جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • اولین نفت کش ایرانی مقتدرانه به ونزوئلا رسید
    24 می 2020 - 22:30
    شناسه : 1020
    با ورود اولین نفت کش ایرانی با اسکورت نیروی دریایی ونزوئلا، این پیام به جهان مخابره شد که دنیا شاهد نیرویی قدرتمند و نو ظهور است و دنیا فهمید که ایران هم پیمانان استراتژیست خود را تنها نخواهد گذاشت و اعتبار اتحاد با ایران خیلی بیشتر از تکیه بر آمریکاست.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۲ دقیقه

    اولین نفت کش ایرانی مقتدرانه به ونزوئلا رسید

    حضور نفت کش های ایرانی با پرچم ایران و GPS های روشن، پیام بسیار واضحی را به جهان مخابره کرد. پیامی که نشان از قدرت نوظهور جهانی در عرصه های بین المللی می داد.

    از لحاظ استراتژی حضور نفت کش های ایران در ونزوئلا و تبادل نفت و طلا بین دو کشور، پیام های سیاسی مختلفی داشت، اما مسئله این است که ونزوئلا تحت تحریم آمریکا می باشد. چه کسی جرئت شکستن تحریم های آمریکا را دارد؟ چه کسی جرات دارد اعتبار و استکبار آمریکا را بشکند؟

    download - اولین نفت کش ایرانی مقتدرانه به ونزوئلا رسید

    اعتبار تکیه به ایران

    با ورود اولین نفت کش ایرانی با اسکورت نیروی دریایی ونزوئلا، این پیام به جهان مخابره شد که دنیا شاهد نیرویی قدرتمند و نو ظهور است و دنیا فهمید که ایران هم پیمانان استراتژیست خود را تنها نخواهد گذاشت و اعتبار اتحاد با ایران خیلی بیشتر از تکیه بر آمریکاست.

    امروز به عینه شاهد هستیم که در پس گفتمان موشک هاست که گفتمان دیپلماسی معتبر می شود.  با ورود اولین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا روحیه مردم این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا افزایش یافته به گونه ای که هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا است.

    اقدام متقابل در برابر کارشکنی ها نشان از قدرت نظامی ایران است.

    مسئولان ایرانی و در راس آنها رئیس جهمور ایران آقای روحانی در پیامی گفته بودند که در صورت مزاحمت علیه کشتی های نفتی ایران، ایران مقابله به مثل خواهد کرد. همانگونه که در جریان دزدی دریای ملکه انگلیس و توقیف کشتی ایرانی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز متقابلا اقدام به توقیف نفت کش انگلیسی کردند. از طرفی ، بمباران عین الاسد در عراق به دنیا فهماند که صحبت های ایران شوخی بردار نیست و کشور ایران در برابر تجاوزها و کارشکنی ها پاسخ دندان شکنی خواهد داد.

     موفقیت ایران در ارسال محموله نفتی به ونزوئلا و ناتوانی آمریکا در برابر این اقدام ، این نقد جدی را به دولت آقای روحانی وارد می کند که چرا در این ۷ سال رابطه خوب ایران با کشورهای آمریکای لاتین بویژه ونزوئلا را که می توانست ظرفیت خوبی برای سیاست خارجی کشور باشد، از سر لجبازی با دولت سابق پیگیری نکرد.

    رسانه خبری و مجله الکترونیکی مانا

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.