جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • صفر تا صد ماجرای اینترنت استارلینک!
    21 اکتبر 2022 - 13:09
    شناسه : 3444

    زمان مطالعه: ۵ دقیقه اینترنت استارلینک چیست؟ این روزها یکی از موضوعات بسیار جالب در حوزه اینترنت، اینترنت استارلینک است. قضیه از زمانی شروع شد که شرکت اسپیس ایکس با تولید منظومه ای از ماهواره ها قصد ایجاد بستری برای اتصال به اینترنت، بدون هیچ گونه محدودیت را داشت. این منظومه از ماهواره را استارلینک که در زبان انگلیسی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    اینترنت استارلینک چیست؟

    این روزها یکی از موضوعات بسیار جالب در حوزه اینترنت، اینترنت استارلینک است. قضیه از زمانی شروع شد که شرکت اسپیس ایکس با تولید منظومه ای از ماهواره ها قصد ایجاد بستری برای اتصال به اینترنت، بدون هیچ گونه محدودیت را داشت. این منظومه از ماهواره را استارلینک که در زبان انگلیسی به Starlink می نامند، شهرت دارد. صورت فلکی مذکور شامل هزاران ماهواره است که در سراسر کره زمین را فرا می گیرد. این ماهواره ها در مدار پایینی زمین قرار گرفته اند و از این طریق با گیرنده و فرستنده های زمینی کار می کنند.

     

    ایلان ماسک بنیان گزار و مالک اصلی شرکت آمریکایی استارلینک اخیرا توییت های بسیار جنجالی در رابطه با اینترنت ماهواره استارلینک در ایران منتشر کرده است. هدف از تمامی این توییت ها اطلاع رسانی در رابطه با فعال سازی اینترنت استارلینک در ایران با توجه به محرومیت ها و اینترنت ملی است. نکته جالب این جاست که در شرایط فیلترینگ و محدودیت اینترنت در کشور برای مردم، ایلان ماسک حمایت خود را اعلام کرده و گفته است که این اینترنت به زودی فعال خواهد شد.

    قیمت اینترنت استارلینک در ایران

    قیمت اینترنت ماهواره استارلینک ارزان نیست و قیمت آن در روزهای اخیر به دلیل تقاضای رو به افزایش آن، بالا رفته است. طی ماه های اخیر با توجه به شرایط کنونی، قیمت دیش ماهواره استارلینک برابر با ۵۹۹ دلار است. همچنین هزینه ای که برای سرویس ماهواره ای در نظر گرفته می شود حدود ۱۱۰ دلار است. این در حالی است که قبلا قیمت خرید ماهواره استارلینک ۴۹۹ دلار بود. هزینه ی سرویس استارلینک نیز ۹۹ دلار بوده است.

    starlink in Iran e1666345805252 - صفر تا صد ماجرای اینترنت استارلینک!

    اخیرا شاهد فروش دیش های کوچک ماهواره مانند در کشورمان هستیم که قیمت های فضایی دارند. به طوری که قیمت ماهواره استارلینک در ایران حدود ۲۰ میلیون گزارش شده است. علاوه بر آن، هزینه ای که برای سرویس اینترنت در نظرگرفته شده است حدود ۳۰ میلیون و به صورت ماهانه است.

    ماجرای اینترنت استارلینک در ایران

    اینترنت استارلینک هم اکنون در ۷ قاره در سراسر جهان قابل استفاده است. اما ماجرای اینترنت استارلینک در ایران از آنجایی شروع شد که فردی در توییتر از ایلان ماسک سوال کرد که آیا اینترنت استارلینک در ایران فعال می شود یا خیر. وی نیز در پاسخ اعلام کرد که استارلینک پس از رفع تحریم ها در ایران فعال می شود. پس از مدت کوتاهی از این توییت، وزارت خزانه داری آمریکا اقدامات جالبی برای رفع تحریم های تکنولوژی علیه ایران انجام داد. سپس ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که اینترنت ماهواره ای در ایران فعال می شود. اما پس از این گفتار وزارت ارتباطات ایران در اقدامی مقابله ای با استارلینک، وب سایت استارلینک را برای بیشتر اپراتورها فیلتر کرد.

    روش استفاده از اینترنت ماهواره استارلینک

    پس از خرید تجهیزات ماهواره استارلینک در ایران، برای فعالسازی آن باید مواردی را رعایت کنید:

    russia cyber attacks starlink 1 - صفر تا صد ماجرای اینترنت استارلینک!

