جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • آشنایی با رپورتاژ دانشگاهی
    13 آوریل 2022 - 14:51
    شناسه : 2311

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه آیا در مورد رپورتاژ دانشگاهی اگاهی دارید؟! علاقمند هستید که در زمینه رپورتاژ دانشگاهی اطلاعات خود را افزایش دهید ؟! اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است تا پایان این گفتار همراه ما باشید . مفهوم رپورتاژ دانشگاهی افراد زیادی بارها در مورد تولید محتوا برای کسب و کارها صحبت کردند و اگر هم […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی محمد ولی پور
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    آیا در مورد رپورتاژ دانشگاهی اگاهی دارید؟!

    علاقمند هستید که در زمینه رپورتاژ دانشگاهی اطلاعات خود را افزایش دهید ؟! اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است تا پایان این گفتار همراه ما باشید .

    مفهوم رپورتاژ دانشگاهی

    افراد زیادی بارها در مورد تولید محتوا برای کسب و کارها صحبت کردند و اگر هم چیزی نمیگفتیم کاملا به اهمیت این موضوع واقف بودیم اما انواع محتوا مسئله ی مهمی می‌باشد و بالطبع شیوه ی ارائه ی آن نیز خیلی مهم است .

    در این قسمت میخواهیم در مورد رپورتاژ دانشگاهی صحبت کنیم ،  ببینیم اصلا از کجا آمده ؟ و یک رپورتاژ آگهی موفق چیست ؟ و چه چیزی را میتواند به کسب و کار ما اضافه کند ؟

    رپورتاژ آگهی یکی از قدیمی ترین شیوه های بازاریابی مخصوصا برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌باشد و اتفاقا یکی از سنتی ترین روش های کسب درآمد برای رسانه ها ( نشریات و صدا و سیما ) است .

    رپورتاژ دانشگاهی معمولا به صورت یک گزارش انجام میشود که اصول گزارش نویسی تحلیلی یا توصیفی در آن رعایت شده است و چون طبیعتاً یک کسب و کار یا شخصی آن را سفارش داده است به گونه ای تنظیم میشود که منافع یا اهداف آن شخص هم در نظر گرفته شده باشد .

    رپورتاژ مانا0 - آشنایی با رپورتاژ دانشگاهی

    بیشتر بخوانید:

    خرید رپورتاژ اگهی

    همه چیز درباره رپورتاژ آگهی

    در سال های گذشته رسانه ها مسئولیت را قبول نمی‌کردند و سعی می‌کردند هزینه های رپورتاژ آگهی را انکار کنند ولی با هوشمندتر شدن مخاطب ها و دنبال کنندگان دیگر راه فراری برای آن ها نمانده است ، با اینکه یک پولی را بابت این قضیه میگیرند اما معمولا هم چیزهای غیر واقعی را در آن نمینویسند .

    مفهوم رپورتاژ آگهی یا گزارش آگهی در طول زمان تغییر کرده است ، اوایل گزارش هایی بودند که معمولا تبلیغاتی را انجام میدادند اما الان صرفا تبلیغاتی هستند که در قالب گزارش ارائه داده میشوند . از آنجایی که مهم ترین‌ تهدید برای رپورتاژ آگهی کمتر شدن اعتماد مخاطب نسبت به رسانه است باید در انتخاب رسانه ی درست خیلی دقت بکنیم گرچه رسانه هایی هستند که خیلی سریع اعلام کردند که از این طریق کسب درآمد میکنند و اتفاقا خیلی هنرمندانه و حرفه ای در ظاهر گزارششان دارند محتوای خوبی را ارائه میدهند و مخاطبی هم که نسبت به این قضیه اگاه است احساس نارضایتی نمیکند ، کسب و کاری هم که سفارش داده است راضی می‌باشد و در نهایت خود رسانه هم از این حرکت رضایت دارد .

