جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • بهترین جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید!
    23 نوامبر 2022 - 23:11
    شناسه : 3616

    زمان مطالعه: ۵ دقیقه بهترین جاهای دیدنی قطر از نگاه گردشگران در سال ۲۰۲۲! جاهای دیدنی قطر دوحه، امسال به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، توجه گردشگران و توریست های خارجی را به خود معطوف کرده است. شاید در ابتدا از خود بپرسید جاهای دیدنی قطر دوحه کجاست؟ یا پایتخت کشور قطر کدام شهر است؟ برای دریافت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    بهترین جاهای دیدنی قطر از نگاه گردشگران در سال ۲۰۲۲!

    جاهای دیدنی قطر دوحه، امسال به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، توجه گردشگران و توریست های خارجی را به خود معطوف کرده است. شاید در ابتدا از خود بپرسید جاهای دیدنی قطر دوحه کجاست؟ یا پایتخت کشور قطر کدام شهر است؟ برای دریافت سوالات مرتبط بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

    همانطور که میدانید امسال مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر و شهر دوحه برگزار می شود. شهر دوحه به عنوان پایتخت کشور قطر امسال میزبانی می کند و مسافران بسیاری را قرار است در خود جای دهد.

    طرفداران مسابقات فوتبال نیز علاوه بر تماشای بازی مورد علاقه خود، می توانند سری به مکان های دیدنی دوحه بزنند. شاید در ابتدا به این موضوع فکر کنید که هزینه سفر به کشور قطر در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟ برای این منظور مقاله ی «هزینه سفر به قطر در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟» را مطالعه کنید.

    معرفی مکان های دیدنی و گردشگری قطر

    به جرات می توان گفت قطر که در غرب آسیا قرار دارد، به دلیل تنوع بالا در تفریح و سرگرمی و مکان های جذاب، یکی از بهترین مقاصد برای سفر است. در واقع با سفر به جاهای دیدنی قطر و وقت گذرانی می توانید تا حد ممکن تفریح و سیاحت داشته باشید. تجربه ی خوبی که از سفر به قطر در ذهنتان می ماند فراموش نشدنی است. میهمان نوازی، مکان های جذاب، هتل های شیک و امنیت کشور قطر، همگی از دلایلی است که بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

    این کشور اسلامی در خاورمیانه به دلیل داشتن منابع نفتی فراوان، طی ۲۰ سال اخیر پیشرفت بسیاری را به خود دیده است.

    موزه های مشیرب، تاریخ قطر را زنده می کند!

    یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی قطر دوحه، موزه های مشیرب است. موزه های مشیرب دارای شگفتی بسیار هستند که ۴ مورد دارد و تاریخ قطر را زنده می کند. تاریخ غنی ماهیگیری دوحه به همراه سایر دیدنی ها در این موزه نمایان است. این موزه به خوبی نشان می دهد که چگونه دوحه از یک دهکده کوچک ماهیگیری، به چنین شهری تبدیل شده است. برای افرادی که علاقمند به لمس تاریخ دوحه هستند، بازدید از موزه مشیرب از نون شب واجب تر است.

    مشیرب در قطر - بهترین جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید!

    در موزه مشیرب با چهار خانه مواجه هستیم که متعلق به بن جلود، محمد بن جاسم، رادوانی و کمپانی هستند. این چهار خانه ی مختلف بخش های جدایی ناپذیر موزه مشیرب هستند که تاریخ و زندگی افراد مذکور را نشان می دهد. این ۴ فرد، نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد شهر دوحه ایفا کرده اند.

    برای بازدید از موزه مشیرب، می توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر و جمعه ها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از این موزه دیدن کنید. البته موزه مشیرب در روزهای یکشنبه به صورت رسمی تعطیل است.

    موزه ملی قطر

    یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر دوحه در نزدیکی فرودگاه، موزه ملی قطر است. این موزه سه زمان گذشته، کنون و حال قطر را به خوبی به نمایش می گذارد. موزه ملی قطر از آب کورنیش ساخته شده است. این مکان دیدنی، به خوبی منظره ای باور نکردنی از خلیج را به رخ بازدیدکنندگان می کشد.

