جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲ Sunday, 17 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 551 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • خشم ملت، مقصر کیست؟
    24 سپتامبر 2022 - 12:39
    شناسه : 3286

    زمان مطالعه: ۲ دقیقه خشم ملت، مقصر کیست؟ خشم ملت ، مقصر کیست؟ در این هیاهو و درگیری های که در کشور عزیزمان اتفاق افتاده است، هستند کسانی که آتش بیار معرکه شدند. به راستی مقصر کیست؟ می خواهیم به کجا برسیم؟ با مجله مانا همراه باشید. مهسا امینی شروع بغض خفته ملت قطعا ماجرای فوت خانم مهسا امینی، […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    خشم ملت، مقصر کیست؟

    خشم ملت ، مقصر کیست؟ در این هیاهو و درگیری های که در کشور عزیزمان اتفاق افتاده است، هستند کسانی که آتش بیار معرکه شدند. به راستی مقصر کیست؟ می خواهیم به کجا برسیم؟ با مجله مانا همراه باشید.

    مهسا امینی شروع بغض خفته ملت

    قطعا ماجرای فوت خانم مهسا امینی، دختر سنندجی که برای مسافرت به تهران آمده بود و توسط گشت ارشاد دستگیر شد که منجر به فوت این دختر شد، شروع ماجرا بود.

    مردم دل خوشی از گشت ارشاد نداشته و ندارند. این مسئله ای است که نیاز به هیچ گونه نظرسنجی و رای گیری نیست. ذات گشت ارشاد و سپردن آن به نیروی پلیس، اشتباهی مهلک بود که استارت آن از زمان آقای خاتمی زده شد.

    سوالی که مطرح است این است که آیا این خشم ملت، به خاطر فوت خانم مهسا امینی است؟ باید با قطعیت تمام این مسئله را رد کرد. ملت از بی توجهی ها، دفاع برخی از گشت ارشاد، ریاکاری های مسئولان و وضعیت اجتماعی واقتصادی ایران به شدت عصبانی هستند. فوت مهسا امینی شروع این قصه بود.

    ریاکاران صحنه گردان شدند

    این مطالبه به حق ناگهان به یک جنگ تبدیل شد. جنگی که گردانندگان آن جز ریاکاران و دو روهای جامعه هستند. از سلبریتی ها که اصلا در بین مردم دیده نشدند و صرفا توییت زدند، تا افراد خارج از کشور که اصلا در بطن ماجرا نیستند. البته سیاسیونی هم وجود دارند که آتش بیار معرکه شدند. مثلا همین دکتر پزشکیان نماینده تبریز که سال ها در راس حکومتی بود، سال ۱۳۹۰ از جمله امضا کننده گان طرح سوال از رئیس جمهور وقت بود. چرا که دولت وقت مخالفت با گشت ارشاد بود. حالا برعکس جلوی دوربین آمده وگلایه می کند!

    کار به کشته شدن از هر دو گروه کشید

    بله درست است، کار به کشته شدن و فوت هم وطنان مان رسید. هم مردم معترض، هم نیروهای امنیتی، هم بسیجی و غیره. از یک طرف مطالبات به حق مردم که شنیده نشد و جای خود را به درگیری های خیابانی داد. به راستی نماینده گان مجلس کجا هستند؟ چرا به میان مردم نمی آیند تا با صبر و حوصله جوابگو باشند؟

    چرا پاسخ شفاف و کارشناسانه ای به فوت خانم مهسا امینی داده نشد؟ نمایندگان پشت درهای بسته چه شنیدند که گفتند مهسا امینی ضربه نخورده و این فرضیه رد است؟ همان موارد را شفاف در اختیار مردم بگذارند.

    راه کار برون رفت از این جریان چیست؟

    مردم ۴۳ سال پای این انقلاب با همه مشکلات بودند. در جنگ بودند، در تحریم بودند، پای ارمان ها ایستاندند، به نظرم حقشان است که مسئولان بی پرده و شفاف با آنها سخن بگویند، حق شان است که مجازات اختلاسگران را به چشم ببینند، حقشان است که از حقیقت ماجراهای مشابه مهسا امینی باخبر شوند، مردم، حقشان است که زندگی راحتی داشته باشند.

    رفاه اقتصادی، در سرزمینی که پر از نعمت و انرژی و نفت و گاز است، این وضعیت اقتصادی قابل قبول نیست. به راستی سیاسیون ما چه کار می کنند؟ چرا هر از گاهی اختلاس های با رقم وحشتناک نمایان می شود؟ آیا این مسئله نشان از وجود مشکل در ساختار ما نیست؟

    گشت ارشاد، نماد یک حرکت ضد انسانی است. این را باید بپذیریم. کرامت انسانی را خدشه دار می کند. باید برای یکبار هم شده با نظر و رای ملت جلو برویم.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.