جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • شوک فیفا به ورزش ایران
    10 نوامبر 2021 - 13:25
    شناسه : 1427
    چند سالی است که فیفا ورزش فوتبال ایران را بدلایل مختلفی مورد بازخواست قرار میدهد. و این بار نیز به دلیل موجه دیگری سعی در تحریم ورزش ایران دارد. چند سالی است که فیفا ورزش فوتبال ایران را بدلایل مختلفی مورد بازخواست قرار میدهد. و این بار نیز به دلیل موجه دیگری سعی در تحریم ورزش ایران دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : رضا سرخی
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    شوک فیفا به ورزش ایران

    چند سالی است که فیفا ورزش فوتبال ایران را بدلایل مختلفی مورد بازخواست قرار میدهد. و این بار نیز به دلیل موجه دیگری سعی در تحریم ورزش ایران دارد.

    و این درحالی است که مسئولان و مدیران ارشد AFC  ( کنفدراسیون فوتبال آسیا ) در حال بازدید و تهیه گزارش از امکانات ورزش فوتبال ایران و همچنین روند زیر ساخت های موجود ایران ،  برای بررسی بییشتر جهت میزبانی ایران برای جام ملت های ۲۰۲۷ فوتبال آسیا هستند.

    چرا حساسیت فیفا برانگیخته شد؟ با مانا همراه باشید.

    واقعیتش را بپرسید ، فیفا می گوید: یا حلش کنید یا حلش میکنیم !!!

    فیفا : اگر تا ۱۳ اسفند این شرایطی که مد نظر ماست رعایت نشود و درست اعمال نشود. مانع حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی۲۰۲۲ قطر خواهد شد. و بنظر میرسد این اخطار فیفا کمی جدی تر و محکم تر  از سری های قبلی باشد.

    دلایل مورد بحث فیفا :

    • تغییر اسانامه فوتبال ایران : تیم ملی فوتبال ایران و چند سالی است که با همان اساسنامه قدیمی در حال فعالیت هستند و مسئولان فدراسیون ایران نیز تا به این لحظه بی نتیجه مانده است. بهرحال فیفا به دنبال تغییر اساسنامه فوتبال ایران است. و به دنبال تغییرات در این اساسنامه میباشد.
    • خصوصی سازی باشگاه ها : شاید باورتان نشود اما بیشتر از نصف باشگاه های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران به صورت دولتی یا نیمه دولتی اداره میشوند و این امر سبب رانت و کلاهبرداری و سواستفاده از ورزش فوتبال میشود. یکی از اساسی ترین بند های فیفا رعایت باشگاه داری به شکل سرمایه گذاری و خصوصی میباشد.
    • عدم دخالت دولت در فوتبال : فیفا چند سالی است که به دولتها هشدار میدهد تا در مورد فوتبال تصمیم گیری نکرده و دخالت نکنند. اما از آنجایی که فوتبلاتل به یک ورزش پرطرفدار معروف است و طرفداران زیادی بدنبال و پیگیر اخبار آنها هستند دولتمردان و دولت های کشورهای مختلف در صدد کنترل بر این اخبار و حاشیه های مربوط به فوتبال هستند.
    • حضور زنان در ورزشگاه ها : و اما جنجالی ترین بند فیفا مربوط به زنان میشود چرا که در تمام دنیا زنانی هستند که شاید بیشتر از مردان به فوتبال علاقمند هستند و پیگیر آن میشوند. و این حق قانونی یک زن در دنیا تلقی میشود که بتواند همانند دیگران در ورزشگاه ها حضور یافته و تیم محبوب خود را حمایت و مورد تشویق قرار دهند

    باید رعایت شود

    اما شرایط کشورهای اسلامی از جمله ایران کمی متفاوت میشود چرا که حضور نامحرمان کنار هم در این کشورها جرم تلقی میشود و باید رعایت شوند

    البته چند سالی بود که فدراسیون ایران جایگاه هایی در بین سکو های ورزشگاه آزادی مختص تماشاگران زن در نظر گرفت. ولی ادامه دار نشد بغیر از بازی های تیم ملی فوتبال که در ورزشگاه آزادی انجام میشد. که بنظر میرسد مسئولان فدراسیون فوتبال برای کاهش حساسیت فیفا در آن زمان بخصوص،  اینکار را انجام دادند.

    در نتیجه این مشکلاتی است که از سوی فیفا برای ایران فرستاده شده است. و بهتر است مسئولان ایران در پی حل مسائل این چنینی به صورت ریشه ای باشند.

    بهرحال باید دید که آیا مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به چه اندازه به فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران ارزش قائل میشوند و برای سربلندی آن تلاش میکنند.

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.