جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان کدام است؟
    30 ژانویه 2023 - 20:00
    شناسه : 3932

    زمان مطالعه: ۵ دقیقه بهترین ورزش برای لاغری و تناسب اندام خانم ها تناسب اندام برای بانوان یکی از مواردی است که دغدغه ی خانم های خوش استایل و حتی آقایان نیز به شمار می رود. برای رسیدن به تناسب اندام تا عید نیاز است به صورت مرتب ورزش های مرتبط با کاهش ورزن و رسیدن به تناسب اندام […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    بهترین ورزش برای لاغری و تناسب اندام خانم ها

    تناسب اندام برای بانوان یکی از مواردی است که دغدغه ی خانم های خوش استایل و حتی آقایان نیز به شمار می رود. برای رسیدن به تناسب اندام تا عید نیاز است به صورت مرتب ورزش های مرتبط با کاهش ورزن و رسیدن به تناسب اندام را انجام دهید. به طور کلی باید گفت جهت رسیدن به تناسب اندام بانوان باید علاوه بر انجام ورزش های منظم و با برنامه، رژیم غذایی سالم نیز داشته باشد. منظور از رژیم غذایی، نخوردن یا حذف کردن وعده های غذایی نیست بلکه باید تغذیه اصولی داشته باشید. این دو در کنار یکدیگر می توانند بهترین روش برای تناسب اندام بانوان و حتی آقایان به شمار روند.

    جهت رسیدن به تناسب اندام و آشنایی با بهترین ورزش های موثر برای کاهش وزن، در ادامه با مجله ی الکترونیکی مانا همراه باشید. جهت آشنایی با روش های لاغری تا عید ۱۴۰۲ می توانید مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

    ورزش های خانگی کاهش وزن

    بهترین روشی که می توان از آن برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام از آن استفاده کرد، ورزش در خانه است. بهتر است به این نکته توجه کنید که نیازی به رفتن و عضویت در باشگاه های بدن سازی گران قیمت وجود ندارد. تنها روشی که می توانید از آن نتیجه بگیرید، برنامه ریزی دقیق است. بدون برنامه شک نکنید در صورت رفتن به باشگاه نیز پس از مدتی آن را رها می کنید و از ادامه ی ورزش سر باز می زنید. اما ارزان ترین روش لاغری چیست؟ طبیعتا ورزش در خانه با برنامه ی منظم و دقیق می تواند بهترین روش رسیدن به تناسب اندام بانوان باشد.

    excersice in home - بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان کدام است؟

    ورزش هایی که در خانه در فردی می تواند آن را انجام دهد در فهرست زیر آمده است:

    • فیتنس
    • پیلاتس
    • ایروبیک

    بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان: فیتنس

    تناسب اندام یکی از ورزش های محبوب در بین جوانان است. در واقع، تناسب اندام کاملاً با بدنسازی متفاوت است و جنبه های بیشتری از آمادگی جسمانی را در بر می گیرد که در واقع قدرت عضلانی و تناسب اندام زنان را تقویت می کند. این ورزش با نام فیتنس مدلینگ نیز شناخته می شود که یکی از زیر شاخه های رشته تناسب اندام است.

    تناسب اندام مجموعه ای از ورزش هایی است که عضلات بزرگ یا اندام عالی را ایجاد نمی کند، اما تناسب اندام برای کسانی که اندام جمع و جور دارند مناسب خواهد بود که گزینه ویژه ای برای آنهاست.

    اما تفاوت فیتنس با بدنسازی در چیست؟

    فیتنس در واقع به مجموعه ورزش هایی گفته می شود که هدف اصلی رسیدن به تناسب اندام است و چربی سوزی دارد. از طرف دیگر، بدنسازی با هدف افزایش حجم ماهیچه ها و تفکیک آن ها انجام می گیرد. افراد درشت هیکلی که به دنبال حجیم کردن ماهیچه های خود هستند بهتر است به سراغ بدنسازی بروند. فیتنس نیز مناسب افراید است که قصد کاهش ورزن و چربی و سایز هستند. البته با توجه به نوع برنامه ای که توسط مربی در اختیار ورزشکار قرار می گیرد از ورزش های مذکور در چهت افزایش وزن نیز می توان استفاده کرد. برای فیتنس نیازی نیست تا حتما از دمبل های سنگین استفاده کنید. با وزنه زدن می توان با سرعت بیشتری به هدف حجیم کردن ماهیچه ها رسید. بهترین ورزس برای تناسب اندام بانوان فیتنس محسوب می شود. اما برای آقایان بدنسازی بهترین گزینه است.

