جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • معایب فیلتر شکن رایگان چیست؟
    18 اکتبر 2022 - 20:27
    شناسه : 3433

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه چرا دانلود و نصب فیلتر شکن رایگان پیشنهاد نمی شود؟ با وجود تاکید بسیاری از افراد به عدم استفاده از فیلترشکن رایگان، باز هم تعداد افرادی که از فیلترشکن های رایگان استفاده می کنند رو به افزایش است. بهتر است به این شکل عرض کنم که استفاده از اپلیکیشن هایی مانند فیلتر شکن رایگان خطراتی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    چرا دانلود و نصب فیلتر شکن رایگان پیشنهاد نمی شود؟

    با وجود تاکید بسیاری از افراد به عدم استفاده از فیلترشکن رایگان، باز هم تعداد افرادی که از فیلترشکن های رایگان استفاده می کنند رو به افزایش است. بهتر است به این شکل عرض کنم که استفاده از اپلیکیشن هایی مانند فیلتر شکن رایگان خطراتی دارد. به دلیل ناملموس بودن آن برای مردم، کسی به آن ها توجهی نمی کند. هدف از این مقاله آگاهی دادن به شما برای عدم استفاده از فیلتر شکن رایگان، به دلیل معایب آن است. معایب فیلتر شکن رایگان به قدری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. برای آشنایی با این که فیلتر شکن چه کار می کند با مجله ی خبری مانا همراه باشید.

    فیلتر شکن رایگان معمولا مدت کوتاهی برای هر فرد در هر گوشی موبایلی کار می کند. علت این محدودیت این است که پس از مدتی نیاز است تا از نسخه پرمیوم فیلتر شکن یا همان نسخه پول آن ها استفاده کنید. با این وجود، استفاده ی یک ماهه از هر وی پی ان به صورت تست بسیار رایج است اما به دلایل معایبی که وجود دارد پیشنهاد نمی شود.

    از معایب فیلتر شکن رایگان، دزدی اطلاعات شما!

    قبلا در مقاله ی بهترین فیلتر شکن های رایگان، پس از معرفی بهترین وی پی ان های رایگان برای ویندوز و اندروید، تاکید کردیم که استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود و بهتر است نسخه پولی آن را خریداری کنید. همه ی افراد به منظور جلوگیری از تحت نظر قرار گرفتن نوع فعالیت در فضای مجازی از فیلتر شکن استفاده می کنند. همچنین بسیاری از افراد برای وارد شدن به وب سایت های فیلترشده از vpn استفاده می کنند. اما غافل از آن که این نرم افزار تغییر دهنده ی IP، خود به تنهایی عملکرد کاربر را تحت نظر قرار می دهد و کاملا شیوه فعالیت وی را زیر نظر می گیرد. بنابراین در استفاده از فیلترشکن رایگان، هیچ گونه امنیتی از بابت درج اطلاعات خود نخواهید داشت.

    وی پی ان رایگان - معایب فیلتر شکن رایگان چیست؟

    فیلتر شکن چه کار می کند؟

    واقعیت این است، زمانی که کاربر از فیلتر شکن رایگان استفاده می کند، لایه ای امنیتی مابین ISP ها و خود ایجاد می کند. به این ترتیب شرکتی که اینترنت را ارائه می دهد از شیوه فعالیت کاربر در فضای مجازی مطلع نمی شود. تا این بخش از قضیه کاملا فضا از نظر کاربر امن است. اما قضیه زمانی جدی می شود که شرکت تولیدکننده فیلترشکن به راحتی می تواند به اطلاعات کاربر دست پیدا کند. منظور از اطلاعات کاربر، وب سایت ها و سایر داده های اینترنتی است که کاربر از آن ها بازدید کرده یا اطلاعات خود را در آن ها وارد کرده است.

    باوجود کاربردی بودن این نرم افزارهای تغییر دهنده IP، نسخه های رایگان آن ها به راحتی شما را زیر نظر قرار می دهند. آن ها اطلاعات شما را جمع آوری می کنند و از آن ها برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند. شاید بهتر است بدانید که تولید نرم افزار هایی مانند فیلترشکن، هزینه های سنگینی برای شرکت ها دارد. بنابراین ارائه خدمات رایگان قطعا امری عجیب است.

    علت زود تمام شدن بسته های اینترنتی!

    شاید این سوال بسیاری از افراد باشد که چرا اینترنت من زود تمام می شود؟ حقیقتا نرم افزارهایی مانند فیلترشکن، مصرف اینترنت را نسبت به حالت عادی دو برابر می کند. فیلترشکن رایگان به دلیل نمایش تبلیغات بیش از حد بیشتر از فیلترشکن پولی، اینترنت مصرف می کند. به همین دلیل شاید بهتر است با در نظر گرفتن این مورد به سراغ استفاده از فیلتر شکن پولی برویم.

