جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • بررسی مهارت های لازم برای بازار کار آینده 
    14 ژانویه 2022 - 22:00
    شناسه : 1948
    با مانا همراه باشید تا کمی درباره مهارت های لازم برای بازار کار آینده صحبت کنیم. آینده ای که می توانید با مهارتهای خود آن را بسازید

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه مهارت های لازم برای بازار کار آینده در این مقاله میخواهیم بصورت مختصر در مورد مهارت های لازم برای بازار کار آینده صحبت کنیم . اگر به زودی قصد ورود به بازار کار را دارید تا آخر مطلب با ما همراه باشید . برخی از مهارت های لازم ۱_ ابتکار : ابتکار به معنی معاوضه […]

    ارسال توسط : نویسنده : حدیثه ساسانیان
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

    مهارت های لازم برای بازار کار آینده

    در این مقاله میخواهیم بصورت مختصر در مورد مهارت های لازم برای بازار کار آینده صحبت کنیم .

    اگر به زودی قصد ورود به بازار کار را دارید تا آخر مطلب با ما همراه باشید .

    برخی از مهارت های لازم

    • ۱_ ابتکار :

    ابتکار به معنی معاوضه ی اندیشه های تازه و خیال پردازانه به واقعیت است. مفهوم ابتکار در واقع ، شناخت دنیا به روش های جدید و شناسایی نمونه های نهفته است .

     ابتکار شامل دو مرحله ی اساسی میشود

    الف : اندیشه

    ب : آفرینش

    اگر شخص شما نظریه ای دارید اما برای تحقق یافتن آن هیچ کاری نمیکنید، شما فردی خیال پرداز هستید و هیچگونه ای خلاقیتی در زندگی ندارید .

    خلاقیت و ابتکار از دوران کودکی در بطن همه ی ما وجود دارد و رفته رفته ضربه می‌خورد بنابراین ابتکار را نمیتوان فقط از ریشه ی استعداد ذاتی دانست ، بلکه باید پذیرفت توانایی فردی است که میتواند در طول عمر کمرنگ شود .

    • ۲_ هوش احساسی :

    هوش احساسی به رویارویی با احساسات ، طریقه ی منش دیگران و شیوه ی برخورد در مقابل آن ها اشاره ی مستقیم دارد. مهارت هوش احساسی به افراد این اختیار را میدهد تا بتوانند موقعیت‌های گوناگون را به بهترین نحو اداره کنند پس افراد دارای هوش احساسی توانایی این را دارند که رفتارشان را در مقابل اطرافیان بصورت کامل مدیریت کنند و تصمیمات عقلانی و درستی بگیرند .

    • ۳_توانایی حل مسائل :

    حل مسائل مهم یکی از مهارت های لازم برای بازار کار آینده میباشد. همگام  با تکنولوژی های روز دنیا افراد باید بتوانند ذهن خود را برای تفکر  درباره ی جنبه‌های گوناگون اتفاقات و حل کردن مشکلات پیش آمده رشد دهند ، بنابراین توانایی پیداکردن راه‌حل برای مشکلات سخت ، یکی از برترین  کارها در آماده‌سازی خود برای فعالیت های لازم محیط‌ کار می‌باشد .

    • ۴_مهارت های شخصی :

    مهارت های شخصی بسیار مهم است؛

    چرا؟ چون می‌تواند زندگی‌ روزمره ی همه ی ما را تغییر اساسی دهد . بسیاری از افراد با تلاش و کار کردن روی مهارت های شخصی خود توانسته اند به راحتی پیشرفت کنند و به هدف های مهم خود در زندگیشان برسند؛ مثلا روابط خود را با افراد موفق جامعه بیشتر می‌کنند . همه ی این ها بسیار عالی است؛ اما این ماجرا زمانی به مقصد میرسد که مفهوم و روش های رشد مهارت های شخصی را بطور کامل بدانیم.

    • ۵_ تفکرات انتقادی :

    در آینده امکان دارد تکنولوژی ، بسیاری از شغل ها را به حالت اتوماتیک دربیاورد، اما در این میان یقینا افرادی نیز پیدا میشوند که اعتمادی به حل مشکلات خود توسط سیستم‌های کامپیوتری نداشته باشند ، بنابراین  شغل آینده ی هر فرد نیاز به تفکرات انتقادی او خواهد داشت . افراد باید با تحلیل و بررسی موقعیت‌های گوناگون و مشکلات پیش روی خود با استفاده از منطق و عقل خود بهترین تصمیم ها را بگیرند .

    مفهوم مهارت های کارآمد :

    هر یک از مهارت‌ها دارای شرایط و ویژگی های مختلفی هستند و از هر کدام میتوان مقدار معینی درآمد کسب کرد . اما بعضی مهارت های کارآمد  وجود دارند که رسیدن به درآمد در آن ها زمان بر است اما می‌توانند با عملی کردن آن ها به ثروت رسید .  امروزه در کشور ما ایران آموزش دادن مهارت های پر درآمد بسیار وجود دارد و همه می‌توانند یاد گرفتن این مهارت‌های مهم را از همین الان شروع کنند.

    در اطراف ما شغل‌های بسیاری وجود دارد که در آن ها تا حد مشخصی برای پیشرفت جا هست و میتوان رشد کرد .اما مهارت های کارآمد در کشور ایران باید بصورتی باشد که همه توانایی این را داشته باشند که هر قدر که میخواهند پیشرفت کنند و هیچ حدی برای رشدشان وجود نداشته باشد. فقط همین مهارت‎ها و توانایی ها می‌توانند برای همه پولساز باشند و آن‌ها را به جاهای بالا برساند .

    پس بهتر است تمام تمرکزتان بر روی مهارت های لازم برای بازار کار آینده باشد .

    در ادامه می توانید موارد زیر را هم بخوانید:

    بهترین مهارت ها بریا یادگیری

    آشنایی با کسب و کار میوه خشک

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.