جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • بهترین روش های درمان خانگی درد پریود
    24 ژانویه 2023 - 20:00
    شناسه : 3904

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه درمان خانگی درد پریود درمان خانگی درد پریود موضوعی مهم برای بانوان به شمار می رود. مشکل دل درد در دوران قاعدگی یا همان پریود، یکی از معضلاتی است که گریبان گیر هر دختری می شود. برای دردهای شدید ناشی از پریود نیاز است تا با مراجعه به پزشک زنان عیب یابی های لازم انجام […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    درمان خانگی درد پریود

    درمان خانگی درد پریود موضوعی مهم برای بانوان به شمار می رود. مشکل دل درد در دوران قاعدگی یا همان پریود، یکی از معضلاتی است که گریبان گیر هر دختری می شود. برای دردهای شدید ناشی از پریود نیاز است تا با مراجعه به پزشک زنان عیب یابی های لازم انجام گیرد. اما در شرایطی که این دردها معمول است و با مراجعه به پزشک نیز مشکل خاصی در بدن وجود نداشت، می توان به روش خانگی آن را تسکین داد. تسکین درد پریود در هر فردی می تواند با دیگری متفاوت باشد. اما روش های بسیاری وجود دارد که با عنوان درمان خانگی می شناسیم. برای آشنایی با روش های کاهش دل درد ناشی از پریود، ادامه ی مقاله را مطالعه بفرمایید.

    به دلیل مصرف بیش از حد سردیجات و گاها عدم مراقبت های کافی، بانوان در دوران پریود دچار مشکلاتی می شوند. یکی از مشکلات، درد بیش از حد در ناحیه ی شکم است. برای تسکین درد روش هایی مانند نوشیدن دمنوش، مصرف قرص، استفاده از نوشیدنی های خانگی و گرمیجات و گاها گرم کردن ناحیه شکمی از روش های درمان به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر در ادامه به معرفی انواع دمنوش های موثر در کاهش درد شکم پریود در مجله ی مانا می پردازیم.

    روش های کاهش درد شکم ناشی از پریود

    • ورزش
    • مصرف دمنوش
    • رژیم غذایی مناسب
    • نوشیدن آب کافی
    • ماساژ درمانی
    • گرما درمانی
    • خواب
    • مصرف داروهای مسکن

    رایج ترین روش برای درمان و تقویت بدن در زمان پریود، انجام تمرین های روزانه و ورزش های منظم است. پژوهشگران بسیاری برای اثبات تاثیر ورزش در کاهش درد پریود، در سال ۲۰۱۶ میلادی آزمایشی روی ۲۵۰ زن انجام دادند. بر اساس این تحقیق ثابت شد که آن دسته از زنانی که به صورت منظم برنامه ی ورزش را اجرا می کردند نسبت به سایرین درد کمتری را تجربه می کردند.

    خانگی درد پریود - بهترین روش های درمان خانگی درد پریود

    با انجام ورزش به صورت منظم، هورمون اندورفین ترشح می شود. با ورزش منظم، نیازی به استفاده زیاد از مسکن ها نیز وجود ندارد. جالب است بدانید یکی از روش های کاهش درد ناشی از پریود، انجام پیاده روی در این دوران است. می توانید با پیاده روی به تسکین دل درد خود کمک کنید.

    مصرف دمنوش

    دمنوش هایی مانند: بابونه، دانه رازیانه، دارچین، زنجبیل و شوید تاثیر بسیاری بر روی کاهش درد ناشی از پریود دارد. در دوران قاعدگی نیاز است تا روزی ۳ الی ۴ بار دمنوش این ترکیبات را درست کرده و میل کنید. دارچین نیز در صورتی که به صورت دم کرده مصرف شود، میزان خون ریزی، تهوع و استفراغ و درد را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

    استفاده از دم کرده زنجبیل همانند ایبوپروفن عمل می کند. برای درست کردن نیاز است تا خود زنجبیل را رنده کنید و درون یک لیوان آب جوش بریزید و پس از گذشت چند دقیقه آن را بنوشید. به جای استفاده از قرص مفنامیک اسید می توانید مقداری شوید را به صورت دم کرده بنوشید. برای تاثیر گذاری بهتر، می تواند دو روز قبل از شروع قاعدگی خود تا روز ۵ ام این روش را انجام دهید.

