جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • مصرف انرژی در خانه های چوبی چگونه است؟
    21 سپتامبر 2022 - 18:38
    شناسه : 3270

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه مصرف انرژی در خانه های چوبی چگونه است؟ معمولا تمام سازه های چوبی به ویژه خانه های چوبی با توجه به این که با مواد اولیه ای مانند چوب ساخته می شوند دارای مزیت ها و ویژگی های مثبت بسیاری هستند. خانه های چوبی علاوه بر داشتن استحکام و مقاومت بالا و همچنین دوام و […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    مصرف انرژی در خانه های چوبی چگونه است؟

    معمولا تمام سازه های چوبی به ویژه خانه های چوبی با توجه به این که با مواد اولیه ای مانند چوب ساخته می شوند دارای مزیت ها و ویژگی های مثبت بسیاری هستند. خانه های چوبی علاوه بر داشتن استحکام و مقاومت بالا و همچنین دوام و ماندگاری زیادی دارای مصرف انرژی کمتری نیز هستند. در این مقاله سعی داریم به بررسی مصرف انرژی در خانه های چوبی بپردازیم، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

    مصرف انرژی در خانه های چوبی

    خانه های چوبی نسبت به خانه های بتنی، آجری و … از قیمت کمتر برخوردار بوده و با صرف هزینه های کمی می توان این خانه ها را ساخت. با کم شدن هزینه های ساخت ساز مسلما مصرف انرژی و زمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است خانه های چوبی دارای تقریبا ۷۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به سایز سازه های ساختمانی هستند. خانه های چوبی که توسط چوب های مرغوب و با کیفیت ساخته شده اند دارای قابلیت عایقی مناسبی بوده و می توانند در فصول سرد و گرم سال از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری کنند. با جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

    در کلبه چوبی  می توان به راحتی از نور خورشید استفاده کرد. با استفاده از نور خورشید می توان نور و روشنایی و همچنین گرمای مورد نیاز خانه را تامین کرد. به طور معمول هیچ نوری نمی تواند جایگزین نور خورشید شود، به همین خاطر در هنگام ساخت ویلا چوبی باید از پنجره ها و … به منظور بهره مندی کافی از نور خورشید استفاده کرد. در زمستان ها با بهره گیری از گرمای خورشید می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

     

    1.2 1 - مصرف انرژی در خانه های چوبی چگونه است؟

     

    کاهش مصرف انرژی در کلبه چوبی

    به منظور استفاده صحیح از انرژی در کلبه چوبی، در زمان ساخت ویلا چوبی باید قسمت هایی را که دارای مصرف انرژی بیشتری هستند را مشخص کرده و با استفاده از روش های صحیح راهی برای کم کردن انرژی در آن قسمت پیدا کرد.

    در هنگام ساخت ویلا چوبی در صورت امکان تا جایی که ممکن است دیوارها، کفپوش ها و سقف را کاملا از نظر حرارتی عایق کنید. به منظور کاهش مصرف انرژی در کلبه چوبی سعی کنید تا جایی که ممکن است کلیه درزها و شکاف ها، سوراخ ها، سوئیچ ها و خروجی ها و … را به خوبی کنترل کنید تا از هدر رفت بیش از اندازه انرژی جلوگیری کنید. در صورت استفاده نکردن از شومینه دریچه آن را مسدود کنید تا گرما و سرما از آن به بیرون نرود.

    با استفاده از الگو مصرف مناسب، نور قسمت هایی که نیاز به نور کمتری دارند را کاهش داده و نور قسمت هایی که نیاز بیشتری به نور دارند را افزایش دهید. به منظور کاهش مصرف برق توصیه می شود که از لامپ های رشته ای به جای لامپ های حبابی استفاده کنید.

    لازم به ذکر است که کلبه چوبی نمایانگر طبیعت است. کلبه های چوبی به طور کلی در مصرف انرژی و کاهش هدر رفتن آن بسیار مناسب هستند. می توان گفت که چوب در طول روز گرمای خورشید را جذب کرده و در شب نیز از ورود گرما به داخل خانه جلوگیری می کند، این امر موجب می شود تا بتوانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

    1.3 - مصرف انرژی در خانه های چوبی چگونه است؟

     

    تهویه و گردش هوای مناسب در خانه های چوبی

    چوب های به کار برده شده در ساخت ویلا چوبی قادر هستند که کربن و آلودگی های محیطی را به خود جذب کنند به همین خاطر می توانند کیفیت هوای استشمامی شما را افزایش دهند. می توان گفت که با توجه به این قابلیت دیگر نیازی نیست که از دستگاه های تصفیه هوا و حتی دستگاه های تولید کننده رطوبت استفاده کرد، و این امر به خودی خود موجب می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

    طول عمر خانه های چوبی

    برخلاف تصور عموم مردم خانه های چوبی دارای طول عمر بسیار زیادی هستند. در ساخت ویلا چوبی از چوب های مختلفی استفاده می شود، با انتخاب درست و اصولی چوب می توانید یک کلبه چوبی مناسب و با دوام داشته و در مصرف وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

    ساخت ویلا چوبی و کلبه چوبی توسط چوبین ویلا

    چوبین ویلا یکی از برترین و بزرگترین سایت های طراحی و تولید کننده انواع ویلا و کلبه چوبی است. چوبین ویلا با بهره مندی از بهترین و مجرب ترین مهندسان در زمینه طراحی و ساخت ویلا چوبی قادر است بهترین و به روزترین مدل های کلبه چوبی را طراحی و اجرا کند. اگر شما نیز مایل به سفارش و یا خرید کلبه چوبی و یا ویلای چوبی هستید پیشنهاد می کنیم که به سایت چوبین ویلا مراجعه و علاوه بر مشاهده نمونه کارهای این شرکت از سایر خدمات ارائه شده آن مطلع شوید.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.