جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • امتحانات پایان ترم حضوری است
    01 نوامبر 2021 - 18:45
    شناسه : 1328

    زمان مطالعه: ۲ دقیقه آموزش مجازی امتحان حضوری؟! معاون آموزشی وزیر علوم در یکی از صحبت های خود با خبرگزاری ها امتحانات پایان ترم حضوری را لازم و ضروری دانست و گفت : علیرغم پیشرفت در آموزش های مجازی، آموزش های حضوری غیر قابل جایگزین است. این که امر آموزش در دانشگاه ها کی به صورت حضوری خواهد بود […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    آموزش مجازی امتحان حضوری؟!

    معاون آموزشی وزیر علوم در یکی از صحبت های خود با خبرگزاری ها امتحانات پایان ترم حضوری را لازم و ضروری دانست و گفت : علیرغم پیشرفت در آموزش های مجازی، آموزش های حضوری غیر قابل جایگزین است.

    این که امر آموزش در دانشگاه ها کی به صورت حضوری خواهد بود هنوز مشخص نیست ولی چیزی که معلوم است این است که به احتمال قوی امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

    فارغ از اینکه آموزش مجازی و امتحان حضوری چقدر می تواند به آینده و فکر و تحصیل دانشجو لطمه بزند، باید دید ایا این تصمیم پشتوانه علمی دارد و یا نه مانند بسیاری از تصمیم های دیگر همینطور الکی گرفته شده است.

    با وجود همه این بحث ها، ما خود بر این نظریم که اگر امر آموزش در دانشگاه ها از نیمه آبان حضوری باشد، می توان گفت امتحانات نیز حضوری برگزار شود. ولی اگر غیر این باشد و بیش از نیمی از آموزش در نیم ترم اول دانشگاه ها به صورت مجازی باشد، آن وقت باید به فکر امتحانات مجازی بود و در حد آموزش مجازی نیز انتظار داشت.

    آموزش مجازی دانشگاه ها

    پرواضح است که کیفیت آموزش مجازی در بیشتر دروس به کیفیت آموزش حضوری نیست و این یعنی لطمه ای به آموزش قشر دانشجو. لذا در تصمیمات کشوری باید این مسئله  نیز ملاک بررسی قرار گیرد.

    البته آموزش مجازی خیرهایی نیز داشت. خصوصا برای دانشگاه های که زیر ساخت نرم افزاری خوبی نداشتند، آموزش مجازی باعث شد که اساتید از سیستم های لپ تاپ و قوی خوبی استفاده کنند و به راحتی با اشتراک گذاری صفحه، به دانشجویان آموزش دهند. ولی اگر بخواهیم در این زمینه جمع بندی کنیم و نظرات بقیه را نیز در نظر بگیریم، باید بگوییم آموزش مجازی در بیشتر دروس نمره خوبی نگرفت.

    در آخر امیدواریم که با کاهش وضعیت درگیری کرونا شاهد بازگشایی دانشگاه ها باشیم.

    پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دانشگاه های ایران را هم مطالعه کنید.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.