بررسی نکاتی که باید در رپورتاژ آگهی رعایت کنیم
ما در این گفتار قصد داریم در مورد نکاتی که باید در رپورتاژ آگهی رعایت کنیم بصورت کامل صحبت کنیم ، اگر نسبت به این موضوع علاقمند هستید و یا دوست دارید نوشتن رپورتاژ آگهی را شروع کنید تا پایان این مطلب مفید همراه ما باشید .
تعریفی از رپورتاژ آگهی :
رپورتاژ آگهی یکی از سنتی ترین ترین روش های بازاریابی میباشد و اتفاقا یکی از قدیمی روش های کسب درآمد برای رسانه ها یعنی نشریات و صدا و سیما و …است . برخی از رپورتاژها مانند رپورتاژ دانشجویی به صورت یک گزارش نوشته میشود که اصول گزارش نویسی تحلیلی در آن رعایت شده است و چون حتما یک کسب و کار یا فردی آن را سفارش داده است به گونه ای تنظیم میشود که اهداف آن فرد هم در نظر گرفته شده باشد .
در سال های گذشته رسانه ها مسئولیت را قبول نمیکردند و سعی خود را میکردند هزینه های رپورتاژ آگهی را انکار کنند ولی با بروز شدن اطلاعات دنبال کنندگان دیگر راه فراری برای آن ها نمانده است.
وقتی یک مطلب تبلیغاتی یا معرفی کسب و کار خود را به فرد دیگری میدهیم که آن فرد مطلب را داخل سایت خود منتشر کند و باعث دیده شدن خدمات ، محصول ، برند ، شرکت و ….شود به آن رپورتاژ میگویند . یکی از نکاتی که باید در رپورتاژ آگهی رعایت کنیم این است که این نوع از تبلیغات حتما باید بصورت متنی باشد زیرا دائمی است و باعث افزایش رتبه ی سایت ما در گوگل میشود .
رپورتاژها در شکل های مختلفی تولید میشوند اما در اغلب آن ها نویسنده اول از همه موضوع جذابی را با مثل یک داستان روایت میکند و پایان رپورتاژ به آشنایی با محصول شرکت مدنظر ختم میشود . وقتی یک رپورتاژ به درستی ساخته شده باشد حتی میتواند اعتبار بیشتری نسبت به مطالب اصلی سایت های خبری و نشریه های مجازی داشته باشد .
بیشتر بخوانید:
نکاتی برای نوشتن رپورتاژ آگهی :
- ۱_ما هر روز نباید رپورتاژ بدهیم و حداقل باید سه الی چهار هفته از نظر زمانی فاصله داشته باشد .
- ۲_واجب است که در نوشتن رپورتاژ آگهی نوآوری داشته باشیم و به هیچ وجه از متون تکراری در نوشتن رپورتاژ ها استفاده نکنیم یعنی محتوای کپی نداشته باشیم .
- ۳_باید سعی کنیم از تیتر های گیرا و جذاب در نوشتن رپورتاژ آگهی استفاده کنیم برای مثال برترین ، بهترین ، عالی ترین و …
- ۴_متن رپورتاژ خود را با نوشتن تبلیغات بصورت مستقیم شروع نکنید ، تلاش کنید که محتوا بیشتر پایه ی داستان نویسی داشته باشد و یا بهتر است با محتوای آموزشی اینگونه تبلیغات را پیش ببریم که در پس تبلیغات مطالب آموزنده ای نیز به دنبال کنندگان خود منتقل کنیم ، در این نوع متن ها سوالات افراد را به خوبی پاسخ دهید و بعد به محصول خود لینک بدهید و توضیحات لازم را بگویید .
- ۵-توجه داشته باشید که در رپورتاژ هیچ وقت از همان اول و مستقیم محصول خود را تبلیغ نکنید. به طرز ماهرانه ای به خود اشاره کنید.
- ۶-سایت هایی که رپورتاژ می دهید دقت کنید. در کیوردهای مختلف صفحه اول گوگل باشد.
- ۷-در نوشتن عجله نکنید. باور کنید خلاقیت در نوشتن اثر رپورتاژ را دو چندان می کند
- ۸-عنوان!عنوان!عنوان! تلاش کنید عنوانی به شدت جذاب پیدا کنید. عنوان جذاب کمک شایانی به دیده شدن می کند.
- ۹-پاراگراف اول خیلی مهم است و سعی کنید از کلمات کلیدی به خوبی در پاراگراف اول استفاده کنید.
