جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • نشستی صمیمی با طعم امداد
    13 آوریل 2020 - 17:13
    شناسه : 903
    آموزش رسالت سنگین جعیت هلال احمر بوده و پایگاه های امداد و نجات علاوه بر نیروهای متخصص آکادمیک به افرادی با مهارت کاربردی نیز نیاز دارد. بنابراین باید تلاش کنیم آموزش های هلال احمر یک اثر و افزوده در جامعه  و باعث تاب آوری مردم در مقابل حوادث و بلایا باشد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    مصاحبه ای با الشان هوشمندی

    با سلام و عرض ادب و با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار تیم خبری مانا قرار دادید.

    ۱*لطفا خودتان را برای خوانندگان رسانه خبری و مجله الکترونیکی مانا معرفی کنید؟

    سلام و درود دارم خدمت جنابعالی، همکاران وخوانندگان مجله الکترونیکی مانا. بنده الشان هوشمندی متولد ۲۶ دی ماه ۱۳۶۴  از شهرستان اردبیل ،کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار، مدرس بهداشت  و ایمنی سازمان فنی و حرفه ای ،کارمند  جمعیت هلال احمر و فعال فرهنگی و اجتماعی می باشم.

    ۲*  چه برنامه ها، مأموریت ها، اهداف و سیاست هایی را در جمعیت هلال احمر دنبال می کنید؟

    ماموریت های مختلفی در چشم انداز جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به مردم عزیز  تدوین  و تهیه شده است. از جمله اهداف و برنامه های که بنده در جمعیت هلال احمر دنبال می کنم آموزش کمکهای اولیه و تلاش برای حفظ سلامت انسانها در حوادث طبیعی و غیر طبیعی  است، چرا که آموزش رسالت سنگین جعیت هلال احمر بوده و پایگاه های امداد و نجات علاوه بر نیروهای متخصص آکادمیک به افرادی با مهارت کاربردی نیز نیاز دارد. بنابراین باید تلاش کنیم آموزش های هلال احمر یک اثر و افزوده در جامعه  و باعث تاب آوری مردم در مقابل حوادث و بلایا باشد.

    356e5eeb aeb1 4afb b0f3 d29beff81271 - نشستی صمیمی با طعم امداد

    ۳*وضعیت کرونا در شمال الغرب کشور چگونه ارزیابی می کنید؟ به عنوان کسی که در زمینه کمک رسانی به بیماران بسیار فعال بوده اید، وضعیت امداد رسانی در استان اردبیل و وضعیت بیماران را چگونه ارزیابی می کنید؟

    در رابطه با وضعیت کرونا در شمال غرب کشور آمارهای ارائه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی حکایت از کنترل نسبی مبتلایان دارد ولی افزایش فوتی های مبتلایان در استان اردبیل زنگ هشداری برای مسئولین علی الخصوص مردم فهیم استان می باشد تا حفظ سلامت جامعه را دغدغه اصلی خود دانسته و پایبند به  قوانین  و مقررات بهداشتی باشند.

    بله برای بنده هم توفیقی شد با همکاری در کمیته داوطلبانه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از نزدیک شاهد اقدامات و فعالیت های نهادهای مختلف دولتی و مردمی باشم اما تحلیل وضعیت امدادرسانی و وضعیت بیماران  توسط مسئولین کارگروه ها به اطلاع عموم مردم رسیده است و در این باره بنده هیچ اظهار نظری ندارم.

    ۴*از کمک های دولتی چه خبر؟ دولت در این شرایط چگونه به کمک استان اردبیل آمده است؟

    بدیهی است ستادپیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و بسیج ارگان های وابسته به مدیریت بحران با تمام پتانسیل ها و منابع موجود دولتی آغاز به فعالیت نمودند که استان اردبیل هم از این موضوع مستثنی نبوده است. آموزش واطلاع رسانی، تجهیز بیمارستان ها و نقاهت گاه ها، پلاسما درمانی ، تامین و توزیع اقلام بهداشتی کادر درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی، گندزدایی معابر توسط شهرداری، آتش نشانی و نیروهای داوطلب محلات، غربالگری توسط اداره بهداشت و جعیت هلال احمر، کنترل تردد توسط پلیس راه و نیروی انتظامی، نظارت بر اوضاع بازار توسط تعزیزات، برخورد با محتکرین و گرانفروشان، تعطیلی مراکز پرخطر و پلمپ واحدهای متخلف و همراهی سایر واحدهای صنفی و جهادی علی الخصوص سپاه و بسیج  نتایج رضایت بخشی رادر کنترل این بیماری رقم زده است.