    استفاده از فیلترشکن پولی در مقایسه با نسخه رایگان صرفه اقتصادی بیشتری دارد. با نصب فیلترشکن پولی، هم در مصرف اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی می شود و هم از مشاهده تبلیغات آزاردهنده در امان خواهید بود.

    کم شدن سرعت اینترنت!

    متاسفانه این نرم افزار پر کاربرد، سرعت بارگزاری و دانلود را به شدت کاهش می دهد. شاید زمان استفاده از فیلترشکن با این موضوع برخورد داشته اید که سرعت دانلود و یا آپلود به وضوح کاهش می آید. علت آن به خود فیلتر شکن بر می گردد. فیلتر شکن رایگان سرورهای ضعیفی نسبت به نسخه های پولی دارد به همین دلیل ممکن است بارگزاری و استفاده از اینترنت به امری رو مخ تبدیل شود.

    فیلتر شکن رایگان 1 - معایب فیلتر شکن رایگان چیست؟

    احتمال آلودگی به بد افزارها!

    یکی دیگر از معایب فیلتر شکن رایگان، احتمال آلوده شدن به بدافزار ها است. شاید با این سوال مواجه شوید که بدافزار چیست؟ بدافزارها در واقع نرم افزارهایی هستند که گوشی شما را جاسوسی و اطلاعات کاربر را هک می کنند. طبق گزارشی از سازمان پژوهش های علمی همسود استرالیا یا به اختصار CSIRO، حدود ۳۸ درصد از نرم افزارهای فیلترشکن رایگان برای سیستم عامل اندروید، شامل بدافزار اند. اکثر این اپلیکیشن ها دانلود بالا و طرفداران خود را نیز دارند. به طور متوسط از هر ۳ کاربری که این نرم افزار ها را دانلود می کند، یکی از آن ها به بدافزار آلوده می شود.

    بدافزار ها نیز به خوبی موقعیت مکانی و اطلاعات مرتبط با شما را می خوانند. درصورتی که به این بدافزارها آلوده شده باشید احتمال دارد که در معرض هک شدن قرار گرفته و از بابت امنیت دچار مشکل شوید.

    سخن آخر

    با وجود تمامی این دلایل، استفاده از نرم افزارهای رایگان مانند فیلترشکن، منسوخ شده است. اکثر افرادی که همچنان از وی پی ان رایگان استفاده می کنند از خطرات احتمالی آن ها اطلاع ندارند. به همین دلیل نیز ترجیحا به سراغ راحت ترین روش دور زدن فیلترینگ وب سایت ها و نرم افزارهایی مانند یوتیوب می روند.

    این احتمال نیز وجود دارد که پس از خواندن این مقاله تصور کنید این اتفاق برای شما نمی افتد. متاسفانه باید بگویم که این طرز تفکری غلط است و ترجیحا بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و از نرم افزار فیلترشکن رایگان استفاده نکنید.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    1. blank

      بجای اینکه مارو مجبور کنن از فیلتر شکن استفاده کنیم چرا اینترنت بین الملل را باز نمیکنن میخوان ارتباژ مارو با دنیا قطع کنن

      پاسخ
      • blank

        سلام علی عزیز
        بله ما هم با شما موافق هستیم. ولی بهتره که روی پای خودمون بایستم. ولی همچنان اعتقاد دارم قطع ارتباط در این زمینه مخصوصا اینترنت کارساز نیست. و یکی از اصلی ترین موانع پیشرفت تکنولوژی همین است.

        پاسخ
    2. blank

      خب اینا را گفتی چرا باید اینترنت در دسترس به راحتی نگذارید که مجبور به وی پی ان بشیم مگه ما کره شمالی هستیم یا چيني سوسک،خور

      پاسخ
      • blank

        سلام دوست عزیز
        بله حق با شماست و اینترنت را نمیشه محدود به یه کشور و جغرافیای خاصی دانست، پس بهترین راهکار به عقیده ما انتخاب عمل در اینترنت است.

        پاسخ
    3. blank

      احتمالا تو خودت فیلتر شکن پولی تولید میکنی ک اینقدر اصرار بر خرید پولی ها داری😏

      پاسخ
      • blank

        سلام مختار عزیز
        در پاسخ به نظ شما باید بگم که نه اینگونه نیست. ولی بهتره که از مشکلات وی پی ان های رایگان آگاه باشیم. همه میدانند که راه اندازی وی پی ان هزینه بر هست. پس صرفه اقتصادی برای تولید کننده اش نخواهد داشت. اا چرا بصورت رایگان نیز عرضه میشود. خودش جای تعحب و سوال است.

        پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.