جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۱ Friday, 7 October , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 371 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 30×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟
    19 آوریل 2022 - 10:38
    شناسه : 2354

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم صحبت کنیم ، اگر علاقمند این موضوع هستید و یا دوست دارید نوشتن اینگونه تبلیغات را شروع کنید تا پایان همراه ما باشید . مفهوم کلی رپورتاژ : مفهوم کلی رپورتاژ برای نخستین بار حدودا در سال  ۱۹۴۰ به  […]

    ارسال توسط : نویسنده : حدیثه ساسانیان
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

    در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم صحبت کنیم ، اگر علاقمند این موضوع هستید و یا دوست دارید نوشتن اینگونه تبلیغات را شروع کنید تا پایان همراه ما باشید .

    مفهوم کلی رپورتاژ :

    مفهوم کلی رپورتاژ برای نخستین بار حدودا در سال  ۱۹۴۰ به  رسانه های جهانی افزوده شد ، در اصل رپورتاژ کوشش یک تیم برای اشنا شدن و دستیابی به باور های دنبال کنندگان رسانه ها یا سایت های دیگر بصورت نامحسوس است .در این آگهی ها افراد تلاش میکنند که بی غرضانه ویژگی های مثبت برخی از محصولات و یا فعالیت های شرکت ها را برای دنبال کنندگان سایر رسانه ها توضیح دهند و در واقع به گونه ای نشان میدهند که این آگهی ها اصلا جنبه ی تبلیغات ندارد .

    رپورتاژها در شکل های گوناگونی تولید میشوند و در سایت ها و کانال های مختلفی پخش می شوند؛ اما بصورت کلی در بیشتر آن ها ابتدا موضوع ارزشمندی را با مثل یک داستان جذاب روایت می کنند و در آخر به آشنا کردن با محصول شرکت مدنظر ختم میشود .

    وقتی یک رپورتاژ به درستی ساخته شده باشد اعتبار کمتری نسبت به مطالب اصلی سایت های خبری و نشریه های مجازی ندارد ..

    بیشتر بخوانید:

    همه چیز درباره رپورتاژ آگهی

    خرید رپورتاژ آگهی باکیفیت

    رپورتاژ مانا0 - چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

    انواع رپورتاژ

    رپورتاژ روشی جدید برای تبلیغات نمیباشد اما در چندین سال اخیر با روش  های بهتری خدمت مردم عرضه شده است . از سال های دور تا به امروز  رپورتاژها در شکل های گوناگونی ساخته شده اند مثلا در سال های قبل بیشتر رپورتاژها در قالب متنی در روزنامه های مختلف و انواع نشریه ها پیدا می شدند . یکی دیگر از روش های درج رپورتاژ آگهی ، شبکه های صدا و سیما  و تبلیغات در رادیو و تلویزیون بوده است ، این روش برعکس رپورتاژهای موجود در نشریات در حال حاضر هم محبوبیت بالایی در میان مردم دارد و بسیار تاثیرگذار میباشد .

    • ۱_رپورتاژها در نشریات : شاید بتوان شروع این روش تبلیغاتی را از نشریات و روزنامه ها دانست . در روزگاری که نشریات و مجله ها به دنبال بدست آوردن درآمد بیشتر بودند از راه نشر دادن متن هایی با قصد تبلیغات به پول بیشتری میرسیدند . نشر دادن رپورتاژ در مجله ها و روزنامه های گوناگون  یکی از اولین شیوه های عرضه کردن رپورتاژ میان مردم بوده است .
    • ۲_رپورتاژهای تصویری : قالب دوم برای منتشر کردن رپورتاژها استفاده کردن از تصاویر میباشد . این مدل از رپورتاژها از تصویری جذاب که شامل بهترین ویژگی های گرافیکی به همراه نوشته ای که حاوی مطلب های گهربار برای دنبال کنندگان است به وجود می آیند . مطالب جذاب و خواندنی در کنار تصویر محصول شرکت مورد نظر قرار میگیرد تا بالاخره اعتماد مخاطب را به سوی محصولی که میخواهیم جلب شود .

    با خواندن همین مطالب اندک تا حدودی متوجه میشویم که چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟!

    صدا و سیما از گذشته جز اصلی ترین روش ها برای نشر رپورتاژهای تبلیغاتی بوده است . علی الخصوص تلویزیون که بخش زیادی از درآمدش را از همین طریق کسب می کند . تلویزیون بهترین گزینه برای انتشار رپورتاژ ها محسوب میشود. اما به چه دلیل ؟! تلویزیون بهتر از باقی شیوه  ها مانند نوشتن متن های تبلیغاتی در نشریات و حتی صدایی که در رادیو پخش میشود می تواند حرف اصلی را به مخاطبان خود انتقال دهد .

