جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • فعال ترین تشکلات دانشجویی ایران
    27 آوریل 2020 - 9:39
    شناسه : 975
    ماهیت دانشجو بودن می طلبد که در کنار درس و جزوه، پیگیر مسائل روز در زمینه های فرهنگی و علمی، دینی، مذهبی، هنری، اجتماعی و حتی سیاسی باشیم. برای همین است که کانون ها و انجمن های مختلف در زمینه های مختلف وجود دارد. در هر دانشگاه کانون و انجمنی وجود دارد که مشغول انجام فعالیت های خاصی است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    نگاهی گذرا به فعال ترین تشکلات دانشجویی ایران

    تشکلات و انجمن های دانشجویی، یکی از فعالیت های مهم و شیرین دوران دانشجویی می باشد. بگذارید ساده بگوییم، شما از دوران دانش آموزی گذر کرده اید و لازم است که در دوران دانشجویی ، حضور خود را در جامعه، دانشگاه و فعالیت های مختلف پر رنگ تر کنید. عضویت در تشکلات، کانون ها و انجمن های دانشجویی از جمله مواری  است که ثابت می کند شما سیب زمینی نیستید! در این مقاله قصد داریم نگاهی به فعالیت های تشکلات دانشجویی داشته و به معرفی فعال ترین تشکلات دانشجویی ایران و فعال ترین تشکلات دانشجویی تبریز بپردازیم.

    تشکلات و انجمن های دانشجویی دقیقا چیست؟

    ماهیت دانشجو بودن می طلبد که در کنار درس و جزوه، پیگیر مسائل روز در زمینه های فرهنگی و علمی، دینی، مذهبی، هنری، اجتماعی و حتی سیاسی باشیم. برای همین است که کانون ها و انجمن های مختلف در زمینه های مختلف وجود دارد. در هر دانشگاه کانون و انجمنی وجود دارد که مشغول انجام فعالیت های خاصی است.

    کانون هنر، کانون دینی، انجمن علمی مثلا کامیپوتر، رباتیک و غیره. هر کدام از این تشکلات همانطور که از نامشان پیداست مشغول انجام فعالیت های تخصصی خود هستند. دوره برگزار می کنند، مسابقات شرکت می کنند، گردهمایی و تبادل نظر می کنند، مراسمات مختلف برگزار می کنند، حتی درآمد زایی نیز می کنند.

    متوجه شدید؟ تشکلات دانشجویی ساده ترین راه برای اثبات این است که شما یک سیب زمینی نیستید!

    تاریخچه تشکلات دانشجویی

    باید بدانید که تشکلات دانشجویی تاریخ طولانی دارد و مربوط به سال های اخیر نیست. بلکه از سال ۳۲ همزمان با سفر نیکسون به ایران بوده تا زمان تشکیل ساواک و انقلاب و هم اکنون نیز حضور پر رنگی در دانشگاه ها دارند.

    گل سرسبد تشکلات دانشجویی ، تشکلات و انجمن های سیاسی می باشند. اوج هیجان دوران دانشجویی و همچنین بار روشنگری و جریان سازی را بر عهده دارند.

    برای سایر کانون ها و انجمن ها هم مسابقاتی وجود دارد. مسابقاتی که در آن کانون ها تلاش می کنند خود را بهترین و فعال ترین تشکلات دانشجویی ایران معرفی کنند. یکی از این مسابقات و جشنواره ها، جشنواره ملی و بین المللی رویش است که همه ساله با حمایت کامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. جشنواره رویش، جشنواره ای ناب و خاص برای تشکلات و کانون های دانشجویی است که از سراسر ایران و حتی منطقه گرد هم می آیند و خلاقیت های خود را رو می کنند.

    فعال ترین تشکلات دانشجویی کدامند؟

    همواره معرفی تشکلات و کانون های منتخب دانشجویی، با چالش های مخصوص خود رو به رو است. دعوا ها و جنجال هایی که در جشنواره رویش ۹۵ در دانشگاه امیرکیبر اتفاق افتاد، گواه این حرف ماست. شاید بتوان رویش سال ۹۵ را یکی از جشنواره های خاص برشمرد که در آن بهترین ها طی فرآیندی انتخاب شده و به دانشگاه امیرکبیر راه یافته بودند.

    فعال ترین کانون دانشجویی ایران

    جشنواره ملی رویش تلاش می کند با داوری های منصفانه چند کانون شاخص را انتخاب کند. در سال ۹۵ دانشگاه نبی اکرم ص تبریز، یکی از درخشان ترین ها بود. کانون فنی و مهندسی موسسه آموزش عالی نبی اکرم ص تبریز، راهی این مسابقات شده بود و توانست جوایز خوبی هم کسب کند. این اولین موسسه آموزش عالی در منطقه بود که راهی این چنین جشنواره می شد و با دانشگاه های بزرگ ایران به رقابت می پرداخت.

    معرفی و اعلام فعال ترین تشکلات دانشجویی ایران واقعا کار سختی است. چرا؟ چون واقعا فعالیت های دانشجویان کار بسیار متنوع و قوی است و انتخاب یک و دو مورد واقعا سخت است. ولی می توان گفت دانشگاه های بزرگ ایران نظیر امیر کبیر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه بین المللی قزوین ، معمولا جوایز بیشتری را برای خود کسب می کنند.

    باز هم بستگی به شرایط دارد. چرا که ترم به ترم دانشجوها تغییر پیدا می کنند و تشکلات و کانون های دانشجویی قوی و یا ضعیف می شود.

    سخن آخر اینکه، در دوران دانشجویی سعی کنید در یکی از این کانون ها و انجمن ها عضو باشید و کسب تجربه کنید. واقعا خاطرات عالی را برای شما رقم می زنند. در بخش های بعدی مجله الکترونیکی مانا بیشتر راجع به جزئیات فعالیت های کانون ها و انجمن ها توضیح خواهیم داد.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.