جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • نقدی بر حوادث بیروت
    10 آگوست 2020 - 22:22
    شناسه : 1039
    نگاهی به اتفاقات بیروت و سفر ماکرون به لبنان و این ماکرون مکار، با همان ژست بشر دوستانه و پیروزمندانه وارد لبنان شد. با کلی تهدید! و توهین به حاکمیت لبنان. رسانه ها از او قهرمان ساختند و بودند کسانی که باور کردند که ناجی لبنان ماکرون است! همانطور که روزنامه های زنجیره ای وابسته به جناح خاص در ایران، امضای کری را تضمین دانست و آمریکا را ناجی اقتصاد ایران معرفی کرد!
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    نقدی بر حوادث بیروت

    بیروت، عروس خاورمیانه، یک شبه نیمی از آن تبدیل به خاکستر شد. عصر روز سه شنبه یک اتفاق بسیار هولناکی افتاد. زمین بیروت لرزید. لرزه ای که حتی کشورهای همسایه هم ان را احساس کردند. تصاویر وحشتناک و آخر الزمانی که از بیروت مخابره شد نشان از واقعه بسیار تلخ و هولناکی می داد.

    انفجار به هدی قوی بود که بسیار آن را پس از هیروشیما و ناکازاکی ، سومین انفجار بزرگ نامیدند. در گزارشات اولیه صدها کشته و زخمی برجا گذاشت.

    و شد انچه که در اخبار خواندید. اما سخن من از زمان سفر مکرون به لبنان شروع می شود. سفری که آن را از جمله سفرهای مهم و استراتژی می دانم. سفری که به تعبیر بسیاری بازگشت قاتل به صحنه جرم نامیده شد.

    download - نقدی بر حوادث بیروت

    لبنان امروز در حال گذراندن واحد عملی درس “شوک و بهت ” است. درسی که سالها پیش ایران آن را پاس کرده است. شوک ناشی از جنگ اقتصادی اروپا و امریکا علیه لبنان و مشکلات اقتصادی و بهت انفجاری عظیم.

    و رسانه های زنجیره ای لبنان شروع به فعالیت ساختارشکنانه کردند و طولی نکشید اغتشاش و ناآرامی با همت و تلاش رسانه های زنجیره ای که بعضا وابسته به عربستان و فرانسه بودند ، وضعیت لبنان را بحرانی کرد.

    و اما ماکرون

    و این ماکرون مکار، با همان ژست بشر دوستانه و پیروزمندانه وارد لبنان شد. با کلی تهدید! و توهین به حاکمیت لبنان. رسانه ها از او قهرمان ساختند و بودند کسانی که باور کردند که ناجی لبنان ماکرون است! همانطور که روزنامه های زنجیره ای وابسته به جناح خاص در ایران، امضای کری را تضمین دانست و آمریکا را ناجی اقتصاد ایران معرفی کرد!

    چه صحنه آشنایی! فراموش نمی کنم که در ایران هم پس از شورش دراویش، رئیس جمهور سریعا گزارش خیابان های ایران را به ماکرون فرانسوی داد و گفت ایران با آرامش برخورد می کند و ماکرون هم با خباثت و پر رویی تمام ایران را به عدم برخورد با دراویش توصیه نمود.

    انگار نه انگار که هر هفته با خباثت و وحشی گری ملت معترض فرانسه را سرکوب می کنند.

    اظهار عجز پیش ستمگر ابلهی است

    اشک کباب موجب طغیان اتش است.

    باید دید بصیرت مردم لبنان بر جاهلیت عده ای غلبه خواهد کرد یا نه؟ آیا شاهد سوریه ای دوم در لبنان با بازیگری فرانسه و آمریکا خواهیم بود یا نه. هر چند متعقدم وجود حزب الله لبنان، نعمت بزرگی برای مردم لبنان است و امید است که ملت لبنان بر این شرایط دشوار غلبه کنند. و این وعده خداوند است که پیروزی از آن صالحان است.

    البته اینکه حادثه لبنان یک اتفاق بود یا یک حمله تروریستی خود بحث جداست. چرا که آنطور که مشخص است قبل از انفجار دوم موشکی به محل اثابت کرده است. فراموش نکنیم که در دقایق اول، ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدون درنگ آن را حمله دانست.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.