جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • هولیگانیسم در فوتبال و حواشی جام جهانی ۲۰۲۲
    26 نوامبر 2022 - 0:19
    شناسه : 3654

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه هولیگانیسم در فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هولیگانیسم یا در زبان انگلیسی Hooligsnism، از نظر لغوی به معنی هرنوع اعمال خشونت و تخریب گرایانه گفته می شود. نام‌های دیگر این مکتب، وندالیسم، آشوب گری و اوباش گری است. هرکدام از افرادی که بنابه دلایل خاص، خوشحالی یا ناراحتی بسیار، اقدام به ایجاد آشوب یا نزاع […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    هولیگانیسم در فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

    هولیگانیسم یا در زبان انگلیسی Hooligsnism، از نظر لغوی به معنی هرنوع اعمال خشونت و تخریب گرایانه گفته می شود. نام‌های دیگر این مکتب، وندالیسم، آشوب گری و اوباش گری است. هرکدام از افرادی که بنابه دلایل خاص، خوشحالی یا ناراحتی بسیار، اقدام به ایجاد آشوب یا نزاع خیابانی انجام دهد را شامل می شود. در حقیقت مکتب هولیگانیسم در فوتبال رایج تر از هرجاست.

    مفهوم هولیگانیسم در فوتبال

    اگر بخواهیم به صورت کامل تری مفهوم هولیگانیسم را توضیح دهیم، ایجاد نزاع خیابانی به دلیل برد یا باخت تیم‌مورد علاقه طرفداران است. هولیگانیسم در فوتبال از سال ۱۹۷۰ میلادی برای اولین بار آغاز شد. در واقع، طرفداران فوتبال انگلستان پس از بازی یا پیش از بازی، با ایجاد اعمال غیرعقلانی و وحشی گری، هیجانات خود را برطرف می‌کنند.

    در فوتبال - هولیگانیسم در فوتبال و حواشی جام جهانی 2022

    همان‌طور که می‌دانید، جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال امسال در کشور قطر برگزار می شود. از آن رو، کشور قطر با چالش کنترل هولیگان‌های فوتبالی مواجه است.

    گزارشات نشان می دهند که قطر برای کنترل هولیگانیسم و تروریسم، امسال با استفاده از هوش مصنوعی، تماشاگران را کنترل می کند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.

    هوش مصنوعی در کنترل هولیگان های جام جهانی قطر

    این اطلاعیه توسط مدیر ارشد فناوری اطلاعات قطر اعلام شد و اعلام کرد که چهره تماشاگران قرار است توسط ۱۵۰۰۰ دوربین تحت نظر باشد.

    نیاس عبدالرحیمیان، مدیر ارشد فناوری اطلاعات قطر، درباره افدامات امنیتی برابر هولیگانیسم در فوتبال گفت: تمامی افراد حاضر در ورزشگاه با استفاده از دوربین‌ها کنترل خواهند شد.

    مجله بلومبرگ نیز اعلام کرد که قطر از سال ۲۰۱۰ که حق میزبانی جام جهانی را از آن خود کرد، بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برای ساخت ورزشگاه البیت دوحه و زیرساخت‌های خود هزینه کرد. با این هزینه‌ها سعی در حفظ امنیت تماشاگران را دارد.

    جمع آوری پلیس کشورهای مختلف به قطر

    قطر برای تامین امنیت بازدیدکنندگان در مقابل هولیگانیسم در فوتبال امسال، اقدامات دیگری نیز انجام‌ داده است. از جمله این اقدامات، جمع آوری نیروهای پلیس از کشورهایی مانند ترکیه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، کره جنوبی و پاکستان است تا بتواند امنیت را در هتل‌های محل اقامت ۳۲ تیم و استادیوم ورزشی را برقرار کند.

    huligonism - هولیگانیسم در فوتبال و حواشی جام جهانی 2022

    در این میان، پلیس «اوزل حرکات» ترکیه که بیشتر برای سرکوب تروریست‌ها و شورشی ها به ویژه در اقلیم کردستان تشکیل شده است نیز حواشی ایجاد کرده است.

    اقدامات امنیتی قطر برای مقابله یا هولیگانیسم در جام جهانی ۲۰۲۲

    ترکیه در حدود ۳۰۰۰ پلیس ضد شورش خود را به همراه کشتی جنگی برای تقویت امنیت جام جهانی پیشنهاد کرده است. ترکیه برای برقراری امنیت بیشتر در قطر، ماه گذشته ناو جنگی با نام tcg burgazad را به همراه ۲۵۰ نفر سرباز به دوحه برای مقابله با هولیگانیسم در فوتبال منتقل کرد. گزارش دیگری از نوردیک مانیتو نشان می دهد که نیروهای یگان ویژه با این اقدامشان قرار نیست خسارات احتمالی رخ دادن را قبول نمایند.

    جالب است بدانید که قانون گزاران اپوزیسیون نیز برای استفاده قطر از سربازان و سرکوبگران ضد تروریستی ترکیه به شدت انتقاد کرده است.

    برای مقابله با هولیگانیسم در فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خنثی سازی بمب، واحدهای ترور و پلیس های متخصص به همراه سگ های مواد یاب همگی در قطر مستقر می شوند.

    نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که، نیروهای ترکیه مستقر در قطر تنها از مافوق ترک خود دستور می گیرند. این به معنی عدم کنترل قطری ها بر نیروهای ترک است.

    به این ترتیب کشور پاکستان و کره جنوبی نیز نیروهای پلیس و یگان ویژه خود را برای ایجاد امنیت بیشتر به قطر در برابر هولیگانیسم در فوتبال امسال اعزام کرده اند. اسپانیا نیز در صدد انتقال ۱۱۵ افسر پلیس به این کشور بود که از آن کار امتناع کرد.

    به نظر شما، هولیگانیسم در فوتبال جام جهانی امسال چه دردسرهایی را ایجاد خواهند کرد؟
    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.