جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • درست کردن سبزه عید خاص با نارنج و ماش برای عید ۱۴۰۲
    21 فوریه 2023 - 19:33
    شناسه : 4051

    زمان مطالعه: ۵ دقیقه درست کردن سبزه عید شیک و خاص روش های بسیاری برای درست کردن سبزه عید وجود دارد. استفاده از دانه های مختلفی مانند: تخمه شربتی، نارنج، ماش و عدس، روش های متنوع درست کردن سبزه عید هستند. اما این که چگونه یک سبزه پرپشت داشته باشیم یا با روش درست کردن بستگی به خواندن ادامه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    درست کردن سبزه عید شیک و خاص

    روش های بسیاری برای درست کردن سبزه عید وجود دارد. استفاده از دانه های مختلفی مانند: تخمه شربتی، نارنج، ماش و عدس، روش های متنوع درست کردن سبزه عید هستند. اما این که چگونه یک سبزه پرپشت داشته باشیم یا با روش درست کردن بستگی به خواندن ادامه ی مقاله دارد. با مجله ی خبری مانا همراه باشید.

    درست کردن یک سبزه برای مادران امری بسیار راحت است اما اگر قصد دارید روش های جدید درست کردن سبزه را یاد بگیرید پیشنهاد می کنم ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

    آموزش درست کردن سبزه با دانه نارنج

    در ابتدا باید هسته نارنج را به مدت چند روز حدود ۲۴ ساعت درون آب قرار داده و خیس کنیم. با این کار دانه ها نرم میشوند و کندن آن ها آسان می شود. سپس بعد از گذشت ۲۴ ساعت، پوست دانه ها را می کنیم. بهتر است این کار را با دقت کافی انجام دهید تا آسیبی به مغز دانه نرسد. بهتر است بدانید که این کار برای سبز شدن دانه ها است.

    نکته قابل توجه برای سبزه نارنج این است که دانه ها حدود ۱۰ تا ۲۰ روز زمان لازم دارند تا سبز شوند. پس از کندن پوست دانه های نارنج آن ها را درون آب قرار می دهیم تا مانع خشک شدن آن ها شویم.

    نارنج - درست کردن سبزه عید خاص با نارنج و ماش برای عید 1402

    زمانی که قصد پرورش و رشد سبزه نارنج فرا می‌رسد باید دانه ها را با دقت روی خاک گلدان بچینیم. بهتر است دقت کنید که فاصله میان دانه ها باید استاندارد باشد و بیش از اندازه کم یا زیاد نباشد.

    در مرحله بعدی روی دانه‌ها را با لایه نازکی از خاک می پوشانیم سپس با کمک اسپری خاک را به صورت روزانه خیس می کنیم و این عمل را تا روز سوم ادامه می دهیم.

    پس از پخش شدن دانه ها جوانه ها از لابلای خاک و سنگ ریزه ها خارج می شوند و رشد می کنند. مدت زمانی که لازم است تا سبزه نارنج به خوبی رشد کند ۲۰ روز است. بنابراین بهتر است ۲۰ روز مانده به عید شروع به کاشت سبزه نارنج کنید.

     سبزه در آب

    یکی دیگر از روش های درست کردن سبزه، درست کردن سبزه در آب است. در این روش نیز دانه ها را به مدت دو روز در آب قرار می دهیم تا خیس شود. سپس پوست دانه ها را می کنیم و طبق روال همیشگی باید مراقب دانه ها باشیم تا آسیبی به مغز دانه ها نرسد. مهمترین نکته ای که برای درست کردن سبزه در آب باید رعایت کنید استفاده از دو ظرف است.

    در آب e1676995282286 - درست کردن سبزه عید خاص با نارنج و ماش برای عید 1402

    یکی از ظرف ها باید سوراخ های کافی داشته باشد و دیگری باید حاوی مقدار کافی آب باشد. ظرفی که دارای سوراخ است را روی دیگری می گذاریم. باید تا مقدار قابل توجهی آب داشته باشد. سپس آن ها را روی ظرف بالایی ریخته و بر روی آن ها دستمال نم داری می کشیم.