    نوشیدن آب کافی

    کمبود آب بدن می تواند مشکلات بسیاری را برای بدن ایجاد کند. یکی از این مشکلات، ایجاد سردرد های مزمن، بی حالی و خستگی مفرط است. در کنار این دو مورد کم بودن میزان آب بودن، درد پریود را در بانوان به شدذت افزایش می دهد. از آب سبزیجاتی مانند کاهو، کرفس، خیار و هندوانه در کنار توت فرنگی، توت و تمشک نیز استفاده کنید. البته خود این میوه ها نیز برای تسکین درد پریود بسیار خوب عمل می کند.

    less painful periods - بهترین روش های درمان خانگی درد پریود

    ماساژ درمانی

    بهترین روشی که به عنوان درمان خانگی درد پریود می توانید از آن استفاده کنید، ماساژ درمانی نام دارد. اگر درد شدیدی در ناحیه شکمی تجربه می کنید بهتر است از روغن هایی مانند اسطوخودوس، گل سرخ، نعنا تند و رازیانه استفاده کنید. بهتر است مقداری از روغن را روی ناحیه ی شکمی خود بریزید و به مدت بیست دقیقه آن قسمت را ماساژ دهید. مشاهده خواهید کرد که میزان تاثیر این روش به مراتب بیشتر و سریعتر از مصرف مسکن به شمار می رود.

    گرما درمانی

    یکی از روش های درمان خانگی درد پریود، استفاده از روش گرما درمانی است. گرما درمانی نیز با وجود ساده بودن، تاثیر بسیاری در کاهس درد های ناشی از پریود دارد. در این روش تنها کاری که لازم است انجام دهید، گرم کردن ناحیه مورد نظر است. با گرم کردن شکم و کمر، درد به قدری کاهش پیدا می کند که نیازی به مصرف مسکن وجود نداشته باشد. برای گرم کردن این نواحی می توانید از کیسه آب گرم، حوله گرم یا حمام داغ سرپایی استفاده کنید.

    درصورتی که امکان تهیه ی کیسه آب گرم برایتان مقدور نیست، می توانید پد گرمایشی خانگی درست کنید. برای تهیه ی پد گرمایشی می توانید از دو تکه پارچه و برنج خام استفاده نمایید. دو تکه پارچه را به هم بدوزید و داخل آن را با استفاده از برنج خام پر کنید. با قرار دادن این کیسه در مایکروویو کیسه به خوبی گرم می شود و می توان از آن برای گرم کردن ناحیه شکم و پهلو استفاده کرد.

    خواب کافی

    نداشتن استراحت و خواب کافی منجر به خستگی و قاعدگی دردناک می شود. بنابراین راحت ترین روش کاهش درد قاعدگی، داشتن خواب کافی است. تحقیقات تا به امروز نشان داده اند، زنانی که خواب کافی ندارند، قاعدگی دردناک تری نسبت به سایرین تجربه می کنند. برای بهتر است با ایجاد روتین شبانه، در یک ساعت معین به رخت خواب بروید و این نظم را به صورت روزانه رعایت کنید تا پریود کم دردی را تجربه کنید.

    نهایی ترین روش درمان خانگی درد پریود استفاده از داروهای مسکن

    اگر درمان خانگی درد پریود و روش های آن را رعایت کردید و نتیجه ای حاصل نشد بهتر است به سراغ مصرف مسکن بروید. بسیاری از داروهای مسکن مانند مفنامیک اسید، نوافن، ایبوپروفن و استامینفون کدئین تاثیر بسیاری در کاهش درد دارند و می توان بدون نسخه آن ها را از هر داروخانه ای تهیه کرد. علاه بر مصرف قرص، می توانید از شیاف دیکلوفناک نیز برای کاهش درد قاعدگی خود استفاده کنید. توصیه می شود در صورتی که به هر دلیلی درد پریودتان تسکین نیافت به پزشک زنان مراجعه کنید و به درمان خانگی درد پریود فکر نکنید. گاها بروز دردهای شدید در بدن می تواند ناشی از وجود مشکلات خاصی باشد. بنابراین نباید این دردها را نادیده گرفت.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.