جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران
    28 اکتبر 2021 - 7:43
    شناسه : 1296
    بررسی بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران از دیدگاه مجله مانا با ما همراه باشید تا نگاهی گذرا به این مسئله داشته باشیم. بررسی بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران از دیدگاه مجله مانا با ما همراه باشید تا نگاهی گذرا به این مسئله داشته باشیم.
    ارسال توسط : نویسنده : رضا سرخی
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران

    از آنجایی که چندین سال است دانشگاه های غیر انتفاعی مخصوصا در کلانشهرها و شهرهایی که جمعیت میلیونی دارند رو به گسترش است و میتوانند هر ساله تعداد بسیاری از دانشجوهایی که انتخاب رشته میکنند را به خود جذب کنند. در این بخش به بررسی بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران می پردازیم.

    رتبه بندی و بهترین بودن این دانشگاه ها از اهمیت بسیاری برخوردار میشود. با مانا همراه باشید.

    و این را درنظر داشته باشید که دانشگاه های غیر انتفاعی در مقایسه با دانشگاه  آزاد مبلغ و میزان شهریه کمتری از دانشجویان دریافت میکند. و میل به انتخاب رشته توسط دانشجوها در این یکی دو ساله اخیر بیشتر شده است .

    جایگاه دانشگاه های غیرانتفاعی

    همچنین دانشگاه های غیر انتفاعی به دلیل جذب از طریق بدون کنکور و صرفا سوابق تحصیلی ، توانسته اند جایگاه ویژه ای بین دانشجوها پیدا بکنند و اثر گذار برای نسل آینده کشور باشند.

    از این رو دانستن رتبه بندی موسسات آموزش عالی میتواند کمک شایانی در انتخاب درست رشته توسط دانشجوها را به همراه داشته باشد.

    معیار های بهترین بودن یک دانشگاه

    شاخص ها و معیار های بسیاری برای اندازه گیری رتبه بندی و بهترین بودن وجود دارد. اما آن چیزی که بیشترین تاثیر را دارد و انتظار میرود که چنین باشد :

    • هیات علمی : به گونه ای که اساتید دانشگاه در رشته های مختلف دارای سابقه تدریس چندین ساله ، تجربه کافی برای تدریس ، و بطور عامیانه سواد هیات علمی شدن یک دانشگاه را دارا باشند.
    • تعداد مقالات ارایه شده : اینکه ارایه مقالات و تعداد مقالات ارایه شده از سوی یک موسسه آموزش عالی میتواند بر روی رتبه علمی یک دانشگاه تاثیر گذار بوده و نتیجه مثبتی داشته باشد.
    • میزان کنفرانس های داخلی و خارجی : رتبه دانشگاه نیز براساس میزان کنفرانس های ارایه شده نیز قابل سنجش میباشد.
    • امکانات و محیط آموزشی: یکی دیگر از تاثیر گذار ترین موارد بر روی رتبه علمی داشتن شرایط محیطی مناسب و قابل قبول دانشجو ، تجهیز بودن آزمایشگاه ها ، کلاس های درسی ، سالنهای کنفرانس ، کتابخانه ، و…
    • تشکلات دانشجویی دانشگاه ها: یکی از ملاک های مهم وضعیت فعالیت تشکلات دانشجویی دانشگاه های غیرانتفاعی می باشد.

    به دلیل اینکه موارد فوق که معیار هایی برای تعیین رتبه بندی میباشند همه ساله در حال تغییر میباند لذا نمیتوان رتبه دقیق بیان کرد اما میتوان دانشگاه های برتر را که در حال رقابت برای کسب جایگاهی بهتر هستند را مورد مطالعه قرار داده و اعلام نمود

    دو شاخص برای ارایه رتبه بندی دانشگاه ها

    • ارزیابی نظام رتبه بندی تایمز: که همه ساله مجله تایمز منتشر نموده و جز مهمترین رتبه بندی ها برای دانشگاه های سراسر دنیا محسوب میشود.
    • نظام رتبه بندی شانگهای : ارزیابی و تحقیقاتی است که توسط دانشگاه شانگهای انجام میشود و تا حدودی میتوان به این آمار اعتماد کرد.

    پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را هم بخوانید:

    دانشجو بشوم یا نشوم

    طالبان این مسئله پیچیده خاورمیانه

    بهترین رسانه خبری دانشگاهی

    ویژگی های یک موسسه آموزش عالی خوب

    تشکلات دانشجویی، ملاک مهم در رتبه بندی و شناساندن دانشگاه ها

    قطعا اگر بخواهید یکی از مهم ترین ملاک های بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی ایران را بدانید، باید به تشکلات دانشجویی آنها نگاه کنید. ببینید وضعیت فعالیت های دانشجویی آن دانشگاه ها چگونه است. نشریات آنها در چه وضعیتی به سر می برد. به طور کلی موارد زیر را حتما در اینترنت بررسی کنید:

    • تعداد تشکلات دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی
    • تعداد نشریات
    • نوع فعالیت ها
    • نوع برنامه های تشکلات دانشجویی

    هر کدام از موارد فوق می تواند نشان از توانمندی های یک دانشگاه غیرانتفاعی درباره حمایت از تشکلات دانشجویی باشد. کافی است اسم دانشگاه را در اینترنت سرچ کنید تا وضعیت فعالیت ها را به خوبی ببینید. همچنین با دفتر تشکلات دانشجویی در ارتباط باشید تا بتوانید اطلاعاتی درباره آنها بدست آورید.

     

     

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.