جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • کنترل دسترسی نرم افزار های اندرویدی
    27 نوامبر 2022 - 19:50
    شناسه : 3665

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه دسترسی اپلیکیشن‌های اندرویدی در حقیقت نرم افزار های اندرویدی نیازمند دسترسی هایی هستند که توسط کاربر تایید می شود. این دسترسی ها ممکن است گاهاً اطلاعات افراد را در دسترس دیگران قرار دهد یا از بابت امنیت اطلاعات، کاربران را دچار مشکل کند. از این رو بسیاری از نرم افزار ها اخیراً این امکان را […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    دسترسی اپلیکیشن‌های اندرویدی

    در حقیقت نرم افزار های اندرویدی نیازمند دسترسی هایی هستند که توسط کاربر تایید می شود. این دسترسی ها ممکن است گاهاً اطلاعات افراد را در دسترس دیگران قرار دهد یا از بابت امنیت اطلاعات، کاربران را دچار مشکل کند. از این رو بسیاری از نرم افزار ها اخیراً این امکان را برای کاربر فراهم می‌کنند تا فرد به صورت انتخابی بعضی از دسترسی ها را برای نرم افزار محدود کند.

     اپلیکیشن‌هایی مانند روبیکا که اخیراً دردسرساز بود و حواشی بسیاری را برای کاربران ایجاد کرد؛ به عنوان جاسوس شناخته شد. این اطلاعیه که توسط گوگل پلی به کاربران هشدار داده شد؛ حساسیت بسیاری از کاربران را برانگیخت. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با شیوه کنترل به دسترسی های اپلیکیشن اندرویدی آشنا کنیم.

    نرم افزار های اندرویدی

    در ابتدا باید بگویم که هر نرم افزار اندرویدی یا اپلیکیشن، نیازمند دسترسی به مواردی است؛ مانند: دسترسی به میکروفون، دسترسی به دوربین، گالری، مخاطبین، پیامک ها و غیره.

    دسترسی به میکروفون توسط اپلیکیشن درخواست می شود. گاها برنامه نیازمند ضبط صدای کاربر است. برای مثال در برنامه های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تلگرام و واتساپ که نیازمند ارسال فایل صوتی یا صدای خود هستید؛ باید به آن نرم افزارها دسترسی به میکروفون داده شود.

    .jpg - کنترل دسترسی نرم افزار های اندرویدی

    در برخی از نرم افزار های اندرویدی مانند اینستاگرام با دوربین خود گوشی در آن ها عکاسی صورت می‌گیرد نیازمند اجازه دسترسی اپلیکیشن به دوربین است.

    از طرف دیگر گاها برای ثبت نام در یک اپلیکیشن مانند: ایتا، روبیکا یا سروش و حتی واتساپ و تلگرام، دریافت کد از طریق پیامک یا تماس صوتی صورت می گیرد. کاربر را ملزم به اعطای دسترسی به نرم افزار های اندرویدی می کند.

    مدیریت دسترسی های اندروییدی

    در مواردی مانند ارسال لوکیشن یا همان موقعیت مکانی خود به سایر کاربران، آن هم از طریق نرم افزاری مانند واتساپ یا تلگرام، بازهم باید به این دو اپلیکیشن اجازه دسترسی به لوکیشن گوشی را بدهید.

    برنامه واتساپ یا تلگرام که از آن ها برای ارسال تصاویر ویدیوها و فایل ها کمک می گیریم؛ باید اجازه دسترسی به فایل ها و گالری داده شود. در این صورت امکان ذخیره عکس ها یا ارسال آن ها برای کاربر فراهم شود.

    app - کنترل دسترسی نرم افزار های اندرویدی

    برای کنترل دسترسی و اجازه ارسال به نرم افزار های اندرویدی، می توانید با نگه داشتن انگشت خود روی آیکون نرم افزار درون گوشی موبایل خود وارد بخش App Info شوید. از طریق این قسمت به دسترسی های مجاز نرم افزار می رسید. جالب است بدانید از اندروید ۶ به بعد کاربران می‌توانند به صورت انتخابی دسترسی ها را برای یک نرم افزار انتخاب کنند.

    این در حالی است که قبل از اندروید ۶ کاربران امکان انتخاب دسترسی برای موبایل خود را نداشتند به همین دلیل مجبور بودند قبل از نصب نرم افزار تمامی دسترسی ها را به یک اپلیکیشن بدهند. اما از اندروید ۶ به بعد این مشکل کاملا حل شد و دیگر کاربر نیازی ندارد تا تمامی دسترسی ها را برای یک اپلیکیشن فعال کند. از این طریق امنیت وی کاملا حفظ می شود.

    از آنجایی که اخیراً یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران دسترسی های بی‌مورد اپلیکیشن های کاربردی محسوب می‌شود؛ از این طریق کاربران می‌تواننذ به صورت انتخابی از بخش تنظیمات گوشی موبایل خود به نرم افزارهایی مانند: روبیکا ایتا و یا نرم افزارهایی مانند اینستاگرام و تلگرام به صورت انتخابی دسترسی های مورد علاقه خود را بدهند.

    منظور از دسترسی های اندرویدی چیست؟

    مجوز نرم افزار های اندرویدی به این معنی است که چه اندازه به یک اپلیکیشن یا نرم افزار اندرویدی اجازه کنترل اطلاعات گوشی موبایل خود را می دهید. دوربین، مکالمات، موقعیت مکانی و گالری از مهم ترین بخش های یک گوشی موبایل هستند. هر اپلیکیشنی برحسب کارکردی که دارد نیازمند دسترسی به آن ها است. برخی از نرم افزارها، نیازی به دسترسی به بخش خاصی از گوشی موبایل ندارد. شما می‌توانید با هوشیاری کامل این نوع از دسترسی را برای اپلیکیشن‌های خاص ببندید.

    از چه دسترسی هایی برای یک اپلیکیشن باید اجتناب کرد؟

    نرم افزار هایی وجود دارند که نیازی به دسترسی به تمامی قسمت های گوشی موبایل شما ندارند. شما باید با هوشیاری کامل و در نظر گرفتن حریم خصوصی خود این دسترسی ها را برای اپلیکیشن ها ببندید.

    سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض دسترسی هایی که چندان اهمیت ندارند؛ مانند دسترسی به اینترنت موبایل را به صورت پیشفرض به نرم افزار های اندرویدی می‌دهد. اما دسترسی های حساسی مانند دسترسی به گالری دوربین میکروفون لوکیشن و غیره، توسط خود کاربر انتخاب می شود.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.