جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • گذری بر سرزمین دستگاه ماینر
    08 نوامبر 2021 - 7:32
    شناسه : 1411
    ولی صحبت از این دستگاه بدون توضیحات و مقدمات و روشن کردن برخی مفاهیم ممکن نیست. لذا در این مقاله ابتدا مقدماتی شرح داده شده و سپس به بررسی کامل دستگاه ماینر و قیمت دستگاه ماینر خواهیم پرداخت ولی صحبت از این دستگاه بدون توضیحات و مقدمات و روشن کردن برخی مفاهیم ممکن نیست. لذا در این مقاله ابتدا مقدماتی شرح داده شده و سپس به بررسی کامل دستگاه ماینر و قیمت دستگاه ماینر خواهیم پرداخت
    ارسال توسط : نویسنده : علی محمد ولی پور
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۶ دقیقه

    نگاهی کلی به دستگاه ماینر

    در این مقاله قرار است پیرامون دستگاه های ماینر صحبت کنیم. ولی صحبت از این دستگاه بدون توضیحات و مقدمات و روشن کردن برخی مفاهیم ممکن نیست. لذا در این مقاله ابتدا مقدماتی شرح داده شده و سپس به بررسی کامل دستگاه ماینر و قیمت دستگاه ماینر خواهیم پرداخت. با این مقاله همراه باشید تا در نهایت به سوال ماینر چیست بتوانید به خوبی پاسخ دهید.

     

    ارزهای مجازی نظیر بیت کوین

    بیت کوین یک پول رایج و محبوب در اینترنت است. همانند شبکه های پولی نظیر مستر کارت و پی پال می باشد با این تفاوت که مرکزیت خاصی ندارد و کاملا دیجیتال است. امروزه با رشد و گسترش فناوری اطلاعات و محیط اینترنت، کاربران زیادی از بیت کوین استفاده می کنند.

    در فروشگاه ها، دفاتر حقوقی، آپارتمان ها و …کاربرد فراوانی دارد.

    در شبکه این پول مجازی بانک مرکزی وجود ندارد. ارزش این پول در طی سال های اخیر رو به رشد بوده به طوری که بسیاری از مردم را به خرید و یا بدست آورد آن وسوسه کرده است. در این چند سال نه تنها ارز مجازی بیت کوین، بلکه سایر ارزهای مجازی هم از ارزش بیشتری برخوردا شده اند.

    ولی بیت کوین و یا ارزهای مجازی چگونه بدست می آید؟ فرآیند تولید و توزیع بیت کوین یک فرآیند بسیار ساده است. به این فرآیندBitcoin Mining گفته می شود و از نرم افزاری به نام Bitcoin Miner استفاده می شود.

    استخراج بین کوین

    استخراج بیت کوین بسیار سود آور است. با توجه به ارزش و استفاده روز افزون از آن، عمل استخراج بیت کوین بسیار مفید و سود آور می باشد ولی به شرطی که به دو چیز مهم دسترسی داشته باشید. اول برق رایگان و دوم سخت افزار مناسب برای استخراج بیت کوین.

    فراموش نکنید که استخراج بیت کوین رقابتی است. کشورهایی که برق ارزان دارند در این زمینه پیشتازند. یکی از این کشورها، چین می باشد.

    می توانید برای تنوع مقالات کشف درمان کرونا و نگاهی گذرا به سرور مجازی را هم بخوانید.

    ارزهایی که با ماینر  مختلف قابل استخراج هستند

    بیت کوین تنها مثالی از ارزهای اینترنتی بود. تا با ارزهای اینترنتی به خوبی آشنا شوید. دستگاه های ماینر بر اساس کارآیی آنها، ارزهای مختلفی را استخراج می کنند. ارزهایی نظیر

    • BitcoinCash (BCH)
    • ، Acoin (ACOIN)
    • ، Peercoin (PPC)
    • ، Joulecoin (XJO)
    • ، Curecoin (CURE)
    • ، Terracoin (TRC) و ….

    نیز توسط دستگاه ماینر مختلف و متعدد قابل استخراج می باشند.

    دستگاه ماینر چیست؟

    همانطور که اشاره شد، استخراج بیت کوین به شدت رو به رشد می باشد. برای همین، دستگاه های استخراج با سخت افزار قدرتمند تهیه شده است که عمل ماینینگ یا همان استخراج را انجام دهند. چرا که استخراج بیت کوین یا هر ارز دیگری با کامپیوترهای معمولی اصلأ به صرفه نیست. هر چند خالق بیت کوین آن را برای پردازنده های کامپیوتری طراحی کرده بود، ولی به مرور دستگاه های قدرتمندی برای استخراج به بازار آمد.

