جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • معرفی موتور جست و جوی یو (you.com)
    04 ژانویه 2023 - 20:27
    شناسه : 3815

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه معرفی کامل موتور جست و جوی یو حدود یک سال پیش موتور جستجوی یو به صورت آزمایشی توسط فردی با نام ریچارد سوچر تاسیس شد. دو شرکت sound ventures و Breyer Capital به همراه Dayone Ventures  تاسیس شد. این شرکت با شعار «زندگی بهتر و سازنده‌تر» در سال ۲۰۲۰ میلادی تاسیس شد و برایان مک […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    معرفی کامل موتور جست و جوی یو

    حدود یک سال پیش موتور جستجوی یو به صورت آزمایشی توسط فردی با نام ریچارد سوچر تاسیس شد. دو شرکت sound ventures و Breyer Capital به همراه Dayone Ventures  تاسیس شد.

    این شرکت با شعار «زندگی بهتر و سازنده‌تر» در سال ۲۰۲۰ میلادی تاسیس شد و برایان مک این موتور جستجو را بر پایه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی NLP نوشت. موتور جستجوی یو بسیار پیشرفته تر و امن تر از گوگل است. به طوری که تمامی نتایج جستجوی کاربر را به صورت خلاصه و لیست وار نمایش می دهد. امکان ردیابی در موتور جستجوی یو دات کام وجود ندارد و آی پی کاربر به هیچ عنوان در هیچ پایگاه داده ای ذخیره نمی شود. در ادامه به بررسی کامل و معرفی موتور جستجوی you.com به همراه مزایا و معایب آن و تفاوتش با گوگل می پردازیم.

    معرفی موتور جست و جوی You.com

    موتور جستجوی یو همانطور که گفتیم بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. به این ترتیب که مرتب سازی و مقایسه نتایج حاصل از سرچ   کاربر را نمایش می دهد. پردازش زبان طبیعی به این صورت است که پلتفرم جستجو یو دات کام به‌ خوبی سوال کاربر و سرچ وی را تحلیل می‌ کند. این پلتفرم از این طریق به نمایش نتایج می پردازد. این پردازش زبان طبیعی کاملاً قابل اطمینان است.

    موتور جستجوی یو کاملا حریم شخصی کاربران را حفظ می کند و از آنجایی که هیچ گونه داده ای از کاربر جمع آوری نمی کند مزایای بسیار بیشتری دارد. مانند عدم نمایش تبلیغات بر اساس سرچ کاربر. همانطور که می‌دانید گوگل از طریق جمع آوری اطلاعات و ردیابی سرچ کاربر به اطلاعات کاربر دست پیدا می کند.

    Untitled 1 e1672851756439 - معرفی موتور جست و جوی یو (you.com)

    به همین دلیل از طریق فروش این اطلاعات و برگزاری کمپین های تبلیغی به شرکت ها تبلیغات آن ها را برای آن دسته از کاربران نمایش می دهد.

    یکی دیگر از مزایای استفاده از موتور جستجوی یو این است که نتایج حاصل از سرچ کاربر را در دسته بندی های مختلفی مانند نتایج وب، اخبار، شبکه های اجتماعی مانند: آمازون، ویکی پدیا و غیره نمایش می دهد.

    علاوه بر امکان سرچ در شبکه‌های اجتماعی مذکور، کاربر می تواند به پست های مورد علاقه خود در این شبکه امتیاز بدهد. آمدن موتور جستجوی you.com رقیب جدی برای گوگل ایجاد شده است که از مزایای بسیاری برخوردار است. یکی از آن ها راحتی بیشتر در دستیابی به نتایج است و دیگری امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربر محسوب می شود.

    معایب موتور جست و جو you

    اما نمی توان گفت که  موتور جستجوی یو هیچ معایبی ندارد برعکس باید بگوییم که از بابت میزان بهینه سازی نتایج موتور جستجو یوز چندان موفق عمل نمی کند در مقایسه با گوگل.