    علاوه بر صحبت های بالا تبلیغات در تلویزیون خود به خود باعث بیشتر شدن اعتماد مردم نسبت به محصول مورد نظر می شود یعنی دقیقا  همین حضور داشتن در قاب تلویزیون به تنهایی میتواند اعتماد دنبال کنندگان را  جلب کند . به همین دلیل محصولی که در رسانه و تلویزیون تبلیغ میشود می تواند به راحتی از سایر رقبای خود فاصله بگیرد .

    • ۳_رپورتاژهای خبری : در دنیای امروز یکی دیگر از موثرترین روش های انتشار آگهی و تبلیغات در وب سایت ها علی الخصوص سایت های خبری می‌باشد . با پیداش و گسترش پیدا کردن اینترنت و رسانه های مجازی مثل وبلاگ های شخصی ، نشر ریپورتاژ در سایت های پربازدید و پرمخاطب یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات شد . مطالبی که تحت عنوان رپورتاژهای تبلیغاتی نوشته می شوند و در سایت های معتبر قرار میگیرند ، در کنار باقی مطالب و محتواهای گهربار سایت مورد نظر اعتبار پیدا میکنند و اینگونه میتوانند توجه دنبال کنندگان را به نحو احسن به خود جلب کنند. این حرکت هم به برای سازنده آن رپورتاژ و هم برای صاحب وب سایت یا وبلاگ سود دارد زیرا کسی که رپورتاژ را ساخته است به جذب مشتری برای محصول خود پرداخته و صاحب وب سایت نیز مقاله ای مفهومی و ارزشمند  منتشر کرده است و در کنار آن هزینه ای در ازای این تبلیغ میگیرد .

    08080 - چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

    در چه زمانی بهتر است از رپورتاژ استفاده کنیم؟!

    یک رپورتاژ تبلیغاتی هدف دارد و تنها شامل اطلاعات مربوط به یک اتفاق و یا محصول خاص است . باید به این نکته توجه کنیم که برای جذب مخاطبان به رپورتاژ خود باید مهم‌ترین لحظه ها و نقاط قوت محصول خود را حتما ثبت کنیم و با رعایت این نکات حتما به جواب این سوال میرسیم که چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟!

     مثال هایی برای بهترین زمان نوشتن یک رپورتاژ :

    • ۱_ تأسیس یک سایت یا یک وبلاگ جدید
    • ۲_ عرضه ی‌ خدمات یا محصول
    • ۳_مراسمات بازگشایی موسسه یا اداره
    • ۴_بهبود و توسعه دادن یک محصول قدیمی
    • ۵_ گسترش دادن خط تولید محصولات
    • ۶_عرضه کردن دوباره ی محصولی که مدت ها ساخته نشده بود
    • ۷_تاسیس یک فروشگاه یا شرکتی جدید
    • ۸_همکاری کردن با شرکت معتبر
    • ۹_ادغام شدن شرکتی با شرکتی دیگر
    • ۱۰_راه اندازی برندی قدیمی
    • ۱۱_حضور پیدا کردن در یک شبکه ی مجازی جدید
    • ۱۲_استخدام و همکاری با افراد برجسته و خبره
    • ۱۳_ بدست اوردن یک دستاورد جدید
    • ۱۴_گرفتن یک جایزه معتبر و جهانی
    • ۱۵_میزبانی کردن از یک سمینار علمی
    • ۱۶_حضور بهم رساندن در یک رویداد محلی ، ملی و یا بین المللی
    • ۱۷_ جشن سالگرد یک اتفاق مهم

    مزایای اصلی یک رپورتاژ :

    • ۱_به دیده شدن کسب و کار ها بسیار کمک میکند
    • ۲_برای تمامی مشاغل و کسب و کارها مناسب می‌باشد و هیچگونه محدودیتی ندارد
    • ۳_ به تقویت کردن اعتماد برند و محصول مورد نظر در میان مردم کمک شایانی میکند
    • ۴_ نشر دادن برخی رپورتاژهای آگهی مقرون به صرفه می‌باشد و هزینه ی  زیادی ندارد
    • ۵-به سئو سایت کمک شایانی می کند

    صحبت پایانی :

    سعی کردیم با نکات کاملی که در مقاله گفته شد به این سوال که چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم پاسخ داده باشیم ، امیدواریم برای شما مخاطب عزیز مفید واقع شده باشد .

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.