جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت
    26 مارس 2022 - 8:08
    شناسه : 2230

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه نحوه ثبت شرکت در این گفتار میخواهیم در مورد نحوه ثبت شرکت و مسائل مربوط به آن صحبت کنیم اگر علاقمند به این موضوع هستید و یا قصد تاسیس شرکت را دارید با ما همراه باشید ‌.   تعریف لغوی و حقوقی شرکت بنیان گذاری یک شرکت مسئله ی پیچیده و گسترده ای است که […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    نحوه ثبت شرکت

    در این گفتار میخواهیم در مورد نحوه ثبت شرکت و مسائل مربوط به آن صحبت کنیم اگر علاقمند به این موضوع هستید و یا قصد تاسیس شرکت را دارید با ما همراه باشید ‌.

     

    تعریف لغوی و حقوقی شرکت

    بنیان گذاری یک شرکت مسئله ی پیچیده و گسترده ای است که اگر افراد با برنامه ریزی جلو نروند مشکلات زیادی برایشان پیش خواهد آمد . شرکت در لغت به معنی شراکت و همدستی در مال یا کار خاصی می باشد . با زیاد شدن تغییرات در زندگی روزمره بعضی از اشخاص با تصمیم خود سرمایه هایشان را کنار هم قرار میدهند ، در کنار این سرمایه گذاری از افراد متخصص استفاده میکنند و در راستای بدست اوردن سود بیشتر تلاش میکنند . به قراردادی که بین طرفین در ابتدای کار نوشته میشود و درصد سود و زیان در آن مشخص می‌شود شرکت میگویند .

    شرکت در اصطلاح حقوقی به معنی جمع شدن تعدادی از اشخاص است که قصد انجام فعالیت های ویژه ای با موضوعات فرهنگی ، اجتماعی و …. را دارند .

     

    انواع شرکت

    شرکت ها به دو دسته تقسیم میشوند

    الف)شرکت های تجاری

    ب)شرکت های مدنی

     

     شرکت های تجاری خود نیز به هشت گروه تقسیم میشوند

    الف)شرکت های سهامی خاص

    ب)شرکت های سهامی عام

    پ)شرکت هایی با مسئولیت های محدود

    ت)شرکت های تضامنی

    ث)شرکت های مختلط غیر سهامی

    ج)شرکت های مختلط سهامی

    چ)شرکت های نسبی

    ح)شرکت های تعاونی تولید و مصرف

     

     

    تعریف شرکت های تجاری و مدنی

    شرکت های مدنی با قصد انجام یک کار مشترک بین حداقل دو نفر تشکیل میشود و این افراد میتوانند در بخش های مختلف کسب و کار فعالیت بکنند . همه ی اعضای یک شرکت مدنی در سود و زیان شریک می‌باشند و خود این شرکت به دو زیر مجموعه تقسیم میشود :

    ۱)شرکت های مدنی انتفاعی

    ۲)شرکت های مدنی غیرانتفاعی

     

    شرکت‌های تجاری به قصد انجام دادن فعالیت های بازرگانی و مالی تاسیس میشوند . برای شروع فعالیت های افراد ، در این نوع شرکت ها قراردادی رسمی بین دو یا چند نفر نوشته میشود و میزان سرمایه ، سود و زیان را  تعیین میکنند .

     

    دو تفاوت مهم شرکت های تجاری و مدنی

    الف) پایه ی تشکیل شرکت های تجاری اراده ی افراد و توافق نظر آن ها می‌باشد اما شرکت های مدنی امکان دارد قهراَ بنیان گذاری شود ‌.

    ب)در شرکت های مدنی تصمیم ها را بر اساس یکی بودن آرا (یعنی راضی بودن تمامی اعضا ) میگیرند اما در شرکت های تجاری تصمیم ها را براساس اکثریت آرا می‌گیرند .

     

    چگونگی ثبت شرکت

    برای ثبت و ایجاد یک شرکت در مرحله ی اول باید افرادی که هدف ایجاد  شرکت را دارند ، با توجه به حیطه ی فعالیتی که برای شرکت خود انتخاب کردند و همچنین مسئولیت های که حاضر هستند قبول کنند ، نوع شرکت مورد نظرشان را انتخاب و سپس مراحل بعدی را طی کنند .

    تغییرات شرکت 300x200 - آشنایی با نحوه ثبت شرکت

    مراحل کلی ثبت شرکت به شرح زیر می‌باشد

    ۱_تکمیل کردن مدارک مورد نیاز افرادی که قصد تاسیس شرکت را دارند

    ۲_انتخاب کردن نام شرکت

    ۳_تنظیم اسناد برای خود شرکت

    ۴_امضا کردن اسناد برای ثبت

    ۵_ارسال کردن اسناد به اداره ی ثبت

    ۶_دریافت کردن آگهی

     

    براساس موارد گفته شده نحوه ثبت شرکت به اینگونه است که در ابتدا متقاضیان باید نوع ثبت خود را مشخص کنند که شرکت باشد یا موسسه . سپس بر اساس نوع ثبت مدارک خود را آماده کنند و مرحله های بعدی را طی کنند ، بعد از اینکه پذیرش نهایی انجام شد به فرد شماره ی پیگیری ای داده می شود . در این قسمت باید به این نکته توجه داشت که بعد از پذیرش شدن امکان هیچگونه ویرایشی در آینده وجود نخواهد داشت  .اولین مرحله در اداره ی مربوطه این است که نام مورد نظر برای شرکت کارشناسی و تایید شود و پس از تایید شدن نام ، اسناد بوسیله ی  پست برای اداره ی ثبت فرستاده می شود . فرصت ارسال کردن اسناد محدود می‌باشد و حداکثر سه شبانه روز است . بعد از ارسال کردن اسناد و مدارک  و بررسی کردن آن ها اگر مشکلی از طرف کارشناس مربوطه وجود نداشته باشد ، نامه ی ویژه ای به نام ابلاغیه برای مراجعه و پرداخت مبالغ ثبتی صادر میشود .

    در این مقاله سعی کردیم بطور خلاصه در مورد نحوه ثبت شرکت و انواع آن صحبت کنیم ، امیدواریم که مورد قبول شما خوانندگان گرامی قرار گیرد.

    مطالعه بیشتر :

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.