جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • جریان حمله تروریستی به شاه چراغ ۱۴۰۱ چه بود؟
    02 نوامبر 2022 - 21:22
    شناسه : 3512

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه حمله تروریستی به شاه چراغ و جزئیات آن که در شیراز اتفاق افتاد اخیرا در حدود یک هفته پیش یعنی در تاریخ ۴ آبان ماه سال ۱۴۰۱، طی خبر ناگواری، خبر حمله تروریستی به شاه چراغ در همه جا پخش شد. شاید برای شما هم سوال باشد که حمله به شاه چراغ و قضیه آن […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    حمله تروریستی به شاه چراغ و جزئیات آن که در شیراز اتفاق افتاد

    اخیرا در حدود یک هفته پیش یعنی در تاریخ ۴ آبان ماه سال ۱۴۰۱، طی خبر ناگواری، خبر حمله تروریستی به شاه چراغ در همه جا پخش شد. شاید برای شما هم سوال باشد که حمله به شاه چراغ و قضیه آن چیست؟ قضیه این است که در عصر روز ۴ ام آبان ماه عده ای به شاه چراغ حمله کردند و با تیراندازی های مکرر، زائران بسیاری را مجروح کردند. نتیجه این اتفاق زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر از هموطنان و کشته شدن ۱۳ نفر از آن ها بود. اما این حمله تروریستی به شاه چراغ شیراز در ۱۴۰۱ توسط چه فرد یا افرادی صورت گرفت؟ آیا تروریستان شاه چراغ دستگیر شدند؟ برای اطلاع از پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

    از آن جایی که دولت ایران همواره اعتراضات فعلی به دلیل مرگ مهسا امینی و چندین دختر جوان دیگر را محکوم می کند، اعلام کرد که این اعتراضات تنها کشور را ناامن می کند. حال باید ببینیم دلیل این حمله چیست!

    شرح حادثه شاد چراغ

    اطلاع رسانی این خبر در ابتدا توسط رسانه های ایرانی صورت گرفت. این در حالی بود که در اخبار ایران تعداد مهاجمین و حمله کنندگان به شاه چراغ شیراز را ۳ نفر خواندند. اما پس از مدتی، رئیس پلیس استان شیراز اعلام کرد که این حمله توسط یک فرد مسلح صورت گرفته است. خبرگذاری ایرنا در این باره گفت: فرد مسلح درون یک پژو و از ورودی ۹ دی وارد حرم شد. وی ببه محض ورود به حرم، زائران و نگهبابان را با کلاشینکف به رگبار بستند.

    فیلم دوربین های امنیتی نیز پس از چند ساعت منتشر شد که در آن نشان می داد مهاجم بلافاصله پس از ورود به حرم شروع به تیراندازی کرده است. زائران حاضر در حرم نیز با شنیدن صدای شلیک درب های اصلی را قفل کردند. با این حساب فرد مهاجم از طریق در پشتی به حرم وارد شد  و مجدد زائرین را به گلوله بست. پس از گذشت مدتی نیز نیروهای امنیتی خود را به محل حادثه رساندند و مهاجم را دستگیر کردند.

    چه کسانی به شاه چراغ حمله کردند؟

    پس از گذشت چند ساعت از حمله، گروهی شناخته شده با نام دولت اسلامی یا همان داعش، بیانیه ای منتشر کرد. این گروه تروریسیتی مسئولیت حمله به شاه چراغ را پذیرفت. روزنامه نگار و دین پژوهی با نام محمد جواد اکبرین نیز در این باره ادعایی کرد. وی گفت که عامل این حمله با گروه داعش بیعت کرده است. پس از گذشت چندین روز از حادثه، هفته نامه رسمی داعش با نام مجله البناء، در شماره ۳۶۲ از مجله، با انتشار خبری مسئولیت حمله را پذیرفت.

    دادستان شیراز نیز اعلام کرد که این فرد حدودا ۳۰ سال سن دارد و از طریق کشورهای مجاور برای حمله تروریستی به شاه چراغ شیراز وارد کشور شده است. علاوه بر آن، نور نیوز نیز اعلام کرد که عاملان این حمله، ملیت ایرانی ندارند و جزو تبعه خارجی محسوب می شوند. مهاجم مذکور پس از درگیری های فیزیکی با مامورین نیروی امنیتی، ضربات شدیدی داشت که برای درمان به بیمارستان منتثل شد و در همان جا جان باخت.

    بازتاب حمله تروریستی به شاه چراغ شیراز

    در این باره مقامات ایران نیز اظهاراتی داشتند و هر یک به نفع یا ضد اعتراضات در ایران صحبت کردند. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس حمله مذکور را محکوم کردند. قالیباف دلیل اصلی این حمله را اعتراضات سراسری مردم دانست. احمد وحیدی نیز به عنوان وزیر کشور مدعی شد که جریان تروریستی از شرایط اغتشاش در کشور ایران سو استفاده کرده اند و وارد عمل شده اند. اما جالب است بدانید. به گفته مرتضی مقتدایی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری و مدیر شورای عالی حوزه علمیه، هیچ ارتباطی بین اعتراضات در ایران و حادثه رخ داده وجود ندارد.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.