بررسی بهترین مهارت ها برای یادگیری در زمینه کسب و کار
تاثیرات یادگیری بر موفقیت افراد در جامعه پنهان شدنی نیست پس در این مقاله میخواهیم بهترین مهارت ها برای یادگیری را با هم بررسی کنیم .
در جامعه ای که افراد از یاد گرفتن فاصله میگیرند ، تغییرات و اصلاحات در روابط رخ نمیدهد و بجای رشد صعودی روز به روز رشد نزولی خواهیم داشت .
یادگیری همواره بصورت عمدی نمیباشد بلکه برخی از یادگیری ها اتفاقی صورت میگیرند. اندیشه کردن نیز میتواند هم حاصل یادگیری عمدی و اتفاقی باشد و هم حاصل تجاربی که در زندگی روزمره طی اتفاق های گوناگون بدست می اوریم که همه ی این ها کنار هم در نهایت به یادگیری ختم میشوند .
مفهوم کسب و کار
بطور کلی هر فعالیتی که باعث شود به مردم خدمات و کالایی را ارائه دهیم و از طریق فروش آن کالا و خدمات درآمدی را بدست آوریم مفهوم کسب و کار نامیده میشود .
سه مورد تکنولوژی ،جامعه و بازار عامل های تاثیرگذار در تغییر رویه ی کسب و کار میباشند و در کنار این موارد میتوان بهترین مهارت ها برای یادگیری را آموخت .
معایب راه اندازی کسب و کار نوپا
- ۱_ هنگامی که کسب و کار نوپایی در جامعه راه اندازی میشود ، احتمال دارد زمان زیادی نیاز داشته باشد تا به سوداوردی و درآمد برسد و تقریبا میزان درآمد کسب و کار در دو ، سه سال اول کم باشد . همچنین امکان دارد میزان درآمد دائما در حال نوسان باشد .
- ۲_اگر در مسیر شروع کسب و کار خطایی رخ دهد ، فرد دیگری مسئولیت اشتباه را گردن نمیگیرد و همه ی مسئولیت ها بر عهده ی مدیریت کسب و کار نوپا میباشد .
- ۳_بصورت کلی مدیران کسب و کارهای تازه تاسیس در مقایسه با مدیران سایر مشاغل ، باید مدت زمان بیشتری را صرف کار خود نمایند . بیشتر کارآفرینان با رعایت این گزینه به قله ی موفقیت رسیدند .
- ۴_به هیچ وجه نباید استفاده ی شخصی و خانوادگی از سرمایه های تجاری و کسب و کار کرد .
می توانید مقالات زیر را هم بخوانید:
برترین مهارت ها در راستای کسب و کار
- ۱_مدیریت کردن فرصت ها :
در هنگام راه اندازی کسب و کار جدید نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و منظم داریم تا تمامی گزینه های اصلی کسب و کار ، نحوه ی اجرا و پشتکار در امور را بطور کامل مشخص کند و توضیح دهد .
اما هیچ یک از موارد بالا بدون مدیریت کردن صحیح فرصت ها و زمان قابل اجرا نخواهند بود .
- ۲_روابط عمومی قوی :
ارتباط برقرار کردن تاثیرگذار برای تعامل داشتن با همکاران و مردم عادی که مشتری محسوب میشوند در پیشرفت و صعود یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد . پس یک روابط عمومی قوی می تواند از وقوع بسیاری از مشکلات در حیطه ی کسب و کار جدید بکاهد.
- ۳_مدیریت امور مالی:
شیوه ی مدیریت امور مالی همواره میتواند باعث موفق شدن یا شکست خوردن یک کسب و کار نوپا بشود. هر کسب و کار موفقی در جامعه ی امروز به یک مدیریت منظم ، محاسبه ی میزان سرمایه و سودآوری بسیار نیاز دارد.
- ۴_کنجکاو بودن موسس کسب و کار :
موسس کسب و کار جدید باید بتواند از فرصتهای پیش آمده بدرستی و به موقع استفاده کند ، قبل از وقوع مشکلات آن ها را حدس زده و راه حلی برایشان کشف کند اینگونه میتواند چرخه ی کسب و کار را هر روز بیشتر بهبود بخشد و ایده های خلاقانه داشته باشد. پس کنجکاو بودن مدیریت یک کسب و کار نیز از بهترین مهارت ها برای یادگیری محسوب میشود .
ثبت دیدگاه