جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • مهاجرت، خوب یا بد؟
    01 نوامبر 2021 - 18:55
    شناسه : 1340
    مهاجرت از ایران به یک حرکت اجتماعی و منش زندگی تبدیل شده است. مهاجرت از ایران بسمت کشورهای خارجی دیگر قابل انکار نیست مهاجرت از ایران به یک حرکت اجتماعی و منش زندگی تبدیل شده است. مهاجرت از ایران بسمت کشورهای خارجی دیگر قابل انکار نیست
    ارسال توسط : نویسنده : رضا سرخی
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    مهاجرت ،  خوب یا بد ؟

    مهاجرت از ایران به یک حرکت اجتماعی و منش زندگی تبدیل شده است. مهاجرت از ایران بسمت کشورهای خارجی دیگر قابل انکار نیست و به عین میتوان مشاهده کرد اما به این موضوع توجه داشته باشید که پیشرفت کلی یک جامعه و کشور به چهار عامل مهم بستگی دارد که شامل : سرمایه مالی ، نیروی انسانی ، مواد خام و اولیه ، دانش و تخصص لازمه.

    بسیاری از کشورها

    بسیاری از کشور های حاضر در جهان امروز ، از مواردی که در بالا اشاره شد ، فقط مورد مواد اولیه و خام را دارا هستند معمولا این کشور ها جهان سوم نامیده میشود. و در بیشتر اوقات نیز همیشه از لحاظ مالی و اقتصادی رتبه های پایین تری دارند و با مشکلات فراوانی دسته پنجه نرم میکنند.

    همچنین این دسته کشورها مجبور به قبول کردن بعضی از محدودیت ها هستند و مستقل نبوده و همیشه به کشورهای خارجی و قدرتمند وابسته هستند

    و تکنولوژی بکار رفته در این کشورها همیشه بصورت وارداتی است و از خود سرمایه ای برای تولید و اجرا ندارند و چون همیشه این کشورها با شرایط مهاجرت قشر تحصیل کرده روبرو هستند با معضلات بیشتری روبرو هستند.

    انواع مهاجرت :

    • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
    • مهاجرت برای تحصیل
    • مهاجرت کاری

    تمام موارد بالا برای یافتن یک موقعیت بهتر برای زندگی و آینده خود فرد صورت میگیرد

    اگر فرد بتواند تمام شرایط خود را محیا کند میتواند موقعیت بهتری داشته باشد. پیشنهاد می کنیم مقاله مشکلات گردشگری را هم بخوانید.

    مهاجرت از ایران :

    در چند سال اخیر شاهد افزایش تعداد مهاجرت از ایران بسمت کشورهای خارجی هستیم و این شرایط با افزایش نرخ تورم در ایران بسیار اوج گرفته است

    که بیشترین نرخ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری میباشد.

    اما آیا مهاجرت از ایران خوب است یا بد ؟ باید در نظر گرفت که کشور ایران در سالهای اخیر در زمینه علمی رشد نسبتا خوبی داشته و از لحاظ دارایی نیروی انسانی و در محدوده کاری شرایط خوبی دارد اما متاسفانه از دید اقتصادی و دانش و تخصص بسیار پایین است. البته این را در نظر بگیرید که کشور ایران جز کشورهایی است که بیشترین مهاجرت از طریق تحصیل و نیروی صاحب تخصص و  دانش فنی هستند.

    همه این موارد دست به دست هم داده تا کشور ایران دارای بیشترین مهاجرت را داشته باشد و با نظر سنجی های صورت گرفته بیشتر کسانیکه تحصیلات عالیه دارند در تدارک مهاجرت و مواردی از این قبیل هستند. حتی اخیرا میزان افزایش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری رشد بیشتری به خود گرفته است و نشانگر این است که هر ساله سرمایه بزرگ مالی جدایی از سرمایه تخصصی و دانش و فنی  از کشور به سمت کشورهای دیگر روانه میشود.

    اصل موضوع این است که مهاجرت یک موضوع همیشه مورد بحث و جدل بوده است. و صحبت ها و نشست های زیادی در این زمینه میشود ، اما واقعیت این است که مهاجرت سختی ها و مشکلات مربوط به خود را دارد . چه از نظر فرهنگی و چه مالی و کاری در یک کشور غریبه و نا آشنا میتواند سخت و طاقت فرسا باشد.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.