جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • رسوم عجیب جشن کریسمس در کشورهای دنیا!
    22 ژانویه 2023 - 16:15
    شناسه : 3895

    زمان مطالعه: ۵ دقیقه عجیب ترین رسوم کریسمس در کشورهای دنیا سنت های کریسمس بسته به نوع کشور متفاوت است. کریسمس یا همان میلاد حضرت مسیح را هر کشوری به گونه ای خاص جشن می گیرد و سنت های مربوط به فرهنگ خود را اجرا می کندو. معمولا چنین رویدادهای بزرگی به همراه جشن صورت می گیرد. جالب است […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    عجیب ترین رسوم کریسمس در کشورهای دنیا

    سنت های کریسمس بسته به نوع کشور متفاوت است. کریسمس یا همان میلاد حضرت مسیح را هر کشوری به گونه ای خاص جشن می گیرد و سنت های مربوط به فرهنگ خود را اجرا می کندو. معمولا چنین رویدادهای بزرگی به همراه جشن صورت می گیرد. جالب است بدانید کشورهای مختلف سنت های عجیب و ویژه ای را برای کربسمس برگزار می کنند. خواندن و آشنایی با انواع رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف می تواند بسیار جالب باشد. به همین دلیل در ادامه شما را با رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف آشنا می کنیم.

    از سنت های معمول کریسمس می توان به تماشای آتش بازی، غذا خوردن در kfc و غیره اشاره کرد. اما گاها در برخی از کشورها نیز رسوم عجیبی برگزار می شود که بیشتر آن ها ممکن است به کریسمس حتی مرتبط نباشد.

    بیشتر مناطق و کشورها با تزئین درختان کاج به وسیله ی انواع ریسه و چراغ، شهر خود را زیبا می کنند. برخی دیگر نیز با انتخاب و تعیین یک رنگ خاص، آن را در لباس های خود یا زیروآلاتشان مورد استفاده قرار می دهند. گاها نیز مردم زیروآلات مورد علاقه ی خود را در تزئین درخت های کاج استفاده می کنند. این موارد از رسوم عادی کریسمس است که در میان مردم رایج است.

    رسوم عجیب کریسمس

    یکی از کشورهایی که رسوم عجیب کریسمس را برگزار می کند، اوکراین است. در کشور اوکراین مردم بر اساس افسانه ای قدیمی با نام عنکبوت کریسمس، درختان خود را با استفاده از عنکبوت پلاستیکی تزئین می کنند.

    افسانه ی عنکبوت کریسمس داستان زنی را بیان می کند که در خانه ای حقیرانه با فرزندان خویش زندگی می کند. از قضا در حیاط این خانه درختی رشد می کند که در شب کریسمس تمامی قسمت های آن توسط تار عنکبوت پوشانیده می شود. جالب است بدانید زمانی که این مادر و فرزندانش در خانه ی فقیرانه ی خود از خواب بیدار می شوند، شاهد تبدیل شدن تمامی تارهای عنکبوت به طلا و نقره می شوند.

    مقالات بیشتر: معرفی فیلم های جدید برای کریسمس

    به همین دلیل مردم کشور اوکراین با استناد به این افسانه، درختان کاج خود را در کریسمس با استفاده از عنکبوت های پلاستیکی تزئین می کنند. این سبک از تزئین برای مردم اوکراین نماد ثروت و خوشبختی است.

    یول کت در ایسلند از رسوم عجیب کریسمس

    yulle cat - رسوم عجیب جشن کریسمس در کشورهای دنیا!

    در داستان و افسانه های مختلف، حیوانات نقش پررنگی دارند و در رسوم مختلفی دیده می شوند. طبق رسومی که در ایسلند وجود دارد، گربه ای خاص هر سال یک مرتبه در خیابان ها پرسه می زند که چندان بامزه و مهربان نیست. این گربه یا همان یول کت، به عنوان جانوری وحشی شناخته می شود و در اعیاد به دنبال افرادی می رود که برای عید خود لباس جدیدی تهیه نکرده اند.