    حالا که بحث درباره دستگاه های ماینر است، بی انصافی است حرفی از شرکت بیت مین زده نشود. این شرکت سازنده دستگاه های مختلف ماینر است. این شرکت سازنده دستگاه ماینر، یکی از پیشتازان این عرصه می باشد. به طوریکه انواع مختلف دستگاه ماینر این شرکت در بازارهای جهانی به وفور یافت می شود.

    بازار انواع مختلف ماینر

    انواع مختلف دستگاه ماینر به طور محدود و در فواصل زمانی ثابت به بازار عرضه می شوند لذا بسیار مهم است که با این دستگاه ها آشنایی داشته باشید و به جزئیات مدل دستگاه ماینر توجه کنید تا دچار خسارت و مشکل نشوید.

    برای مثال یکی از دستگاه های ماینر قدرتمند، دستگاه ماینر انت ماینر S9 می باشد. این دستگاه ماینر مدل های مختلفی دارد ولی مشخص است که مدل ۲۰۱۸ آن بسیار قدرتمندتر از مدل ۲۰۱۶ آن است.

    قبل از اینکه به بررسی انواع مختلف دستگاه و قیمت دستگاه ماینر بپردازیم، لازم است چند عامل مهم در انتخاب و خرید دستگاه ماینر را هم بررسی کنیم. چرا که در انتخاب و خرید دستگاه ماینر بسیار مفید است.

    عوامل مهم خرید دستگاه ماینر :

    • *قیمت : عامل قیمت دستگاه های ماینر بسیار مهم است. باید به سرمایه خود توجه کرده و زمان بازگشت سرمایه و همچنین زمان سوددهی این دستگاه ها را محاسبه کنید.
    • *هش : شعار ما این است، هش بیشتر درآمد بیشتر. پس دقت کنید میزان هش دستگاه ماینری که قصد خریدش را دارید چند هش در ثانیه تولید می کند؟
    • کارآمدی : دستگاهی را انتخاب نکنید که مثلأ مصرف برق آن بیش از توان شما باشد! مصرف برق دستگاه ماینر باید با بودجه شما همخوانی داشته باشد در غیر این صورت دچار ضرر خواهید شد.
    • مگر هدف از خرید دستگاه ماینر بدست آورد پول نیست؟ پس دقیق محاسبه کنید تا کارآمدی دستگاه خریداری شده بالا باشد و بتوانید به خواسته خود برسید.
    • در ادامه مقاله بیایید نگاهی به انواع دستگاه ماینر و قیمت دستگاه ماینر بیاندازیم

    157169167 - گذری بر سرزمین دستگاه ماینر

    انواع و قیمت دستگاه ماینر

    امروزه شرکت های مختلفی اقدام به تولید دستگاه های ماینر و فروش آن کرده اند. به علت گستردگی موضوع، سعی می کنیم دستگاه هایی را به شما معرفی  کنیم که از قدرت و کارآیی بالایی برخوردارند.

    • *دستگاه ماینر ای بنگ Ebang Ebit E11: این دستگاه ماینر محصول شرکت چینی ای بنگ می باشد. بر اساس اطلاعاتی که این شرکت درباره این دستگاه ارائه داده است، میزان هش این دستگاه چیزی  در حدود ۳۰ تا ۴۵ ترا هش بر ثانیه می باشد. این دستگاه یکی از دستگاه های سود آور شرکت ای بنگ می باشد. در بازار ایران این دستگاه به قیمت بیست و شش میلیون تومان به فروش می رسد. هر چند این دستگاه یکی از دستگاه ماینرهای سود آور در بازار می باشد ولی  ممکن است در این جایگاه آنچنان دوام نیاورد.
    • *۸ Nano یکی دیگر از دستگاه ماینرها با کارایی بالا و از جمله دستگاه های ماینر با الگوریتم SHA-256 می باشد. قیمت این دستگاه چیزی در حدود ۱۷۹۰ دلار می باشد. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده آب است. همچنین وزن آن چیزی در حدود بیست و هشت کیلو می باشد.

    اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، دستگاه فوق یکی از بهترین و پرفروش ترین دستگاه های استخراج می باشد.

