جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • صفر تا صد چت جی پی تی (chat GPT)
    14 فوریه 2023 - 20:30
    شناسه : 4002

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه صفر تا صد چت جی پی تی ربات چت جی پی تی نرم افزاری که مبتنی بر وب است و آن را به عنوان جدیدترین مدل زبانی که مبتنی بر هوش مصنوعی است می شناسیم توسط مجموعه OpenAI ایجاد شده است. در این مقاله قرار است در رابطه با توضیحات کامل دستیار مجازی چک ای […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    صفر تا صد چت جی پی تی

    ربات چت جی پی تی نرم افزاری که مبتنی بر وب است و آن را به عنوان جدیدترین مدل زبانی که مبتنی بر هوش مصنوعی است می شناسیم توسط مجموعه OpenAI ایجاد شده است. در این مقاله قرار است در رابطه با توضیحات کامل دستیار مجازی چک ای پی و نحوه استفاده از آن شما را آشنا کنیم.

    اگر شما  اسم چت جی پی را شنیده باشید ممکن است با این سوال ها مواجه شوید که چتری پی تی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد. کاربرد های چت جی پی تی و فواید آن کدامند. در این مقاله می توانید به تمامی این موارد دست پیدا کنید و از این ربات که مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده است برای پیشرفت در حوزه فعالیت هایتان استفاده کنید.

    مقالات مرتبط: معرفی تکنووژی های جدید

    اساساً چت جی پی تی به عنوان یک ربات است که بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است. این ربات می تواند هر سوالی را که کاربر از آن می پرسد به خوبی جواب بدهد. جالب است بدانید که ربات چت جی پی تی تمامی موضوع ها را درک می‌کند و مباحثی پیچیده را مانند ریاضی، فیزیک و برنامه نویسی می تواند پاسخ دهد. علاوه بر آن عمومی مسائل پیچیده رشته های دانشگاهی توسط این ربات قابل حل است. جالب است این ربات قادر می باشد تا مطالب وبلاگ فارسی نیز تولید کند. متن آهنگ بسازد یا صفحات html را برای کاربر ایجاد کند. در ادامه شما را با نحوه استفاده از چه تیپی آشنا می کنیم .

    نحوه استفاده از ChatGPT

    چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم؟ اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که در خارج از ایران اقامت دارید نگرانی از بابت استفاده از این نرم‌ افزار نخواهید داشت. چرا که به صورت رایگان و کاملا آسان می توانید از ربات ChatGPT در کشورهای دیگر به جز ایران استفاده کنید. اما برای ایرانی ها هم امکان استفاده از این نرم‌ افزار وجود دارد به این شرط که مراحل زیر را طی کنند.

    استفاده از ChatGPT در ایران

    در قدم اول باید به وب سایت OpenAI مراجعه کنید صفحه مربوط به ChatGPT [+را باز کنید سپس روی گزینه Try ChatGPT ضربه بزنید.

    همانطور که گفتیم تمامی کاربران غیر ایرانی که در خارج از ایران اقامت دارند از طریق ثبت‌نام رایگان می توانند از این ربات استفاده کنند. اما برای کاربران ایرانی باید با استفاده از تغییر آی پی به این ربات دسترسی پیدا کنند. در صورتی که بتوانید از شماره تلفن مجازی استفاده کنید می توانید به چت جی پی تی دسترسی پیدا کنید. البته باید در هر صورت آی پی خود را تغییر دهید در صورتی که قبلاً در سایت  OpenAI ثبت نام نکرده باشید باید مراحل ثبت نام را  تکمیل کنید. در صورتی که قبلا ثبت نام داشته اید بهتر است وارد حساب کاربری خود در این وب سایت شوید. با استفاده از گزینه لاگین یا Sign Up می توانید به بخش ثبت نام یا ورود به حساب خود بروید.

    ChatGPT 1 - صفر تا صد چت جی پی تی (chat GPT)

    جالب است بدانید برای استفاده از ربات Chat GPT به هیچ عنوان نیازی به دانستن دانش فنی یا زبان برنامه نویسی وجود ندارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که سوال های خود را به گونه ای که کاملا طبیعی و محاوره ای است از ربات بپرسید. شرکت OpenAI ربات Chat GPT را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است. البته این ربات فعلا رایگان است و هیچ کس نمی داند که در آینده این نرم‌افزار پولی خواهد بود یا خیر. به دلیل این که این ربات همچنان در مراحل تحقیقاتی اولیه قرار دارد. ممکن است مدتی نیز این نوع ربات از دسترس کاربران خارج شود.

    ربات chat gpt از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند و می تواند نتایج پاسخ ها را با زبان فارسی نیز برای کاربران نمایش دهد. در حقیقت هدف اصلی خلق ربات و هوش مصنوعی چت جی پی تی ایجاد تحولی در دنیای تکنولوژی است.

    ویژگی ربات چت جی پی تی

    • حل مسائل ریاضی و فیزیک
    • پاسخ دادن به سوالات به زبان فارسی
    • نوشتن کد
    • نوشتن مقاله
    • ترجمه
    • داستان و شعر نوشتن
    • اشکال زدایی

    جالب است بدانید ویژگی این ربات پاسخ دادن به سوالات فارسی آن هم به زبان محاوره ای و مکالمه ای است. علاوه بر آن، چت جی پی تی می‌تواند برای شما داستان سرایی نیز بکند. همچنین این هوش مصنوعی فوق العاده، تمامی پاسخ ها را به صورت منطقی می دهد و در قالب یک باکس تمامی پاسخ ها ارائه می شود. به همین دلیل استفاده از آن برای چت بات ها، مکالمات سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی و غیره گزینه ای بسیار عالی است.

    OPEN AI - صفر تا صد چت جی پی تی (chat GPT)

    معایب Chat GPT

    ممکن است ربات چت جی پی تی پاسخ‌هایی نادرست و اشتباه را به جای اطلاعات واقعی به کاربر بدهد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که پاسخی به کاربر بدهد که از نظر خودش ایده آل است نه از نظر کاربر. به همین دلیل، شرکت open AI از تمامی کاربران می‌خواهد تا پاسخ های نادرست یا بی معنی را با آن ها به اشتراک بگذارند. با این روش در حد ممکن ایرادات این نرم افزار رفع می شود. از آنجایی که ربات هوش مصنوعی چت جی پیتی در حال حاضر فاز آزمایشی خود را طی می‌کند ممکن است با باگ های متعددی روبرو شود.

    به همین دلیل این نرم افزار به صورت Open sorce عرضه می‌شود. افرادی که به حوزه هوش مصنوعی علاقمندان می‌توانند از این نرم‌افزار در محصولات خود استفاده کنند. متاسفانه محققین می‌گویند که این ربات صورت ممکن است توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار بگیرد یا حتی به وب سایت ها حمله کند. به همین دلیل ممگکن است اطلاعات قابل هک سایت را در اختیار هکرها قرار دهد و تمامی دستورالعمل‌های مربوط به آسیب پذیری وب سایت کاربر را در اختیارش قرار دهد.

    سخن آخر

    با وجود پیشرفته بودن ابزار چت جی پی تی کاربران می توانند از آن برای انجام وظایف روتین خود استفاده کنند مانند نوشتن ایمیل، وبگردی و غیره. چرا که این یک ابزار جالب و سرگرم کننده است. علاقه مندان می توانند سوال هایی را از این ربات مطرح کنند. در صورتی که تمامی امور مربوط به تحقیق و توسعه توسط تولید کننده این ربات فوق العاده به اتمام برسد می توان شاهد کاربردهای گسترده این ابزار باشیم.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.