جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • تبریز و معضلات کسب و کارها
    01 نوامبر 2021 - 11:17
    شناسه : 1330
    در این بخش قصد داریم نگاهی گذرا به معضلات کسب و کارها در تبریز داشته باشیم. معضلاتی که گاهی وقت ها تبدیل به غولی بزرگ در مسیر کسب و کارها می‌شوند. این مقاله حاصل تجربه سال ها فعالیت در بازار تبریز است. با مانا همراه باشید. در این بخش قصد داریم نگاهی گذرا به معضلات کسب و کارها در تبریز داشته باشیم. معضلاتی که گاهی وقت ها تبدیل به غولی بزرگ در مسیر کسب و کارها می‌شوند. این مقاله حاصل تجربه سال ها فعالیت در بازار تبریز است. با مانا همراه باشید.
    ارسال توسط : نویسنده : وحید سالم اصل
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    تبریز و معضلات کسب و کارها

    در این بخش قصد داریم نگاهی گذرا به معضلات کسب و کارها در تبریز داشته باشیم. معضلاتی که گاهی وقت ها تبدیل به غولی بزرگ در مسیر کسب و کارها می‌شوند. این مقاله حاصل تجربه سال ها فعالیت در بازار تبریز است. با مانا همراه باشید.

    کسب و کارها در تبریز

    ممکن است شما هم در تبریز تلاشی برای ایجاد کسب و کار کرده باشید. بیایین از این بخش شروع کنیم. یعنی از زمان استارت کسب و کار. در همان قدم اول معضلی که پیش روی شماست؛ مجوزهایی است که باید گرفته شود. بحث مجوزها همواره پر دغدغه بوده است.
    از بحث مجوزها که بگذریم؛ اگر امروز سری به شهرک صنعتی ها و برخی کسب و کارها در بازار بیاندازید؛ متوجه میشوید که تجارت الکترونیک؛ حلقه گمشده این کسب و کارهاست. نا آشنا بودن مردم با تجارت الکترونیک؛ سایت ها و استراتژی های آن و دیجیتال مارکتینگ؛ یکی از مواردی است که کسب و کارها را دچار مشکل کرده است.

    تبریز پر از متخصص دیجیتال مارکتینگ است!

    بله درست خواندید؛ در شهری که مشکلات مختلفی در عرصه تجارت الکترونیک دارد؛ نمی‌تواند محصولات را به خوبی در اینترنت به مردم و کشور ها و شهرها معرفی کند؛ پر از متخصصین پر ادعا در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سایت و سئو.

    البته همه در سطح سخنرانی و تئوری! اگر غیر این بود که وضعیت صنعت تبریز؛ وضعیت کسب و کارهای تبریز این نبود.

    عدم پایبند بودن به وعده ها!

    بله درست شنیدید. اگر در تبریز از مدیری بپرسید چرا بیشتر پروژه های خود را به جای اینکه به متخصصان و کسب و کارهای تبریز بدهند؛ به تهران می‌دهند؛ احتمال زیاد یکی از دلایل آنها؛ همین خلف وعده تبریزی هاست. البته پرواضح است که همه کسب و کارها در تبریز اینطور نیستند.

    طوری که وقتی قرار است پروژه و خدمتی را بیست روزه تحویل دهند بدانید تا یک ماه هم طول خواهد کشید! متاسفانه این مورد را من هم به عینه شاهد بودم.

    پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

    نگاهی به آینده برنامه نویسان

    نگاهی گذرا به سرور مجازی

    راهکار این معضلات کسب و کارها چیست؟

    قدم اول؛ این است که متخصصان خصوصاً متخصصان تجارت الکترونیک از حالت تئوری و آموزشی خارج شوند و به کسب و کارها و صنایع کمک کنند تا فروش خود را رونق دهند. وگرنه هر بشری میتوند کتاب بخواند و سخنرانی کند. تبریز؛ این کلانشهر زیبا به افراد اهل عمل نیاز بسیاری دارد نه به سخنران!

    باید کمک کنند تا صاحبان صنایع و کسب و کارها از ارزش و اهمیت تجارت الکترونیک بیشتر بدانند.

    قدم دوم این است کسب و کارها تلاش کنند خلف وعده نکنند. اگر وعده دادند پروژه ای را ده روزه تحویل دهند؛ این قضیه را جدی بگیرند. خلف وعده آفت کسب و کارهای تبریز شده است.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.