انواع رپورتاژ آگهی :
رپورتاژ شیوه ای نو برای تبلیغات نمیباشد اما در چندین سال گذشته با روش های بروزتری خدمت افراد عرضه شده است . از سال های دور تا به امروز رپورتاژ آگهی ها در اشکال گوناگونی ساخته میشوند مثلا در سال های قبل اغلب رپورتاژها با ساختار متنی در مجله های مختلف و انواع نشریه ها پیدا می شدند . یکی دیگر از شیوه های نشر رپورتاژ آگهی ، کانال های صدا و سیما و تبلیغات گسترده در رادیو و تلویزیون میباشد ، این روش برعکس رپورتاژ آگهی های موجود در روزنامه ها در حال حاضر هم محبوبیت بالایی در میان مردم دارد و بسیار تاثیرگذار میباشد .
- ۱_رپورتاژ آگهی در نشریات ( روزنامه ، مجله و ..) : شاید بتوان شروع این شیوه ی تبلیغاتی را از نشریات و روزنامه ها دانست . در روزهایی که روزنامه ها و مجله ها به دنبال بدست آوردن درآمد بیشتر بودند ، از راه نشر متن ها با اهداف تبلیغاتی خود به پول بیشتری میرسیدند . نشر رپورتاژ آگهی در مجله ها و روزنامه های متفاوت یکی از اولین روش های ارائه ی رپورتاژ ها بین افراد بوده است .
- ۲_رپورتاژ اگهی تصویری : در قالب دوم نکاتی که باید در رپورتاژ آگهی رعایت کنیم منتشر کردن آن ها با استفاده از تصاویر میباشد . این نوع از رپورتاژ آگهی ها از تصویری گیرا که شامل بهترین ویژگی های گرافیکی به همراه نوشته ای که حاوی مطالب مفید برای دنبال کنندگان است به وجود می آیند . مطالب جذاب و خواندنی در کنار تصویر محصول شرکت مورد نظر قرار میگیرد تا بالاخره اعتماد مخاطب را به سوی محصولی که میخواهیم جلب شود .
شبکه های صدا و سیما از گذشته تا به امروز جزو عالی ترین روش ها برای نشر رپورتاژ آگهی های تبلیغاتی بوده است ،بخصوص تلویزیون که بخش عمده ای از درآمدش را از همین روش کسب می کند . تلویزیون بهترین گزینه برای نشر رپورتاژ ها محسوب میشود. اما به چه دلیل ؟! بخاطر اینکه این قاب تصویر بهتر از باقی شیوه ها مانند نوشتن متن های تبلیغاتی در روزنامه ها و حتی صدایی که در رادیو پخش میشود می تواند حرف اصلی را به مخاطبان خود انتقال دهد .
علاوه بر صحبت های بالا تبلیغات در شبکه های مختلف تلویزیون خود به خود باعث بیشتر شدن اعتماد افراد نسبت به محصول مد نظر می شود یعنی دقیقا همین دیده شدن در قاب تلویزیون به تنهایی میتواند اعتماد دنبال کنندگان را جلب کند . به همین دلیل محصولی که در رسانه و تلویزیون تبلیغ میشود می تواند به اسانی از سایر رقبای خود به شدت فاصله بگیرد .
- ۳_ریپورتاژهای خبری : در دنیای امروز یکی دیگر از موثرترین روش های نشر آگهی در وب سایت ها علی الخصوص سایت خبرگزاری ها میباشد . با پیداش و گسترش پیدا کردن اینترنت و رسانه های مجازی مثل وبلاگ های شخصی ، نشر ریپورتاژ در سایت های پربازدید و پرمخاطب یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات شد .از سری نکاتی که باید در رپورتاژ آگهی رعایت کنیم این است که ، مطالبی که تحت عنوان رپورتاژهای تبلیغاتی نوشته می شوند حتما در سایت های معتبر قرار گیرند تا بتوانند در کنار باقی مطالب و محتواهای ارزشمند سایت مد نظر اعتبار پیدا کنند و اینگونه توجه دنبال کنندگان را به نحو احسن به خود جلب نمایند . این حرکت هم برای سازنده ی آن رپورتاژ و هم برای صاحب وب سایت یا وبلاگ سود دارد زیرا کسی که رپورتاژ را ساخته است به جذب مشتری برای محصول خود پرداخته و صاحب وب سایت نیز مقاله ای مفهومی و ارزشمند منتشر کرده است و در کنار آن هزینه ای در ازای این تبلیغ میگیرد .
عالی و کامل بود یه رپورتاژ نوشته بودم که بر اساس این مقاله از اول اومدم نوشتمش
عالی هست پس
موفق باشید
عالی خسته نباشید
قوانینی برای رپورتاژ در خود سایت مانا هست؟
سلام دوست عزیز با تیم پشتیبانی در تماس باشید
سلام خدمت تیم مانا
رپورتاژ آگهی در سایت مانا میخواستم منتشر کنم به صورت پکیجی چطور اقدام کنم؟