    • *دستگاه ماینر Antminer S9 توسط بزرگترین کمپانی تولید کننده تجهیزات ماینر یعنی Bitmain تولید شده است. این دستگاه یکی از قدرتمندترین دستگاهای حال حاضر در بازار است. به طوری که وقتی قصد مقایسه دستگاه های ماینر را دارند، آنها را با این دستگاه مقایسه می کنند. شاید بتوان گفت این دستگاه یکی از کم مصرف ترین و کارآمد ترین دستگاه های موجود در بازار است. هر چند، هزینه برق مصرفی بستگی به قیمت برق منطقه خواهد داشت.

    همین بازدهی و کم مصرفی آن، باعث شده است قیمت این دستگاه در بازار به شدت افزایش پیدا کند. این دستگاه در بازار ایران چیزی در حدود ۲۴ میلیون تومان می باشد. هر چند در همین مهر ماه ۱۳۹۷ قیمت آن دوازده میلیون تومان بود.

    کمپانی Bitmain به طور مداوم و مستمر خط تولید این دستگاه  را بهبود می بخشد، لذا هنگام خریدن به جزئیات و مشخصات این دستگاه توجه داشته باشید. یکی از معایبی که این دستگاه دارد، سختی سفارش و دسترسی به آن است.

    • *وقتی بحث از دستگاه می شود، کمپانی Avalon نیز با دستگاه های ماینر خود خصوصأ دستگاه های AvalonMiner حرف های زیادی برای گفتن دارند. این دستگاه ها به علت تولید حرارت کم و هم چنین صدای کم، مورد استقبال افراد مختلف جامعه قرار گرفته است. به علت کمیاب بودن این سری از دستگاه ماینرها در ایران، قیمت دقیق آن مشخص نیست.
    • *کمپانی چینی Pangolin Miner نیز از این بازار عقب نمانده است. با تولید دستگاه  WhatsMiner M3 در حال رقابت در بازارهای دستگاه است. اگر چه این دستگاه به قدرتمندی s9 نیست و قدرت هش کمتری دارد، ولی قیمت آن هم مناسب است. همچنین میزان صدای تولیدی این دستگاه از S9کمتر می باشد. این دستگاه  در بازارهای ایران به میزان کمی یافت می شوند. قیمت کلی  این داستگاه چیزی در حدود دوازده تا بیست میلیون تومان است. طبق معمول سختی دسترسی و خرید آن از معایب این دستگاه به شمار می آید.

    در آخر مقاله

    تا این قسمت از مقاله به بررسی دستگاه های و وظایف آنها پرداختیم. توضیحاتی پیرامون استخراج بیت کوین و سایر ارزهای مجازی خدمت شما خوانندگان ارائه دادیم. اما سوالی که بی پاسخ ماند این است که انواع دستگاه ماینرها چه مدل بیت کوین هایی را استخراج می کنند؟ پاسخ به این سوال کلیدی، برای خرید دستگاه بسیار حائز اهمیت است.

    تقسیم بندی ارزهای اینترنتی

    برای پاسخ به این سوال باید بگوییم ارزهای اینترنتی و مجازی به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته هایی نظیر بیت کوین و اتریوم روی شبکه بلاک چین خود ساخته شده اند. یک شبکه بلاک چین اختصاصی خود را دارند. نوع دیگر ارزهای مجازی شبکه اختصاصی خود را ندارد. یعنی روی یک شبکه دیگر ایجاد شده اند. دستگاه های ماینر برای استخراج نوع اول ارزهای مجازی یعنی ارزهایی که شبکه اختصاصی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

    ولی توجه داشته باشید از هر دستگاه برای استخراج همه ارزهای مجازی استفاده نمی شود. باید دید هر ارز مجازی از چه الگوریتمی استفاده می کند تا دستگاه مربوط به استخراج ارزهای مجازی با آن الگوریتم را خریداری کرد. مثلا ارز مجازی بیت کوین از الگوریتم SHA256 پیروی می کند. لذا دستگاه باید خرید که با این الگوریتم کار کند.

    درآمد هر دستگاه نیز متفاوت است. بستگی به قدرت و کارایی آن دارد. همچنین در کشور ما با توجه به اینکه قیمت برق در ایران کم است، استفاده از این دستگاه ها رونق بیشتری دارد.

    ممنونیم که تا این بخش از مقاله همراه ما بودید. امیدواریم توانسته باشیم به ابهامات شما پیرامون دستگاه های ماینر و قیمت دستگاه پاسخ داده باشیم.

    می توانید مقالات زیر را هم مطالعه ای داشته باشید:

    مرغابی شکم پر

    بهترین ورزش برای لاغری

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.