جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • بازتاب اعتراضات مهر ۱۴۰۱ ایران در رسانه های خارجی!
    24 اکتبر 2022 - 0:11
    شناسه : 3464

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه رسانه های خارجی در رابطه با اعتراضات مهر ۱۴۰۱ در ایران اعتراضات مهر ۱۴۰۱ ایران که در راستای مرگ دختر جوانی با نام مهسا امینی و به دنبال آن مرگ چند تن از جوانان گویا هنوز هم تمامی ندارد. طی خشم ملت ایران پس از کشته شدن مهسا امینی، اعتراضات سراسری در کشورمان را شاهد […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    رسانه های خارجی در رابطه با اعتراضات مهر ۱۴۰۱ در ایران

    اعتراضات مهر ۱۴۰۱ ایران که در راستای مرگ دختر جوانی با نام مهسا امینی و به دنبال آن مرگ چند تن از جوانان گویا هنوز هم تمامی ندارد. طی خشم ملت ایران پس از کشته شدن مهسا امینی، اعتراضات سراسری در کشورمان را شاهد بودیم. جالب است بدانید که این اعتراضات به کشور ایران محدود نیست. ایرانیان بسیاری در کشورهای سراسر جهان در قاره های اروپا و آمریکای شمالی دست به اعتراضات سراسری با شعار زن زندگی آزادی زدند.

    اعتراضات مهرماه ۱۴۰۱ در ایران

    اوج اعتراضات نیز در تاریخ ۱۱ اکتبر مصادف با ۳۰ مهر ماه بود که در روز شنبه در بیشتر شهرهای سراسر جهان برگزار شد. یکی از بزرگترین اعتراضات در شهر برلین پایتخت آلمان برگزار شد. در این راهپیمایی بیش از ۸۰ هزار نفر شرکت کردند که بزرگترین راهپیمایی بود و بیشتر آن ها را ایرانیان تشکیل داده بودند. افراد بسیاری از نقاط مختلف اروپا به این اعتراض همگانی پیوستند و در با مخالفین و معترضین کشور ایران اعلام همبستگی کردند.

    علاوه بر آن، روز گذشته چندین هزار نفر از ایرانیان ساکن کشورهای بریتانیا، آمریکا و کانادا نیز به این اعتراضات پیوستند.

    اعتراضات سراسری

    در کنار آن، فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند؛ بیانگر اعتراضات گسترده در ایران هستند. این تجمعات در شهرهای سنندج، تهران، مشهد، زاهدان، اراک، دزفول، تنکابن، مهاباد و سایر شهرهای ایران نیز در اعتراضات شرکت کردند.

    چندین دانشگاه کشور نیز طی روزهای شنبه و یکشنبه به اعتراضات پیوستند و شمار بسیاری از دانشجویان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

    در این مقاله به سراغ جدیدترین اخبار مرتبط با اعتراصات مربوط به ۱ آبان مصادف با ۲۳ اکتبر در این مطلب جمع آوری شده است. با مجله ی الکترونیکی مانا همراه باشید.

    اعتراضات جهانی برای ایرانیان در آمریکا و کانادا

    بیش از هزاران نفر از هموطنان ایرانی مقیم کشور آمریکا در عصر روز شنبه ۲۲ اکتبر در دو شهر لس آنجلس و واشنگتن در حمایت از مردم ایراد در راهپیمایی شزکت کردند.

    طی اخبار دیگری از کشور فرانسه و گزارش های بدست آمده از خبرگزاری فرانسه، این راهپیمایی عظیم در پایتخت ایالات متحده، از National mall شروع شد و در کاخ سفید پایان یافت. در این راهپیمایی بزرگ، شعارهای مرگ بر دیکتاتور و زن زندگی آزادی در حمایت از ایرانیان سر داده شد.

    گزارشات دیگری از اسوشیند برس بدست آمد که در مرکز شهر لس آنجلس بود و در آن صدها پرچم ایران برافراشته شد. در این راهپیمایی، ایرانیان مخالفت خود را با جمهوری اسلامی اعلام کرده و شعارهایی در راستای سرنگونی جکومت ایران سر دادند.

    گروهی دیگر از ایرانیان نیز در کشور کانادا به راهپیمایی در شهرهای تورنتو و مونترال برگزار کردند و شعار دادند.

    سفیر سابق آلمان در کشور ایران و سفیر کنونی آلمان در کشور اتریش با نام میشائیل کلور برشتول، همبستگی خود را با ایرانیان از طریق اجرای آهنگ «برای» از شروین حاجی پور اعلام کرد. وی ویدیویی از اجرای خود را در حساب توئیتری خود منتشر کرد.

    اظهارات شاهزاده رضا پهلوی

    فرزند بازمانده از آخرین پادشاه ایرانف رضا پهلوی در سخنرانی ای اعلام کرد که قصد حکومت در ایران را ندارد و با این وجود اعتراضات اخیر را انقلاب قلمداد کرد. وی افزود: حکومت مهوری اسلامی قصد دارد تا زنان را همانند بردگان نگه دارد. اما در اعتراضات اخیر شاهد بودیم که زنان می توانند با پشتیبانی مردان اولین انقلاب خود را رقم بزنند.

    رضا پهلوی اعلام کرد که تحت تاثیر هیچ حزب سیاسی خاصی نیست و قصد حکومت در کشور ایران را ندارد.

    بزرگترین تظاهرات برلین انگلستان در حمایت از ایران

    به جرات می توان گفت راهپیمایی باشکوهی از ایرانیان را در شهر برلین شاهدب ودیم. این راهپیمایی که متشکل از ۸۰ الی ۱۰۰ هزار ایرانی بود، توجه همه جهانیان را به خود جلب کرد.

    ایران پس از ۶ هفته شاهد اعتراضات گروهی بسیاری بود که حمایت های بین المللی از سراسر دنیا را نیز دید. علاوه بر آن، دولت های غربی نیز درحال افزایش تحریم های جکومتی و کار بر روی اعمال بسته های تحریمی جدید برای حکومت هستند.

    کارزار دیگری برای اخراج دیپلمات های ایرانی به راه افتاده است که امضای بیش از ۶۰۰ هزار نفر را در پی داشته است.

    اعتراضات شبانه در ایران

    هم زمان با تجمع بزرگ در برلین، در بسیاری از شهرهای ایران نیز اعتراضات به صورت پراکنده و شبانه در حال انجام بود. معترضان در شهرهای ایران شعارهایی بر علیه رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

    حمایت وزیر آلمانی از اعتراضات در ایران

    وزیر آلمان با نام لیزا پاوس که وزیر افراد سالمند، بانوان و خانواده است نسبت به این اتراضات واکنش نشان داد. وی در حساب کاربری خود توییتی منتشر کرد و از این طریق با ایرانیان معترض اعلام همبستگی کرد.

    گروه هکری بلک ریوارد!

    894c2537 276c 47e7 b4fa 8bbff45b5dbe - بازتاب اعتراضات مهر 1401 ایران در رسانه های خارجی!

    حدود ۱ روز قبل نیز شاهد بودیم که گروه هکری با نام بلک ریوارد، اقدامی تهدید آمیز علیه جمهوری اسلامی انجام دادند. آن ها تهدید کردند که در صورت آزاد نکردن زندانیان معترض، اسنادی از اطلاعات هسته ای ایران را منتشر می کند. آن ها به وعده خود عمل کردند و در کانال تلگرامی خود اسنادی از این اطلاعات را افشا کردند.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.