جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 551 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • پنج فیلم ایرانی در سال های اخیر
    26 جولای 2022 - 20:53
    شناسه : 2642

    زمان مطالعه: ۴ دقیقه معرفی و بررسی پنج فیلم ایرانی برای اشاره به رکورد دار ترین فیلم های ایرانی می توان از فیلم سریال های دینامیت ،اخراجی ها ۲ ، مطرب ، هزارپا ، سگ بند نام برد . در ادامه با پنج فیلم ایرانی پرفروش آشنا می شوید.هر یک از این فیلم های سینمایی موضوعات جداگانه ای دارند […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۴ دقیقه

    معرفی و بررسی پنج فیلم ایرانی

    برای اشاره به رکورد دار ترین فیلم های ایرانی می توان از فیلم سریال های دینامیت ،اخراجی ها ۲ ، مطرب ، هزارپا ، سگ بند نام برد . در ادامه با پنج فیلم ایرانی پرفروش آشنا می شوید.هر یک از این فیلم های سینمایی موضوعات جداگانه ای دارند ولی در کل کمدین هستند . با مجله مانا همراه باشید.

    نگاهی گذرا

    برای آشنایی با این ۵ فیلم محبوب رکورد دار برای هر یک تعریف کوتاهی در نظر داریم که با موضوعاتشان آشنا شوید برای آشنایی با این فیلم ها برای ادامه مطالب با ما همراه شوید :

    • دینامیت داستان دو طلبه جوان ، به نام‌های هادی و محمد حسین است که به دنبال خانه‌ای برای سکونت در تهران هستند. آنها پس از مدتی موفق به اجاره آپارتمانی در شمال شهر می‌شوند؛ آپارتمانی که در آن همسایگانی ساکن‌اند که سبک زندگی و عقایدشان به‌کلی با این دو طلبه تداخل دارد. همسایه ساکن در یکی از واحدها مردی به نام اکبر است که خرج و مخارج زندگی اش را با فروش مشروبات  الکلی و مواد مخدر به دست می آورد. همسایگان ساکن در واحد بعدی نیز دو خواهر خوشگذران به نام‌های ساناز و زیبا هستند که هر هفته در واحد خود پارتی و دورهمی برگزار می‌کنند در طی همین مدت این همسایه ها به مشکل برمیخورند. می توانید نقد و بررسی فیلم دینامیت را بخوانید

    1768583 - پنج فیلم ایرانی در سال های اخیر

    • اخراجی ها ۲ :این داستان ادامه داستان اخراجی ها یک است. در اوایل فیلم عراقی‌ها اقدام به کشتن مجروحین می کنند و اخراجی‌های اسیر شده را به یک اردوگاه به سرپرستی رسول می برند. از طرف دیگر، خانواده آن‌ها که قصد مسافرت به مشهد را داشتند، توسط سازمان مجاهدین با ربودن هواپیما و نشاندن آن در عراق ایشان را ترغیب به اعطای درخواست پناهندگی به صدام حسین می‌کنند. مسافران که خانواده‌های اخراجی‌ها هم جزو آن‌ها بودند، برگه درخواست پناهندگی را پاره کرده و سرود ای ایران را می‌خوانند. با مقاله پنج فیلم ایرانی همراه باشید.

    ekhraji ha 2 - پنج فیلم ایرانی در سال های اخیر

    • مطرب :داستان این فیلم دربارهٔ یک خواننده کاباره‌ای به نام ابراهیم خوش‌لحن است که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود.وچون به ادازه کافی مشهور نشده بود و به شهرت نرسیده بود نمی توانست یک خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسمات تدیل میشود ابراهیم سالها بود که در حسرت اجرای دوباره روی صحنه بود دخترش زیبا این آ رزوی اورا بر آورده کرد و ترتیب یک اجرا در شهر استانبول را می دهد تا پدرش دوباره به صحنه برود پسر ابراهیم که راه پدر را دنبال کرده‌است ولی به سبک رپ فرصت را برای اجرای زنده و کسب شهرت از دست نداده‌است و ورود آنها به ترکیه سرآغاز ماجراها و مشکلات جدیدشان می‌شود.

    ex9mpkesdlkl - پنج فیلم ایرانی در سال های اخیر

    •  هزار پا : رضا نیازی  و دوستش منصورکیف‌قاپ هستند. رضا نیازی از طریق مادر منصور متوجه می‌شود که دختر صاحب کارش الهام فردی پولدار نذر کرده‌است که با یک جانباز ازدواج کند. به‌همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با وی ازدواج کند. رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست. رضا با گفتن دروغ‌های مختلف سعی می‌کند که دختر به او علاقه‌مند شود تا با او ازدواج کند .

    02588 - پنج فیلم ایرانی در سال های اخیر

    • سگ بند : برخلاف دیگر کمدی‌های اخیر دارای محتوایی جالب است. نام این فیلم از یکی از فن‌های کشتی گرفته شده است . در فیلم سگ بند با خانواده‌ی رضا عیاران که مردی با آبرو است و در یکی از محله‌های قدیمی تهران زندگی می‌کند، آشنا می‌شوید، شما در ابتدای داستان و در موقعیت‌های مختلف با کاراکترهای خانواده‌ی عیاران (فردین، فرزاد، فرزانه) تا حدودی آشنا می‌شوی. به‌طور مثال فردین عیاران که فرزند صالح خانواده است و همیشه احترام پدرش را نگه میدارد و فرزاد عیاران که جوانی غیرتی اما طمع کار است که دائما در حال درگیری با خواهرش است . جرو بحث این دو برادر با هم و گاهی برادر کوچکتر با خواهر، آنها را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد که جنبه‌های طنز این فیلم را در ابتدا شکل می‌دهند. سگ بند داستانی پر افت‌و‌خیز است که همواره ثروت، فقر، خنده، گریه، غم و شادی را با هم دارد.

    مقایسه فروش این ۵ فیلم رکورد دار

    • دینامیت : پس از ۳ سال توقیف از ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شد و فروش ۵۰ میلیارد تومانی داشت .
    • اخراجی ها ۲ : در نوروز ۱۳۸۸ بروی پرده سینما رفت. فروش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.
    •  مطرب : در سال ۹۸ بر روی پرده سینما رفت  و دو روز اول اکران، با ۹۳ هزار و ۲۲۸ نفر مخاطب یک میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان فروش داشت.
    • هزارپا : در ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ در شبکه نمایش خانگی منتشر شد فروش این فیلم در کمتر از دو ماه از ۳۰ میلیارد تومان گذشت .
    • سگ بند : این فیلم در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در سینماهای ایران اکران شده‌است.
    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.