    تفاوت گوگل و موتور جستجوی یو

    موتور جستجوی گوگل اطلاعات را به صورت لیست وار به کاربر نمایش می دهد. علاوه بر آن با جمع آوری اطلاعات کاربران تبلیغات های مرتبط را برای کاربران نمایش می دهد. در رابطه با موتور جستجوی یوز امکان جمع آوری اطلاعات کاربران و تبلیغات وجود ندارد.

    مقالات بیشتر: بیشترین جست و جوی گوگل توسط ایرانی ها

    به جرات می توان گفت که موتور جستجوی یو، اولین پلتفرم جستجو است که بر پایه هوش مصنوعی کار می کند.

    بنیانگذار موتور جستجوی یو، یعنی سوچر، استارتاپ هوش مصنوعی را با نام متا مایند برای استفاده از این کلاس ها را تایید کرد. این استارتاپ در حقیقت یک پایگاه داده ای است که در دسترس تمامی افراد و عموم مردم قرار دارد و هر کسی می‌تواند از طریق ورود به وب سایت یو دات کام  به جست و جو بپردازد.

    وینچر بیت و سوچر

    موتور جستجوی you.com که مبتنی بر هوش مصنوعی است در ابتدا با ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کار خود را شروع کرده است و به عنوان اولین موتور جستجوی باز جهان تا به امروز معرفی شده است. بنیانگذار موتور جست و جوی یو از طریق ایمیلی به وب سایت وینچر بیت توضیحاتی را در باره این پلتفرم می دهد.

    سوچر در این باره می‌گوید که ایده اصلی you.com را حدود هشت سال پیش داشت. از آنجایی که امروزه اطلاعات زیادی وجود دارد و هر فردی نمی تواند این داده ها را مطالعه و پردازش کند به همین دلیل نمی داند باید به کدام گروه از  اطلاعات اعتماد کند.

    به همین دلیل یک بازیگر اصلی در فضای اینترنت باید حضور پیدا کند تا بتواند بر تمامی بازار موتورهای جستجو احاطه داشته و تسلط کافی داشته باشد. از آن جایی که بسیاری از کاربران تنها با سرچ کردن در صفحه اصلی باقی می مانند و بسیاری از سفرهای کاربران یعنی حدود ۶۰ درصد آن ها بدون کلیک باقی می ماند.

    Untitled 2 e1672851869577 - معرفی موتور جست و جوی یو (you.com)

    یعنی ترافیک عظیمی از کاربران در اکوسیستم گوگل باقی می مانند و به جواب مورد نظر خود نمی رسند. اما موتور جستجوی یو با تجزیه و تحلیل معنایی پرس و جو ها به راحتی می‌تواند به تمامی زبان های مختلف نتایج را تحلیل کرده و برای کاربر به صورت خلاصه نمایش دهد.

    توضیحات بیشتر

    کاربران در موتور جست و جوی یو دات کام، در همان صفحه نتایج به اطلاعات مورد نیاز خودشان دست پیدا می کنند. اما از آن جایی که صفحه اول گوگل امکان جابه جایی رتبه ها از طریق پرداخت هزینه تبلیغات یعنی گوگل ادز وجود دارد. تبلیغات و تغییرات رتبه وب سایت های نمایش دهنده اطلاعات، ممکن است برای کاربران آزاردهنده به نظر برسد. اما در پلتفرم جدید you.com این شرکت‌ها را قادر می کند تا هر کسی که مفید ترین نوع محتوا را تولید می کند در سطوح بالاتر قرار گیرد.

    از نظر سوچر که در این رابطه رابطه سخن گفته است. بدون یادگیری عمیق و پیشرفته به هیچ عنوان امکان دستیابی و کار در حوزه هوش مصنوعی NLP وجود نداشت. مهم ترین کاربرد هوش مصنوعی امروزه در بخش جست و جو است. با پلتفرم You.com کاربر این امکان را دارد تا هوش مصنوعی را از طریق شخصی سازی و سفارشی سازی کنترل کند.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.