جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • سونامی مهاجرت از ایران
    02 ژانویه 2023 - 22:40
    شناسه : 3800

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه سونامی مهاجرت از ایران تحریم ها و بن بست هایی که جدیداً روبه افزایش است و جوانان را به سمت خروج از کشور برای مهاجرت سوق داده است. سونامی مهاجرت از ایران یکی از نگرانی های دولت است که سرمایه های ارزشمندی را از دست می دهد. در حقیقت یکی از دلایل مهاجرت و انتخاب […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    سونامی مهاجرت از ایران

    تحریم ها و بن بست هایی که جدیداً روبه افزایش است و جوانان را به سمت خروج از کشور برای مهاجرت سوق داده است. سونامی مهاجرت از ایران یکی از نگرانی های دولت است که سرمایه های ارزشمندی را از دست می دهد.

    در حقیقت یکی از دلایل مهاجرت و انتخاب محل دیگری برای سکونت، تحلیل تورم و سایر مسائل و مشکلات اقتصادی است. البته نمی‌توان دلیل مهاجرت را صرفا مباحث اقتصادی دانست چرا که بسیاری از ایرانیان توانمند نیز به دلیل مهارتی که دارند از سوی سایر کشورها جذب می شوند. مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی نیز از سایر مدل های مهاجرت است.

    البته بیشتر جوانان و ایرانیان برای ادامه تحصیل به سمت سایر کشور ها می روند. اغلب افرادی که از این طریق راهی سایر کشورها می شوند دیگر برنمی گردند و تمایلی به بازگشت ندارند.

    Immigration from iran - سونامی مهاجرت از ایران

    مقالات بیشتر: کار در خارج از کشور

    تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی یکی از مهم ترین عواملی است که شرایط زندگی این افراد را دشوار می‌کند. نخبه ها و مغز ها نیز با بررسی شرایط سایر کشورها به مهاجرت فکر می کنند و روز به روز شاهد خروج سیل عظیمی از افراد مهاجر هستیم.

    ایران شاهد سونامی مهاجرت است به همین دلیل بسیاری را از نخبه ها را دست داده ایم. جالب است بدانید مهاجر های ایرانی با تعریف و تمجید از شرایط کشورهای محل اقامت خود افراد بسیاری را به سمت مهاجرت ترغیب می‌کنند.

    میزان مهاجرت از ایران

    کارشناسان نیز معتقدند که فرار مغزها منجر به عدم توسعه و پیشرفت اقتصادی می شود. علاوه بر آن این امور باعث تضعیف زیربنا های علمی کشور می شود. در سال‌های ۱۹۷۹ الی ۲۰۱۹ میلادی تعداد مهاجرت از ایران به خارج از کشور حدود ۳ برابر شده است.

    مهاجران کسانی هستند که به دلیل داشتن مهارت بالا، به سرعت در کشورهای مقصد موقعیت های عالی بدست می آورند.

    پچندین ماه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با دست اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری جلسه ای داشتند. ایشان در این دیدار فرمودند هر فردی که مردم را ناامید کند برای دشمن کار می کند.

    این در حالی است که رهبر انقلاب این مهاجرت‌ها را ناشی از تضعیف ایمان دینی امید و خوش بینی به آینده کشور می داند. وی تصور دارد این ها همه نشان از جنگ نرم علیه ملت است.این طرز تفکر که تمامی مدیران و نمایندگان بی کفایت هستند همه ناشی از اقدامات دشمن علیه ایران است.

    این روزها شاهدیم که مردم عادی نیز به فکر مهاجرت هستند. تمامی افراد و هرکسی که از تمکن مالی برخوردار است، به مهاجرت فکر می کند و تصور می کند که آینده ای در کشور ایران نخواهد داشت.

    788058 696 - سونامی مهاجرت از ایران

    این در حالی است که کشورهای همسایه پول های کلان و شرایط عالی را برای نخبه های ایرانی پیشنهاد می دهند تا از این طریق آن ها را به کشور خود جذب کنند. علاوه بر آن فراوانی بسیار اخبار ناامید کننده نظیر تورم، افزایش قیمت دلار و سایر موارد و مشکلات اقتصادی منجر می‌شود که مردم روز به روز ناامید تر و سرخورده تر شوند و امکان صبر و تحمل شرایط برای آن ها بسیار کم شود.

    مهاجرت کادر درمان

    در ماه های اخیر نیز هم زمان با افزایش روز افزون نرخ دلار، تورم و افزایش قیمت ها و به دنبال آن کرونا، شاهد سونامی مهاجرت از ایران در بخش کادر درمان هستنم. بسیاری از پزشکان نیز با توجه به شرایط موجود تصمیم به مهاجرت گرفته اند و روز به روز شاهد مهاجرت سیل عظیمی از دکترها و پرستارها هستیم. باوجود این که اقدامات بسیاری برای جلوگیری از مهاجرت کادر درمان توسط دولت رئیسی صورت می گیرد اما چندان اثربخش به نظر نمی رسد.

    پیری جمعیت ناشی از مهاجرت و عدم رشد جمعیت

    از طرف دیگر نیز شاهد پیری جمعیت هستیم. باوجود این که بسیاری از افراد پیری جمعیت را ناشی از عدم ازدواج و وجود فرزندآوری می دانند، اما سونامی مهاجرت از ایران نیز یکی دیگر از دلایل است.

    مهاجرت نیروهای جوان و فعال متولد ایران، بسیار افزایش پیدا کرده است. این مهاجرت تنها به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم امید به آینده یا عدم کامیابی در مسیر خلاقیت و کار حرفه ای است. این دلایل منجر می شوند تا نیروی کار جوانِ جمعیت ایران از دست برود و جامعه دچار پیری زودرس شود. بیشتر افراد مهاجر نیز دارای ایده های خلاقانه هستند و در نتیجه جامعه ایرانی با فقدان افراد ایده پرداز در کارآفرینی و اشتغال زایی نیز عقیم می شود.

    سونامی مهاجرت متخصصات IT

    کشور امارات به عنوان یکی از سخت گیر های اعطای اقامت در رابطه با مهاجرت متخصصان IT ایرانی رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. این کشور برای مهاجران متخصص آی تی از ایران ویزای طلایی می دهد. به این دلیل که دستمزد متخصصات IT نسبت به سایرین کمتر است. و حدود ۱ چهارم آن ها است. به همین دلیل جذب و متخصص های فعال در حوزه ی IT، مزیتی غیر قابل انکار برای امارات است.

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.