    کاربرد رپورتاژ آگهی

    رپورتاژ آگهی دانشجویی را میتوان یکی از اثرگذارترین شیوه های ارائه ی محتوا در نظر گرفت ، البته تا زمانی که مخاطب احساس نکند که دارد یک رپورتاژ دانشگاهی را میخواند چون مخاطبان کلا از نظر ذهنی یا آمادگی پذیرش تبلیغات را ندارند و یا احساس میکنند تبلیغات به دنبال متقاعد کردن آن ها میباشد اما اگر در برابر یک رپورتاژ آگهی حرفه ای قرار بگیرند احساس میکند دارند آگاه تر میشوند و خب این قضیه برای ما که این پول را هزینه کردیم برای رپورتاژ آگهی ، میتواند زمان بیشتری را در اختیار ما بگذارد که ارتباط بیشتری با مخاطبمان را برقرار کنیم . برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق بد نیست به نکات زیر هم توجه کرد :

    00010 - آشنایی با رپورتاژ دانشگاهی

    • ۱_ پیدا کردن یک رسانه ی مناسب برای کسب و کارمان ، بتوانیم خوب شناسایی اش بکنیم و ارزش ها و الگوهایش را پیدا بکنیم .
    • ۲_ ظاهر رپورتاژ آگهی ما خیلی نباید با سایر محتواهایی که در این رسانه است فرق داشته باشد
    • ۳_ داشتن صداقت ، یعنی ما از بیان نقاط ضعف خود نترسیم و یادمان باشد در دنیای امروزی داشتن صداقت ورای ارزش اخلاقی میتواند ارزش اقتصادی هم برای ما داشته باشد
    • ۴_ و نکته ی آخر اینکه رپورتاژ آگهی همیشه مخالفان و موافقان خود را داشته است بخصوص وقتی که برخی از رسانه ها نمیخواهند قبول کنند که گزارش هایشان رپورتاژ آگهی است و اتفاقا اصرار دارند که کاملا بیطرفانه می‌باشد ولی با این حال نمیتوان گفت که رپورتاژ آگهی قرار است از بازی خارج شود و باید به چشم یک ابزار به آن نگاه کنیم و از آن درست استفاده بکنیم .

    نحوه ی نوشتن رپورتاژ دانشگاهی

    در این قسمت میخواهیم نحوه ی نوشتن یک رپورتاژ دانشگاهی را بگوییم . همانطور که میدانید اگر متن رپورتاژ آگهی شما بصورت مناسبی نوشته شده باشد و لحن صمیمانه ای داشته باشد میتوانید با مخاطب خود ارتباط بهتری برقرار کنید . مهم ترین‌ نکته ای که باید در نوشتن رپورتاژ دانشگاهی رعایت کنید این است که هرگز و هرگز دروغ نگویید و بزرگنمایی نکنید بلکه  شما میتوانید با گفتن ویژگی های مثبت کسب و کار خودتان در متن رپورتاژ آگهی به مخاطب این اجازه را بدهید که خودش قضاوت کند و راجع به وبسایت یا کسب و کار شما تصمیم بگیرد . قدم اول در نوشتن متن رپورتاژ اگهی این است که مخاطب خود را بشناسید ، بدانید که از کدام قشر جامعه هستند ، در کدام رنج سنی قرار دارند و علایق و سلایق آن ها چه می‌باشد ؟!

    بعد از شناخت مخاطب

    بعد از اینکه مخاطب خود را خوب شناختید حالا میتوانید وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید . اینکه شما در کدام وب سایت رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید بسته به تصمیم شماست ولی توصیه ی ما معمولا وبسایت های مرتبط با کسب و کارتان و یا وب سایت های عمومی مثل وب سایت های اخبار است . بعد از اینکه وب سایت خود را انتخاب کردید باید چند نمونه از رپورتاژ آگهی ها یا متن های آن وب سایت را بخوانید تا با لحن آن وب سایت آشنا شوید . اگر رپورتاژ آگهی ای که شما می‌نویسید همسو با متن ها و محتواهای دیگر آن وب سایت باشد میتوانید ارتباط صمیمانه تری با مخاطب خود برقرار کنید . در نوشتن متن رپورتاژ آگهی دانشجویی برخی قسمت ها از اهمیت ویژه تری برخوردارند برای مثال تیتر رپورتاژ اگهی . تیتر متن شما به مخاطب این پیام را میرساند که قرار است در طول این متن چه چیزی را بخواند ؟! اگر تیتر درستی را انتخاب کنید و تیتر شما هیجان انگیز باشد مخاطب را مشتاق این موضوع میکنید که کل متن شما را بخواند .

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.