    اولین اقدام ابن است که دیش ماهواره را باید در فضای آزاد و خلوتی قرار دهید. دیش ماهواره را بهت است در مکانی قرار دهید که به آسمان دسترسی آسان دارد و اطراف آن تا حد زیادی خلوت باشد. در این صورت بهترین سرعت ممکن را از این ماهواره دریافت خواهید کرد.

    نصب و راه اندازی ماهواره استارلینک

    ابتدا جعبه ماهواره را باز کرده و سپس آن را طبق دستورالعمل موجود داخل جعبه سرهم کنید. جالب است بدانید دیش ماهواره ای قبلا دایره ای شکل بودند اما اخیرا حالتی مربعی دارند. این ترمینال مربعی سبک وزن است و ابعاد کوچکی دارد و به آسانی قابل حمل است. با کمک این ترمینال به راحتی می توانید به اینترنت ماهواره استارلینک دسترسی پیدا کنید. با مطالعه دستورالعمل موجود در راهنمای نصب ماهواره استارلینک طبق آن پیش بروید و دیش را در فضای آزاد قرار دهید. البته می توانید دیش را روی سقف یا حتی روی زمین نصب کنید و حدالامکان نباید مانعی در بخش بالایی آن وجود داشته باشد.

    روش روشن کردن دیش استارلینک

    برای روشن کردن دیش استارلینک باید کابل را به پریز متصل کنید تا روشن شود. پس از اتصال به برق، دو عدد چراغ کوچک LED روشن می شود. سپس ترمینال به سمت بالا حرکت می کند و دستگاه فعال می شود.

    نصب و دانلود نرم افزار استارلینک

    در مرحله نهایی باید از طریق وب سایت معتبر، نرم افزار استارلینک را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. با نضب و راه اندازی این نرم افزار می توانید به اینترنت ماهواره ای متصل شوید. برا راه اندازی آن به بخش تنظیمات یا همان Setting بروید؛ در این مرحله نرم افزار از شما در رابطه با وضعیت اتصال سوال می کند.

    با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید برای دیش و اینترنت خود نام و پسورد تعریف کنید. پس از آن، وای‌فای گوشی خود را تنظیم کنید. پس از انجام تنظیمات به اپلیکیشن برگردید و ماهواره را تنظیم کنید. زمانی که دیش یا ترمینال را تنظیم کردید، این دیش با هزاران ماهواره در فضا متصل می شود. تمامی این اقدامات تنها ۱۰ دقیقه طول می کشد.

    چگونه می توان به اینترنت استارلینک متصل شد؟

    با وجود تمامی این موارد باید به این موضوع اشاره کنیم تا زمانی که ایستگاه های زمینی فعال شوند و اینترنت استارلینک در ایران مجوز بگیرد؛ این اینترنت قابل استفاده نخواهد بود. البته با توجه به هزینه های نجومی سرویس در ایران این امکان برای بسیاری از اقشار جامعه فراهم نخواهد شد.

    photo 2022 09 24 09 26 09 - صفر تا صد ماجرای اینترنت استارلینک!

    احتمال اختلال و پارازیت در اینترنت ماهواره استارلینک وجود دارد؟

    در رابطه با احتمال اختلال در اینترنت استارلینک، محققی ایرانی از دانشگاه پلی تکنیک تحقیقاتی انجام داده است. وی در این باره می گوید، در حال حاضر پخش شبکه های ماهواره ای بر روی فرکانس های ثابت و خاصی صورت می گیرد. این درحالی است که برای ایجاد اختلال و پارازیت، از دستگاهی با نام Jammer استفاده می شود.

    این دستگاه با ایجاد زباله های الکترومغناطیسی در محیط، فرکانس ها را اشباع می کنند. به این ترتیب بینندگان شبکه های ماهواره ای به هیچ عنوان نمی توانند تصاویر مرتبط را دریافت کنند. این پژوهشگر ایرانی با نام سمیع زاده در این رابطه می گوید: سیستم اینترنت ماهواره استارلینک، دارای ارتباطی دو طرفه است. به همین دلیل امکان ایجاد پروتکلی وجود دارد تا با فرکانس های ارتباطی بازی کند. منظور از این جمله، تغییر مداوم فرکانس های دریافتی است. با این اقدام امکان ارسال پارازیت بر این اینترنت، امکان پذیر نخواهد بود.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.