جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • دانشجو بشوم یا نشوم
    29 اکتبر 2021 - 10:14
    شناسه : 1308
    این سوالی است که وقتی در دوران کنکور و دانشگاه قرار می‌گیریم بسیار ذهنمان را درگیر می‌کند و خب متناسب با شرایط و موقعیت هر فردی ممکنه این سوال عجیب و غریب و یا حتی خیلی سخت به نظر برسد. این سوالی است که وقتی در دوران کنکور و دانشگاه قرار می‌گیریم بسیار ذهنمان را درگیر می‌کند و خب متناسب با شرایط و موقعیت هر فردی ممکنه این سوال عجیب و غریب و یا حتی خیلی سخت به نظر برسد.
    ارسال توسط : نویسنده : ستایش سادات سید محمدی
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    دانشجو بشوم یا نشوم؟!

    امروز قرار است که نگاهی بیندازیم به مزایا و معایب این مقوله بسیار مهم که دغدغه و پرسش خیلی از افراد جامعه است. با مانا همراه باشید.

    سوالی که مطرح است، دانشجو شدن یا نشدن است.

    این سوالی است که وقتی در دوران کنکور و دانشگاه قرار می‌گیریم بسیار ذهنمان را درگیر می‌کند و خب متناسب با شرایط و موقعیت هر فردی ممکنه این سوال عجیب و غریب و یا حتی خیلی سخت به نظر برسد.

    میخوام با نظر خودم شروع کنم

    به نظر من اولین چیزی که شما باید اولویت قرار دهید خودتان، هدفتان و زندگیتان است و قرار نیست زندگیه نزیسته پدر و مادرتان را شما زندگی کنید که چه ربطی به موضوع دارد؟!
    چون ممکن است پدر مادر شما یک رشته و دانشگاهی را دوست داشته باشند که شما دوست نداشته باشید و مهم تر از این آن رشته ایی که شما برای تحصیل انتخاب می‌کنید باید متناسب یا تیپ شخصیتی شما و علاقه و توانمندی های شما باشد.

    مورد دوم موردی که خیلی می‌تواند مهم و تاثیر گذار باشد در زندگی آیندتان این است؛ درس خوان هستید یا نه؟ نه اشتباه برداشت نکنید منظور من این است که آیا دانشگاه میروید که درس بخوانید و تحصیل کنید و به ارتقا خود از تمام جهات فکر می‌کنید یا اینکه فقط می‌روید برای پرستیژ و جایگاه اجتماعی آن و حتی صرفا مدرک دانشگاهی و افزایش حقوق و از این جور چیزها…

    لطفا برای زمانی که می‌گذارید و هدفی که دارید ارزش قائل شوید

    مورد آخر که باید به آن توجه کنید این است که خودتان باید سعی کنید تمام تلاشتان را برای پیشرفت بکنید از انواع منابع، کلاس ها و ..‌. کمک بگیرید.
    فقط و فقط به دانشگاه و درس و استاد بسنده نکنید.

    و این تصمیم آینده سازی است که بخواهید به این سوال جواب دهید که، دانشجو بشوم یا نشوم؟!
    ولی یادتان نرود که حتما با خانواده و یک فرد متخصص صحبت بکنید و خودتان را در اولویت قرار دهید چون این زندگی شماست و شما میخواهید آن را زندگی کنید،

    آینده را در نظر بگیرید. می خواهید چه زندگی برای خود بسازید؟ افراد زیادی هستند که بدون درس و دانشگاه با کسب تخصص لازم زندگی عالی برای خود ساختند. و متقابلا افرادی هستند که با تحصیلات توانستند به هدف خود برسند.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.