جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • طالبان، این مسئله پیچیده خاورمیانه
    26 اکتبر 2021 - 15:21
    شناسه : 1279
    طالبان اخیرا برای حل مشکل نفت خود، خواهان نفت ایران شده است. طالبان اخیرا برای حل مشکل نفت خود، خواهان نفت ایران شده است. قطعا همه در جریان تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان هستیم و کشور افغانستان همچنان درگیر حل مشکلات داخلی هستند. از آنجایی که دولت ایران و حتی خیلی از دولت ها و کشورهای جهان، طالبان و حکومت سیاسی کنونی طالبان را به رسمیت نشناخته اند، خرید و فروش موارد مورد نیاز افغانستان هم با مشکل مواجعه شده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    طالبان مسئله پیچیده خاورمیانه

    طالبان اخیرا برای حل مشکل نفت خود، خواهان نفت ایران شده است. قطعا همه در جریان تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان هستیم و کشور افغانستان همچنان درگیر حل مشکلات داخلی هستند.

    از آنجایی که دولت ایران و حتی خیلی از دولت ها و کشورهای جهان، طالبان و حکومت سیاسی کنونی طالبان را به رسمیت نشناخته اند، خرید و فروش موارد مورد نیاز افغانستان هم با مشکل مواجعه شده است.

    آمریکا و افغانستان

    قطعا مشکل طالبان فقط مسائل داخلی نیست و نخواهد بود. از جملات مشکلات اساسی دیگر این کشور، تحریم های فلج کننده امریکا و بلوکه شدن دارایی های آنهاست. لذا مشخص نیست که حتی اگر ایران قصد فروش نفت به طالبان را داشته باشد، قرار است این هزینه از کجا تامین شود. خصوصا که بخش عمده ذخایر این کشور هم مسدود است.

    درخواست کابل از کشورهای منطقه و جهان

    کابل از کشورهای منطقه و خصوصا از آمریکا خواسته تا دولت را به رسمیت بشناسند و قفل تحریم ها را شکسته و دارایی ها را آزاد کنند. دنیا همچنان منتظر! همچنان مانند گذشته می گویند که در حال بررسی رفتار طالبان هستند. و کمک های خود را قطع کرده اند.

    امروز طالبان مسئله پیچیده خاورمیانه شده است و زنگ خطری برای کشورهای منطقه نیز است.

    چرا که عملیات تروریسی مداوم و پیوسته، مهاجرت تروریست ها به افغانستان و ایجاد پایگاه محکم تروریستی دغدغه ای است که اکثر کشورها را نگران کرده است.

    چیزی که بسیار عیان است این است که کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و اتفاقات افغانستان را زیر نظر بگیرند و به یک اجماع برای کمک به بهبود شرایط برسند. این امر می تواند کمک بسیاری به حل مشکلات بکند.

    تیم مانا هم همچنان منتظر عکس العمل کشورها و ایران به اتفاقات اخیر افغانستان هستیم و تلاش می کنیم از منابع کاملا معتبر اخبار مناسبی را برای شما تهیه کنیم. البته فراموش نشود که تلاش می کنیم صحبت ها و نظرات کارشناسان سیاسی را هم در این زمینه منتشر کنیم.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.