    این دستمال نم دار مانع از خشک شدن دانه ها می شود و رطوبت لازم را در اختیار دانه ها قرار می دهد. هم زمان باید دانه ها را با استفاده از آب پاش نم دار کنید پس از آنکه ۳  روز گذشت دانه ها شروع به جوانه زدن می کنند و شما باید دستمال را از روی آن ها بردارید تا راحت‌ تر بتوانند رشد کنند.

    نکته جالب توجه این است که دانه ها ریشه دار می شوند و ریشه کم کم به درون آب که در ظرف پایینی وجود دارد می رود. از این طریق آب مورد نیاز خود را تامین می کنند.

     آموزش درست کردن سبزه با ماش

    یکی از پر طرفدار ترین سبزه هایی که برای نوروز به عنوان سزه عید می توانید درست کنید سبزه ماش نام دارد. برای تهیه سبزه ماش باید نکاتی را بدانید. اولین نکته استفاده از ماش های سالم و یکدست است به این معنی که نباید دانه های ماش علائمی مانند: پشه زدن، لکه، شکستگی و غیره داشته باشند.

    در تهیه سبزه ماش لازم نیست تا ماش را به مدت چندین روز درون آب نگه دارید. تنها کاری که لازم است اسن است که باید حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت درون آب نگه دارید و سپس آبکشی کنید. جالب است بدانید می توانید با استفاده از ماش ظروف مختلفی را نیز انتخاب کنید و سبزه قلبی یا سایر قالب ها مانند کاشتن سبزه روی اسفنج را نیز امتحان کنید این بستگی به سلیقه شما دارد.

    درست کردن سبزه با ماش - درست کردن سبزه عید خاص با نارنج و ماش برای عید 1402

    بهتر است توجه کنید که به هیچ عنوان از ظرف فلزی برای درست کردن سبزه استفاده نکنید. بهترین جنسی که می تواند سبزه ماش را به خوبی پرورش دهد سفالی یا چینی است. بهتر است از ظرف هایی استفاده کنید که نیازی به پر کردن آن با استفاده از خاک نباشد.

    هرچه ارتفاع خاک کمتر باشد عمر سبزه ماش بیشتر می شود. نکته بعدی دمای آب است آبی که برای سبزه ماش استفاده می شود باید ولرم یا گرم باشد. در رابطه با مکان و زمان نگهداری سبزه ماش نیز باید دقت کنیم که به هیچ عنوان در معرض مستقیم نور خورشید آن را قرار ندهید علاوه بر آن بهتر است همیشه ظرف ماش را بچرخانیم تا به تمامی نقاط آن به صورت یکنواخت نور کافی برسد.

    چرا سبزه ماش زرد می شود؟

    علت زرد شدن سبزه ماش آبیاری بیش از اندازه و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است.

    چه مقدار به سبزه ماش آب بدهیم؟

    بهتر است برای سالم ماندن سبزه ماش هر دو روز یکبار آن را آب بدهیم.

    روش تهیه سبزه ماش

    ادر ولین مرحله از درست کردن سبزه ماش بهتر است یا را بشورید و آن ها را درون ظرفی بریزید. سپس به اندازه دو بند انگشت آب ولرم بر روی ماش ها بریزید بهتر است ظرف ماش را به مدت ۱۲ الی ۱۸ ساعت در محلی قرار دهید که دمای محیط آن عادی باشد.

    آبی که ماش را در آن خیس کرده اید یک یا دو بار عوض کنید. تعویض آب باعث می شود تا ماش ها راحت جوانه یزنند. بهتر است کف ظرفی را که ماش ها را درون آن ریخته اید با استفاده از پارچه تمیزی سفید رنگ و نخی بپوشانید.

    بهتر است لایه ضخیمی از ماش را روی پارچه بریزید تا سبزه شما توپرتر شود و پرپشت باشد.

    سپس بهتر است روی ماش ها را با یک پارچه تمیز و خیس بپوشانید. پارچه را مرتب بشویید و دوباره آن را تکرار کنید هر روز باید پارچه را با آب خیس کنید تا خشک نشود.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.