جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • دلایل شکست استارت آپ ها
    29 نوامبر 2021 - 8:00
    شناسه : 1679
    استارت آپ، یکی از پر ریسک ترین فعالیت ها می باشد. بعضی از استارت آپ ها به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کرده اند و زندگی عده ای را به کلی تغییر داده اند.

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه دلایل شکست استارت آپ ها و یا موفقیت آنها در این مقاله کمی درباره دلایل شکست استارت آپ ها صحبت خواهیم کرد. استارت آپ، یکی از پر ریسک ترین فعالیت ها می باشد. بعضی از استارت آپ ها به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کرده اند و زندگی عده ای را به کلی تغییر داده […]

    ارسال توسط : نویسنده : محمد علوی زاده اصل
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    دلایل شکست استارت آپ ها و یا موفقیت آنها

    در این مقاله کمی درباره دلایل شکست استارت آپ ها صحبت خواهیم کرد. استارت آپ، یکی از پر ریسک ترین فعالیت ها می باشد. بعضی از استارت آپ ها به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کرده اند و زندگی عده ای را به کلی تغییر داده اند.

    اما بیشتر استارت آپ ها با شکست مواجعه شده اند. دلایل و علت شکست استارت آپ ها بسیار مختلف است که در این مقاله سعی خواهیم کرد به برخی از این دلایل اشاره کنیم. با ما همراه باشید تا این بحث مهم و جذاب را شروع کنیم.

    بررسی دلایل شکست استارت آپ ها

    شکست استارت آپ ها دلایل زیادی دارد. از عدم برنامه ریزی صحیح گرفته تا اشتباه در آنالیز بازار و مشکلات تیمی و مالی و …

    اولین دلیل شکست استارت آپ

    عدم توجه به نیاز بازار و انالیز دقیق بازار، اولین دلیل شکست استارت آپ شماست. تصور کنید یک کسب و کار برای حل مشکل خاصی راه اندازی می کنید. شما قبل از راه اندازی بازار را آنالیز کردید و متوجه شدید که این مشکل وجود دارد و برای حل آن ایده ای را پیاده سازی کردید.

    بعد از مدتی متوجه شدید که این مشکل تنها در ماه های خاص و یا افراد خاصی است. این خود باعث می شود بازار شما و کسب و کار شما آنطورکه فکرش را می کردید پیش نرود. به مرور تقاضا کمتر شده و نهایتا متوجه می شوید که این ایده و کسب و کار موفق آمیز نبوده است. چرا؟ چون در ابتدا آنطور که باید اقدام به آنالیز بازار به صورت کامل نکرده اید.

    به طور کلی تحقیقات بازار حرف اول را در راه اندازی کسب و کار و موفقیت آن می زند. لذا سعی کنید تحقیقات میدانی جامع و کاملی داشته باشید.

    مشکل دوم، تیم تخصصی شما

    قطعا تیم، یکی از عوامل مهم در کسب و کار است. اگر شما در این زمینه غفلت کنید، با شکست استارت آپ خود مواجعه می شوید. پس تلاش کنید که تیمی را انتخاب کنید که ضمن داشتن توانایی های مناسب، با شما هم فکر و هم عقیده باشند.

    سعی کنید تیم استارت آپ شما متشکل از افراد قدیمی و افراد جدید باشد. چرا که افراد قدیمی دارای تجربه هستند و کمک مناسبی برای شما خواهند بود.

    نکته ای که نباید فراموش کنیم این است که تیم شما، سرمایه شما خواهد بود. تلاش کنید سرمایه ای خوب و حرفه ای داشته باشید.

    تمام شدن نقدینگی و دردسرهای آن

    یکی از اساسی ترین مشکلات و دلایل شکست استارت آپ ها، تمام شدن نقدینگی و یا سرمایه است. استارت آپ ها معمولا در بیشتر مواقع کار را با سرمایه شخصی آغاز می کنند. ولی در ادامه کار نیاز به سرمایه گذاری دارند. اگر سرمایه لازم تزریق نشود، ممکن است با شکست مواجعه شوند. بسیاری هم وام دریافت می کنند و نمی توانند به موقع پرداخت کنند و ورشکست می شوند.

    مدل کسب و کار اشتباه

    یکی از دلایل دیگر شکست استارت آپ ها، مدل کسب و کار اشتباه است. باید قبل از عملیاتی کردن هر ایده ای، به بررسی مدل آن و شبیه سازی آن و مخصوصا آنالیز بپردازیم. غفلت از این مسئله یکی از دلایل مهم شکست ما می باشد. منظور از مدل کسب و کار، نحوه اداره کسب و کار می باشد. اینکه چگونه سرمایه را مدیریت کنیم، چگونه مشتریان را مدیریت کنیم، چگونه بازاریابی را مدیریت کنیم، همه این مسائل در زمینه مدل کسب و کار قرار دارد.

    دلایل شکست استارت آپ ها در ایران

    در این زمینه ما به ترتیب دلایل اصلی و مهم شکست استارت آپ ها را از دیدگاه فعالان این زمینه بررسی می کنیم. دلایل شکست در ایران به ترتیب زیر است :

    • سرمایه ناکافی
    • هم تیمی های ضعیف
    • اطلاعات ناکافی از بازار
    • مدل کسب و کار اشتباه
    • محصول بی کیفیت
    • رقابت شدید و بازاریابی ضعیف

    همانطور که مشاهده می کنید در ایران اساسی ترین مشکل نبود سرمایه کافی است. همچنین با توجه به مشکلات تحریم و مسائل سیاسی، سرمایه گذاری خارجی نیز کمی مشکل است.

    می توانید مقاله بررسی و آنالیز سایت را هم بخوانید.

    سخن آخر

    برای موفقیت در کسب و کار، بسیار مهم است که بررسی های لازم، تحقیقات و آنالیز بازار، هم تیمی قوی و هم فکر انتخاب کنید. سه راه زیر برای رسیدن به موفقیت به شما کمک شایانی می کند :

    1. *جذب افراد ماهر و با انگیز، پر انرژی و متخصص
    2. *انجام تحقیقات بازاریابی ، انجام تحقیقات میدانی، تحلیل رقبا و آنالیز بازار
    3. *طراحی دقیق یک مدل کسب و کار استارت آپ

    در نهایت تمام تلاش خود را بکنید تا محصول و خدمات با کیفیتی را ارائه دهید. ممنون که تا این بخش از مقاله همراه ما بودید. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.