جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • نگاهی به روش نوین در بازاریابی
    12 ژوئن 2022 - 0:29
    شناسه : 2807

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه  روش نوین در بازاریابی و بازاریابی نوین در این مقاله به بررسی بازاریابی نوین خواهیم پرداخت که میتواند بسیاری از مشکلات حوزه کسب و کار را پوشش دهد و سبب رشد آن ها بشود پس همراه مجله الکترونیکی مانا باشید تا با راهکار های بازاریابی نوین آشنا شوید. بازاریابی بسیاری از مردم وقتی کلمه بازاریابی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

     روش نوین در بازاریابی و بازاریابی نوین

    در این مقاله به بررسی بازاریابی نوین خواهیم پرداخت که میتواند بسیاری از مشکلات حوزه کسب و کار را پوشش دهد و سبب رشد آن ها بشود پس همراه مجله الکترونیکی مانا باشید تا با راهکار های بازاریابی نوین آشنا شوید.

    بازاریابی

    بسیاری از مردم وقتی کلمه بازاریابی را می شنوند به یاد فروش محصولات می افتند . ولی این طرز فکر مردم اشتباه است . و بازاریابی تنها فروش و یا معرفی یک محصول نیست بلکه بازاریابی مجموعه ای گسترده از فعالیت های مربوط به تولید محصول ، شناسایی بازار هدف ، شناخت مشتریان و… که به همه این مراحل بازاریابی می گویند . و اما بازاریابی نوین یا modern marketing به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که در طی آن فعالیت های دقیق و مستمر و هوشیارانه صورت می گیرد . تا محصول به درستی به مشتریان ارائه شود . در واقع بازاریابی نوین حتی قبل از تولید محصول نیز صورت می گیرد . و زیر مجموعه های این بازاریابی عبارتنداز بازاریابی چریکی ، دیجیتالی و عصبی و … هستند.

    چرا باید ما از بازاریابی استفاده کنیم ؟

    استفاده از بازاریابی نوین در کسب و کار به دید صاحب کار بستگی دارد کارفرما هایی که همیشه با روش های سنتی بازاریابی انجام داده اند و به آن اعتقاد دارند و برای قدم گذاشتن در یک مسیر جدید و پشرفته ترس دارند طبیعی است که نمی توانند از روش بازاریابی نوین بهره بگیرند . و اما کسانی که به اندازه ذره ای آشایی با فضای سوشال مدیا دشته باشند بدون شک خواستار این هستند که در کسب و کار خود از روش های نوین بازاریابی استفاده کنند.

    Direct marketing 1 - نگاهی به روش نوین در بازاریابی

    اصل های مهم بازاریابی ۶ دسته اند که عباتنداز :

    ماهیت محصول و هدفمندی

    اصلی ترین اصل در بازاریابی نوین هدفمندی است . با تعیین هذف و ماهیت یک محصول می توان تمام فعالیت های دیگر را در راستای این تصمیم انجام داد . ماهیت و هدف یک کار اگر مشخص باشد به راحتی می توان به سمت رشد آن قدم برداشت .

    قیمت گذاری

    برای قیمت گذاری باید به نوع محصول دقت کرد اگر محصولی که تولید یا ارائه می شود یک محصول مصرفی است نباید قیمت بالایی داشته باشد چون مردم نمی توانند برای یک کالای مصرفی قیمت بالایی هزینه کنند ولی اگر کسی در راستای تولید محصولات لاکچری و لوکس باشد باید قیمت بالایی نسبت به محصولاتش در نظر بگیرد.

    الهام بخشی

    امروزه کسب و کار های موفق داستان های مخصوص و الهام بخش خود را دارند در بحث کسب و کار در رده بازاریابی دیجیتالی که خود نیز زیر مجموعه بازاریابی نوین است . برای مثال کسی که در زمینه تولید عطر و ادکلن فعالیت می کند می تواند از چالش هایی که برای ایجاد کسب و کار با آن روبرو شده است یک داستان الهام بخش بسازد و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارد.

    سرعت بالا

    در روش های بازاریابی سرعت در اجرای برنامه ها اهمیت زیادی دارد و اگر به موقع ایده های خود را پیاده سازی نکنیم ممکن است ایده ها توسط رقیبان اجرایی شود .

    تعامل با مشتری

    تعامل صحیح با مشتریان یکی از اصول روش های بازاریابی نوین محسوب می شود . تعامل خوب با مشتری می تواند فروشنده را به اوج برساند و مشتری در این راستا به عنوان پادشاه است و می تواند مسیر رشد کسب و کار را مشخص کند و گزینه بعدی هم توزیع در ارائه است .

     

    ۶ نمونه از بازایابی های نمونه جهان

    در بین هزاران نمونه که در سطح جهان وجود دارد که با استفاده از روش های نوین بازاریابی به موفقیت های بزرگ دست یافته اند در زیر برایتان لیست کرده ایم

    آمازون

    کوکاکولا

    سامسونگ

    اپل

    تسلا

    اینستاگرام

    هر کدام از این نمونه های جهانی با تکیه بر آخرین و بروز ترین و گسترده ترین روش های بازاریابی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

    استفاده از بازایابی

    بنابراین اگر توجه کنیم میبینیم که تمام کسب و کار های موفق یا برند های مشهور از گذشته وجود دارند و هنوز هم در بازار حرف اول را می زنند که از روش های بازاریابی نوین استفاده کرده اند البته برخی از برند ها به صورت کامل و برخی به صورت موقتی از این روش استفاده می کنند و هر چقدر بیشتر به تاثیر و اصول روش های بازاریابی  پایبند باشیم بازاریابی نوین در کسب و کار بهتر عمل خواهد کرد.

    یک اصل مهم در بازاریابی

    در بازاریابی نوین باید به راهکارهای متفاوت بودن، رفع نیاز مشتریان ، و کاربرد خدمات و محصولات دقت بیشتری صورت گیرد و کاملا  به صورت کارشناسی شده تحقیقات گسترده و کاملی انجام دهید تا بتوانید نسبت به رقبایتان تمایز ایجاد کنید. و جدایی از این ها تعامل بسیار خوب با مشتریان فراموش نشود چرا که  ثمره بازاریابی در ارتباط مناسب با مشتریان و دریافت کنندگان محصولات و خدمات شما نمایان خواهد شد.

    رسانه ها در بازاریابی نوین

    هیچگاه نقش تبلیغات و در دید بودن را فراموش نکنید هرچند تبلیغات و دیده شدن در پلن های بازاریابی نوین تعریف خاصی ندارد. اما فراموش نشود که تبلیغات یک امر اساسی برای کسب و کار شما است. فقط مدل های مختلفی در بازاریابی نوین پیدا می کند. و به روش های مختلفی این تبلیغات صورت می گیرد که هوشمندانه باشد و تمام آن جیزی را که ما میخواهیم به گوش مشتریان برسانیم و بعد از آن  انتظار داشته باشیم که کسب و کار ما رونق پیدا کند.

    نتیجه گیری

    در کل بازاریابی نوین به مجموعه راهکارها ، روش ها وتمام کارهایی است که باید سر موقع انجام شوند تا مشتریان شما پویا بودن شما . کسب . کار شما را بپذیرند. انجام بازاریابی  در بیشتر کسب و کارها شامل تعدادی مراحل و حرکات ویژه است. که این اقدامات ویژه نسبت به هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود.

    مقالات مرتبط:

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.