جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • لیست منتشر شده از روانشناسان زرد ، جنگ روانشناسان
    28 می 2022 - 13:39
    شناسه : 2681

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه لیست منتشر شده از روانشناسان زرد چیست؟ و اما خبر جنجالی دیگری که باعث تعجب همگان شد، انتشار لیستی از روانشناسان بود که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور جز روان شناسان بدون مجوز و یا روانشناسان زرد هستند. لیست منتشر شده از روانشناسان زرد در اینترنت قابل مشاهده است. با مجله […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    لیست منتشر شده از روانشناسان زرد چیست؟

    و اما خبر جنجالی دیگری که باعث تعجب همگان شد، انتشار لیستی از روانشناسان بود که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور جز روان شناسان بدون مجوز و یا روانشناسان زرد هستند. لیست منتشر شده از روانشناسان زرد در اینترنت قابل مشاهده است. با مجله مانا همراه باشید.

    به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ، در فضای مجازی بیش از ۴ هزار روان شناس فعالیت دارند که از این تعداد بیش از نیمی از آنها مجوز ندارند!

    البته بی دلیل نیست که حال جامعه ما خوب نیست. پیرو و رهرو روانشناسانی می شویم که با هزار دوز و کلک تلاش برای فروش دوره های میلیارد شدن خود می کنند! عنوان زیر را ببینید :

    • میلیاردر شو
    • چگونه موفق شویم
    • دوره خودشناسی عرفانی
    • دوره موفقیت در تمام عرصه زندگی
    • بهت یاد میدم پول در بیاری!

    اینها آموزش هایی هستند که توسط روانشناسن در فضای مجازی تبلیغ شده و به فروش می رسند. توسط چه کسانی؟! افراد و شاخ های مجازی چون ماهان تیموری! با آن ادعا و اعتماد به نفس و مسائل کوچ و من تونستم تو هم می تونی، جیب ملتی را خالی کردند.

    با توجه فراگیر شدن افرادی که با فالور بالا خودشان را روانشناس معرفی کردند و با نداشتن مدرک اقدام به انتقال افکار و عقاید خود بعنوان نسخه های درمانی یا آموزش ها برای رسیدن به اهداف غیرواقعی میکنند، منتشر کردن لیست افراد بدون مدرک معتبر سازمان نظام اقدام بسیار خوبی بود، گرچه نیاز با اصلاحاتی دارد و چنین اقدامی برای شروع بسیار عالی است و بهتر است در آینده معیار های بیشتری به جز مدرک مد نظر قرار گیرد. چه بسا روانشناسان دارای مدرک نظام و در حیطه پژوهشی بسیار خوب عمل کردند ولی در اتاق درمان ناتوان هستند.

    1392241 654 - لیست منتشر شده از روانشناسان زرد ، جنگ روانشناسان

    هلاکویی و انوشه، نقطه عجیب این لیست

    اما، در لیست منتشر شده از روانشناسان زرد ، دو اسم عجیب به چشم می خورد که جای تامل دارد: دکتر انوشه و دکتر هلاکویی!

    این دو مورد یکی از بهترین های روان شناسی هستند، ولی نام آنها در لیست وجود دارد. ناگفته نماند که نام دکتر هلاکویی به کل نباید در لیست می بود. چرا که اصلا دکتر هلاکویی نظام روانشناسی ایران را قبول ندارد! چه برسد به اینکه مجوزی از رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بگیرد.

    اما دکتر انوشه، قطعا یکی از بهترین سخنوران در عرصه روانشناسی است. به صورتی که بیشتر موارد مطرح شده توسط دکتر انوشه با موارد اسلامی و ایرانی و خصوصا فرهنگ ایرانی همخوانی دارد.

    روانشناسی غربی، دلیل اصلی ماجرای دکتر انوشه

    مسئله این است که بیشتر منابع کتب روانشناسی، غربی است. اگر ملاک روانشناسی با فرهنگ غربی باشد، نام دکتر انوشه در این لیست قابل توجیه است.

    متخصصان حوزه روانشناسی در ایران، خصوصا در سازمان نظام روانشناسی، درک صحیح و درستی از جامعه ندارند و با توجه به تفکر روانشناسی غربی که دارند، تصمیم گیری می کنند. برای همین است که به نقل از مدیر مسئول انتشارات تایماز، با توجه به این تفکر، جوابگوی نیاز جامعه برای تالیف کتاب نیز نیستند.

    اکثر کتب روانشناسی در بازار ترجمه ای هستند، دلیلش هم واضح است، امتیاز پژوهشی! این افراد برای امتیاز پژوهشی خود اقدام به ترجمه کتاب می کنند و اصلا این کتاب نگاه صحیحی به وضعیت و جامعه ایرانی و اسلامی ندارد.

    باید توجه داشت که اقتباس نادرست از تمدن و روانشناسی غربی، گام اشتباهی است چرا که موقعیت جغرافیایی، فرهنگی، دینی  هنری هر سرزمین و فرهنگ هر ملت با همدیگر متفاوت است.

    pjimage2028329 32 - لیست منتشر شده از روانشناسان زرد ، جنگ روانشناسان

    دفاع تمام قد از دکتر انوشه

    بنابراین، تمام قد از دکتر انوشه دفاع می کنم و اگر در لیست روانشناسان زرد است، دلیلش همین صحبت های روانشناسی ایرانی و اسلامی وی می تواند باشد. به نظر می رسد اگر دکتر انوشه تفکرات روانشناسی غربی و برخی کتب بی خاصیت دانشگاهی را رواج می داد، الان در لیست فوق نبود.

    بیشتر بخوانید:

    مدیریت فرآیند چیست؟

     

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.