    سانتا ترسناک اتریش

    معمولا بابانوئل در کشورهای مختلف نماد فردی است که برای کودکان و بزرگسالان هدیه می آورد و شب عید هر کودکی را با هدایای خود خوشحال می کند. در کشور اتریش بابانوئل از نوع ترسناک داریم که کاملا متفاوت است. سانتا یا همان بابانوئل خوب در شب اعیاد به خصوص کریسمس، به کودکانی که در طول سال خوب بودند هدیه می دهد. اما کرم پوس که همان بابانوئل بد نامیده می شود، کودکانی که در طول سال خوب نبوده اند را مجازات می کند.

    خیار مسیح در آلمان

    تمامی کشورهای دنیا با روش های خاصی درختان کریسمس را تزئین می کنند. یکی از رسوم عجیب کریسمس، تزئین درخت کریسمس با استفاده از خیار است. در کشور آلمان خیار تزئینی را در درخت کریسمس پنهان می کنند و کودکان نیز با جستسجو، به دنبال پیدا کردن خیار مسیح در درخت می روند. هر کودکی که این خیار را سریعتر از سایرین پیدا کند، جایزه ای از طرف سنت نیکولاس دریافت می کند. همچنان نیز سنت پنهان کردن خیار در درخت پابرجاست و انجام می شود.

    strange christmas customs - رسوم عجیب جشن کریسمس در کشورهای دنیا!

    کرم ابریشم سرخ شده در آفریقا

    یکی دیگر از رسوم عجیب کریسمس در کشور آفریقا برگزار می شود. در این کشور رسم بر این است که کرم های ابریشم را در روغن سرخ کنند و به عنوان وعده ی غذایی آن را مصرف کنند. طبق ادعای مردم آفریقای جنوبی، کرم های ابریشم سرخ شده فوق العاده خوشمزه است و ترد و لذیذ سرو می شود.

    ساحره کریسمس در ایتالیا

    از رسوم عجیب کریسمس، ساحره ی کریسمس در ایتالیا است. در بسیاری از کشورها، بابانوئل فردی است که به سراسر دنیا سفر می کند و به دختر و پسرهای شایسته هدیه می دهد. به همین دلیل کودکان تلاش می کنند تا رفتار شایسته ای از خود نشان دهند و از بابانوئل هدیه بگیرند. در کشور ایتالیا، بابانوئل هدیه نمی دهد. در این کشور شاهد وجود جادوگر یا همان ساحره ای هستیم که به جای بابانوئل به کودکان شایسته هدیه می دهد. سبک هدیه دادن بیفانا یا همان جاودگر ایتالیایی، به این گونه است که جوراب هایشان سرشار از کادو و آبنبات می شود. اما در صورتی که کودکان رفتار بدی داشته باشند به جای مجازات چیزی جز ذغال سنگ عایدشان نمی شود.

    فانوس های عظیم الجثه کریسمس در فیلیپین

    یکی دیگر از عجیب ترین آداب و رسوم کریسمس به کشور فیلیپین تعلق دارد. در این کشور، در جشن کریسمس جشنواره ای برگزار می شود که در آن، فانوس غول پیکری در شهر سن فرناندو فیلیپین درست می شود. مردم کشور فیلیپین از ۱۱ کشور دنیا به شهر سن فرناندو می آیند  تا بزرگ ترین و عجیب ترین فانوس را ببینند. در سال های گذشته، مردم فیلیپین این فانوس را با استفاده از کاغذها و کاردستی های اوریگامی درست می کردند اما امروزه از مواد اولیه ی پیشرفته تری مانند لامپ های الکتریکی درست می کنند. گاها ارتفاع این فانوس عظیم الجثه به بیش از ۶ متر نیز می رسد.

    1 1 1 - رسوم عجیب جشن کریسمس در کشورهای دنیا!

    پنهان کردن جاروها در نروژ

    یکی دیگر از رسوم عجیب کریسمس، در کشور نروژ پنهان کردن جاروها است که در جشن کریسمس همه ی افراد آن را رعایت می کنند. پنهان کردن جاروهای خانه است. این عمل بر اساس افسانه ی جارو سواری جادوگران و ارواج خبیث است. نروژی ها باور دارند در روز کریسمس در صورتی که جاروها را پهان نکنند، ارواح خبیثی که در شهر گردش می کنند آن ها را بر می دارند. جادوگران از این جاروها برای سواری خودشان استفاده می کنند.

    شما تا به امروز چه رسم عجیبی در کریسمس دیده اید یا شنیده اید برایمان بنویسید.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    1. blank

      یعنی کی کرم ابریشم کباب شده می خوره🤢🤢

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.