جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • نگاهی به لیست دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز
    26 آوریل 2020 - 13:22
    شناسه : 968
    دانشگاه های غیر انتفاعی با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف های مختلفی تاسیس شدند. از جمله این اهداف فعال شدن بخش خصوصی در زمینه آموزش عالی می باشد. همچنین این موسسات بار سنگین ظرفیت کم پذیرش دانشگاه های دولتی را به دوش می کشند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد حسین علیزاده
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    گذری به لیست دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز

    در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه های غیر انتفاعی و هر آنچه که باید در این باره بدانید صحبت کنیم. سپس نگاهی به لیست دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز داشته باشیم. هدف اصلی، معرفی این مدل دانشگاه ها و آشنایی هر چه بیشتر با دانشگاه های غیر انتفاعی کلان شهر تبریز است. با رسانه خبری و مجله الکترونیکی مانا همراه باشید.

    دانشگاه های غیر انتفاعی با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف های مختلفی تاسیس شدند. از جمله این اهداف فعال شدن بخش خصوصی در زمینه آموزش عالی می باشد. همچنین این موسسات بار سنگین ظرفیت کم پذیرش دانشگاه های دولتی را به دوش می کشند.

    مهم ترین سوالی که معمولا دانشجویان و حتی دانش آموزان قبل از کنکور می پرسند این است که آیا مدارک موسسات آموزش عالی معتبر است؟ فرقی بین پذیرش با کنکور و بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه به این سوالات پاسخ دهیم.

    مدارک موسسات آموزش عالی

    قبل از بررسی و معرفی لیست دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز، بیایید به پرسش های فوق پاسخ دهیم. مدرک موسسات آموزش عالی و دانشگاه های غیر انتفاعی مورد تایید وزارت علوم می باشد و مدرک دانشجویان این موسسات دارای اعتبار و ارزش مانند سایر دانشگاه های دولتی است.

    هر چند اخیرا به علت خصوصی شدن بیشتر شغل ها،و رایج شدن کارآفرینی مدرک دانشگاهی زیاد مطرح نیست و بحث تخصص و توانایی مطرح است. اما در بعضی از مشاغل دولتی(خیلی کم) مدرک دانشگاهی دانشگاه های دولتی درخواست می شود.

    در پاسخ به این سوال که فرقی بین مدرک پذیرش با کنکور و یا پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی وجود دارد باید بگوییم که هیچ فرقی بین مدرک با کنکور و بدون کنکور نیست.

    در کلان شهر تبریز، دانشگاه های غیر انتفاعی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و از اساتید خبره نیز بهره مند هستند. اساتیدی که هم در دانشگاه های دولتی تدریس می کنند و هم دانشگاه های غیر انتفاعی. و یا اساتیدی که در شرکت های معتبر مشغول به کار هستند و یا شرکت های خود را دارند. می توان گفت کیفیت آموزش در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های غیر انتفاعی روز به روز بهتر می شود.

    نگاهی به لیست دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز

    کلان شهر تبریز نیز با دارا بودن موسسات آموزش عالی متعدد، جز کلان شهرهای پیشرو در صنعت علمی کشور است. در زیر لیست دانشگاه های غیر انتفاعی تبریز آمده است.

    • موسسه آموزش عالی نبی اکرم ص
    • موسسه آموزش عالی سراج
    • موسسه آموزش عالی رشدیه
    • موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری
    • موسسه آموزش عالی اطلس
    • موسسه آموزش عالی الغدیر
    • موسسه آموزش عالی دانشوران

    لازم به ذکر است که در تبریز دانشگاه های بزرگی نظیر دانشگاه تبریز، دانشگاه سهند، دانشگاه شهید مدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی،دانشگاه هنر اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی نیز فعالیت می کنند.

    دانشگاه غیر انتفاعی را انتخاب کنیم یا نه؟

    قطعا پاسخ ما به این سوال مثبت است. چرا که از لحاظ مدرک دانشگاه های غیر انتفاعی دارای اعتبار و ارزش مشابه سایر دانشگاه های دولتی است. از طرفی کیفیت آموزش در موسسات آموزش عالی روز به روز در حال پیشرفت است . مهم تر اینکه در وضعیت کنونی بازار کار، خیلی کم پیش می آید که درخواست استخدام با مدرک یک دانشگاه دولتی کنند. امروزه در جامعه تخصص و توانایی، مهم ترین حرف را در زمینه استخدام و کاریابی و کارآفرینی می زند. در مقالات بعدی تلاش می کنیم بیشتر راجع به جزئیات این موسسات آموزش عالی صحبت کنیم. با رسانه خبری مانا همراه باشید.

    ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید:

    برخی از ویژگی هایی که باید قبل از ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی به آنها توجه کنید موارد زیر است:

    • اساتید و هئیت علمی دانشگاه ها
    • وضعیت تشکلات دانشجویی دانشگاه ها
    • وضعیت محیطی دانشگاه ها
    • وضعیت نشریات دانشجویی
    • وضعیت مقالات که منتشر شده است

    هر یک از موارد فوق، راهکارهایی برای شناسایی دارد که به زودی در همین بخش به آنها نیز خواهیم پرداخت. که چگونه می توانید هر یک از مشخصات را شناسایی کنید و مقالات و تعداد مقالات هر دانشگاه را بدست آورید و یا از فعالیت تشکلات دانشجویی آن دانشگاه ها اطلاعاتی بدست آورید و نهایتا به لیست بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تبریز برسید. لذا پیشنهاد می کنیم که حتما همراه مانا باشید.

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.