    ملی قطر - بهترین جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید!

    اگر بخواهیم جذابترین بخش موزه ملی قطر را بیان کنیم، فرش مروارید بارودا نام دارد.

    جمعا می توانیم شاهد امکانات دیگر موزه ملی قطر باشیم که شامل ۱۱ گالری، رستوران و کافه به همراه پارک می شوند. از آنجایی که این موزه معماری خاصی دارد، آن را به نشانه نمادین تبدیل کرده است. معمار این بنای زیبا، ژان نوول است و طرح کلی آن مانند یک گل رز است که در زبان عربی بسیار بااهمیت شناخته می شود.

    جهت بازدید از موزه ملی قطر، می توانید روزهای یکشنبه تا ۴ شنبه، از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر دیدن کنید. سایر روزها، یعنی پنج شنبه ها و شنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می توانید از این موزه جذاب دیدن کنید. روزهای جمعه نیز از ساعت یک و نیم تا ۲ شب، امکان بازدید وجود دارد.

    شهر فیلم قطر، دهکده ای اسرار آمیز

    در حقیقت، از جاذبه های توریستی قطر، شهر فیلم، یکی از معماها برای مسافران است. زیبایی بی نظیر و آرامش شهر فیلم قطر زبانزد است و بسیار شهرت دارد. معماری این شهر، بادیه نشین های قدیمی قطر را به بازدیدکنندگان معرفی می کند. این منطقه به خوبی سبک زندگی روستاییان در خلیج فارس را نمایش می دهد.

    فیلم - بهترین جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید!

    این در حالی است که هنوز منشا شهر فیلم مشخص نیست. اما بسیاری از گردشگران باور دارند که این مجموعه برای فیلم یا سریال خاصی ساخته شده است. اما چگونگی پیدایش آن هنوز مشخص نیست. با این وجود، برای بازدیدکنندگان علاقمند به کشف این شهر، عنصری شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. در واقع یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قطر، شهر فیلم است.

    برای بازدید از شهر فیلم قطر بدون هیچ محدودیت زمانی می توانید ۷ روز هفته را در هر ساعت از شبانه روز دیدین کنید.

    موزه هنر اسلامی قطر

    موزه هنر اسلامی، یکی از بهترین مکان های دیدنی قطر نام دارد. این موزه در قلب دوحه واقع شده است و جزیره خصوصی خود را دارد. یکی ازدلایل محوبیت این موزه، طراحی خاص آن است. موزه هنر اسلامی در دوحه  را به گونه ای طراحی کرده اند که اگر از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم، گویی روی آب شناور به نظر می رسد. این موزه توسط معمار مشهور جهان I.M.Pei طراحی شده است و تماما با سنگ آهک پوشیده شده است.

    مهم ترین آیتم ها در موزه هنر اسلامی قطر، دست نوشته هایی است که از سراسر جهان جمع آوری شده اند. در این موز به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر، بهترین منسوجان و سفال ها را به همراه شیشه کاری ها می توان یافت. تمامی این آیتم ها از کشورهایی مانند عراقف اسپانیا، ترکیه، هند و چین جمع آوری شده اند.

    هنر اسلامی قطر - بهترین جاهای دیدنی قطر را از دست ندهید!

    برای بازدید از این جاهای دیدنی قطر یعنی موزه هنر اسلامی، می توانید در روزهای شنبه تا ۵ شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر اقدام کنید. روزهای جمعه نیز می توانید از ساعت ۱ونیم تا ۷ بعدازظهر به این جای دیدنی سری بزنید.

    بهتر است بدانید بهترین زمان سفر به قطر و بازدید از جاهای دیدنی قطر، فصل زمستان است. در این فصل به دلیل متعادل بودن دما، گرمای بیش از حد شما را آزار نخواهد داد. بازه زمانی بین نوامبر تا اوایل آوریل از بهترین زمان های سفر به قطر محسوب می شود.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.