    مزایای ورزش فیتنس در خانه

    1. دوری از خطرات ناشی از بیماری هایی مانند: عارضه قلبی، سرطان مغز استخوان و ریه، دیابت و غیره.
    2. افزایش قدرت بدنی مانند تقویت عضلات و انعطاف بیشتر استخوان ها
    3. افزایش جریان خون و رساندن اکسیژن بیشتر به مغز
    4. اضافه کردن کلسترول مفید بدن
    5. حفظ وزن ایده آل و کاهش چربی های خطرناک
    6. افزایش جریان خون در مغز و ترشح اندورفین که در نتیجه باعث شادی شما می شود و افسردگی را کاهش می دهد

    پیلاتس در خانه

    پیلاتس یکی از ورزش های محبوب برای تناسب اندام بانوان به شمار می رود. در این ورزش ذهن فرد و بدن وی به آرامش می رسد البته پیلاتس با یوگا تفاوت هایی دارد که بعدا به آن ها خواهیم پرداخت. برای انجام پیلاتس در خانه نکات زیر را رعایت کنید:

    کافی است نحوه درست انجام حرکات را یاد بگیرید و توضیحات حرکت را حتماً به صورت دقیق مطالعه بفرمایید.

    از نظر ذهنی، پیش از شروع حرکت را یکبار انجام دهید.

    تنها ۱۰ دقیقه از زمان آزادتان نیاز است تا به صورت روزانه انجام گیرد.

    5 Quick Tips To Burn Belly Fat 01 1024x536 1 - بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان کدام است؟

    بهتر است قبل از شروع، بدن خود را گرم کنید: قبل از تمرین بدن خود را کاملا گرم کنید. با این کار بدن خود را برای انجام تمرینات پیلاتس در خانه آماده می کنید. می توانید از همین حرکات برای گرم کردن بدن خود استفاده کنید. اما مراقب باشید که این حرکات باید راحت تر از قبل باشد.

    بعد از تمرین نیاز است تا بدنتان را سرد کنید. پس از پایان تمرینات، زمان سرد کردن بدن است. با این کار مانع از آسیب دیدن بدن می شوید و به کاهش ضربان قلب خود کمک می کنید.

    اگر تمرینات زیر برای شما بسیار ساده است و ماهیچه های شما در هر کدام درگیر نیستند، از دو دمبل استفاده کنید. اما اگر در خانه دمبل ندارید، از دو بطری آب معدنی استفاده کنید.

    نکته کلی برای انجام تمرین، حرکات را به آرامی و با رعایت فرم صحیح بدن انجام دهید. انجام حرکات به صورت آهسته، توسط بسیاری از ورزشکاران حرفه ای انجام می شود که می توانند به خوبی سوزش را در بدن خود احساس کنند.

    ورزش ایروبیک در خانه

    یکی از ورزش هایی که باعث شادابی و سرحال شدن فرد می شود و می تواند روشی برای درمان افسردگی محسوب شود، ایروبیک نام دارد. ورزش ایروبیک به همراه موسیقی انجام می گیرد و موزون است. برای انجام ایروبیک می توانید از ویدیوهای آموزشی آنلاین استفاده کنید. برای انجام این ورزش نیز بهتر است قبل از شروع بدن خود را به خوبی گرم کنید. جالب است بدانید که شنا، اسکیت و کوهنوردی نیز از زیرمجموعه های ورزش ایروبیک به شمار می روند. این ورزش هوازی تاثیر بسیاری برای کاهش وزن دارد و برای درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

    aerobic exercise - بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان کدام است؟

    تناسب اندام بانوان و رسیدن به سایز و وزن دلخواه نیازمند انجام مرتب ورزش و رعایت رژیم غذایی است. به نظر شما چه نوع ورزش های دیگری برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام موثر است؟

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.