شبکه های اجتماعی پولساز
معنا و مفهوم شبکه های اجتماعی تقریبا بر روی تمامی فعالیت های ما تاثیر گذاشته و ما نیز دیگر با آن آمیخته شده ایم. در این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع شبکه های اجتماعی پولساز آشنا کنیم.
هدف اولیه شبکه های اجتماعی پولساز
شاید هدف اولیه تشکیل شبکه های اجتماعی پولساز ، پول نبوده و صرفا جهت ارتباط بین کاربران و ایجاد محیطی برای سرگرمی ایجاد کنند. تا بتوانند از این طریق کاربران مختلف را جذب و از بازدید هرچه بیشتر کاربران در اینترنت کسب درآمد.
کنند. اما کم کم با محبوبیت شبکه های اجتماعی و رسوخ کردن آن بین مردم سبب شد تا مدیران شبکه های اجتماعی ساز و کار های دیگری برای آن تعریف کنند تا از این طریق مشهور و معروف شوند.
ساز و کار شبکه های اجتماعی پولساز :
ساز و کار این شبکه ها در اصل یکی بوده و مشابه یکدیگر است. و فقط در جزییات آن کمی متفاوت است. هدف شبکه های اجتماعی پولساز ، ایجاد بستری امن برای تبادل اطلاعات و سرگرمی هستند.تا از این طریق بتوانند کاربران زیادی جذب کنند. و به نوعی معروف و مشهور شوند.
حوزه های کار شده در شبکه های اجتماعی
با گسترش فضای اینترنت و از همه مهم تر تکنولوژی اپلیکیشن و موبایل باعث شدند تا شبکه های اجتماعی راه ۱۰۰ ساله را چند ساله طی کنند.و این امر استفاده و موثر بودن شبکه های اجتماعی را دو چندان کرد. همانطور که گفته شد به لطف اینترنت تقریبا در هر زمینه ای در دنیا شبکه های اجنتماعی تاسیس شده است.از جمله حوزه فعالیت شبکه های اجتماعی :
- شبکه های ارتباطی : همانند فیسبوک که هدف اولیه اش ایجاد فضای مجازی برای پیدا کردن دوستان وآشنایان و در ارتباط بودن آنها با سرعت بیشتر و امکان دسترسی ۲۴ ساعته بود.
- متن و موضوع و تیتر محور: این نوع شبکه ها سعی کرده اند تا در هرموضوعی تعدادی از افراد علاقمند به خود جذب کنند و در یک موضوع و یا چند موضوع مشابه به گفت و گو می پردازند. و در آخر نیز دانسته های خود را به اشتراک می گذارند.
- اشتراک گذاری عکس و فیلم: مانند یوتیوب و اینستاگرام: که صرفا برای سرگرمی طراحی شده بودند که رفته رفته مشاهده شد که یوتیوب به یک مدرسه آنلاین تشبیه می شود.
- حرفه و شغل :مانند لینکدین ، این شبکه های اجتماعی سعی دارد حرفه ای های هر شغل و کسب را گرد هم آورده تا آنها همدیگر را شناخته و بکار گیرند. و از تجربیات همدیگر استفاده کنند.
- ایجاد کردن زنجیره ارتباطی مانند باشگاه مشتریان: هدف این شبکه های اجتماعی ایجاد یک ارتباط بسیار قوی بین مشتریان خدمات خود شرکت هستند و پیدا کردن مشتریان بالقوه و ثابت و اینکه بتوانند بعد از ارتباط گیری از این طریق خود را بهتر به مشتریان نمایش دهند .
- شبکه های اجتماعی دوستیابی و رمانتیک: هدف این شبکه های ایجاد یک رابطه عاطفی بین مردم و کاربرانش است.
چگونه شبکه های اجتماعی ایجاد پول می کنند
موبایل ها هوشمند شدند ، اینترنت همه گیر می شود . از این رو بیشتر مردم وقتشان پای چک کردن گوشی و موبایل است.حال فکر کنید در این بین یک آگهی کاملا به درد بخور و حل کننده نیاز کسانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند را حل می کند بالطبع دیدگاه مخاطبان و کاربران درگیر آن موضوع می شود. و می تواند منجر به فروش محصول و باقی موارد شود.
سخن پایانی
سعی شد تا کمی شبکه ای اجتماعی را تشریح کنیم و نشان دهیم که واقعا شبکه های اجتماعی اگر اصولی کار شود نتیجه خوبی برای گردانندگان و توسعه دهندگان خواهد گذاشت.
میتوانید مطالب حوزه های شبکه اجتماعی را دنبال کنید.
ثبت دیدگاه