    ۵*اخیرا اقدام به جمع اوری کمک های خیریه در اردبیل برای کمک به بیماران و افرادی که کسب و کار آنها آسیب دیده است کردید. وضعیت چگونه بود؟ کمک های مالی صرف خرید  چه اقلامی گردید؟ اقلام امدادی توزیع شده را مختصری بفرمایید.

    گسترش اپیدمی کرونا نه تنها اقتصاد ایران بلکه اقتصاد جهانی را به شدت تحت تاثر قرار داده است. رکود فراگیر و بیکاری گسترده ناشی از سیاست های قرنطینه و فاصله گذاری برای اقشار کم درآمد و جامعه کارگری، از تاثیرات این ویروس بوده است.

    کمیته  داوطلبانه ستاد پیشگیری و مقابله باویروس کرونا جهت رفع مشکلات مناطق کم برخوردار با تامین وتهیه اقلام بهداشتی، تامین بسته های غذایی برای قشر آسیب پذیر جامعه و تسهیل روند زندگی این عزیزان گام های خوبی را با مشارکت مردمی و خیرین برداشته است. اخیرا طی دو نوبت با همکاری کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعداد ۱۰۰ بسته غذایی شامل مرغ، ماکارونی، روغن، سویا، رب، تن ماهی، الکل، ماسک و… به ارزش ریالی هر بسته یک میلیون ریال تهیه و در مناطق کم برخوردار توزیع گردید.

    با هماهنگی صورت گرفته درآستانه ماه مبارک رمضان نیز بسته های حمایتی تهیه ودربین اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.

    ۶*امداد و امدادگری از نگاه شما چیست؟

    در رابطه با امداد به آیه۳۲ سوره مبارک مائده بسنده کنم که می فرماید “و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا”  هرکس نفسی را حیات بخشد(ازکام مرگ نجات دهد) مثل آن هست که همه ی مردم را حیات بخشیده است و اما امدادگر شخصیت مصمم و با درایتی است که در روند کمک رسانی به عنوان جزیی از زنجیره خدمت رسانی و کمک به مصدومین  وارد عمل شود.او بیشتر اهل عمل است تا حرف و در حوادث دلخراش با روحیه قوی به مصدوم و بستگان وی آرامش می بخشد.باشد که همه امدادگران با حرکت در مسیر انسانی و انجام وظیفه خود همواره دستگیر و یار و یاور نیازمندان باشند و از جان و مال خویش برای نجات مردم بکوشند و از خود بگذرند و خدایی شدن را تجربه کنند.

    ۷*فعالیت های سیاسی داشته اید؟ قصد ورود به دنیای سیاست را دارید؟

    تاحدودی- چون در ایران هنوز حزبی به معنای واقعی کلمه شکل نگرفته است و عرصه سیاست عمدتا بر حس و مزاج و تمایلات فردی استوار است. آنچه سیاسی است بیشتر حالت تصادفی دارد، واقعه و شانس است، به تلفن ها و روابط وابسته است و با دوستی های قدیمی شکل گرفته است. قائده و قانون و متن و آیین نامه یا نیست یا جنبه تزیینی دارد. چون خواسته ها و منافع آدمیان ملاک است و به معنای علمی کلمه، سیستمی در کار نیست. فضا پیوسته مبهم و بی ثبات هست و حضور بنده در این فضا مصلحت نیست و امیدوارم همچنان در کسوت امدادگری در خدمت مردم باشم.

    ۸* در حال حاضر وضعیت هلال احمر و امداد رسانی اردبیل را چگونه ارزیابی می کنید؟

    اجازه میخوام در این مورد اظهار نظری نداشته باشم. ولی برای نجاتگران و داوطلبین جمعیت هلال احمر اردبیل آرزوی موفقیت و سربلندی دارم

    ۹*لطفا اولین جمله و کلمه ای که با شنیدن موارد زیر به ذهنتان می رسد بفرمایید:

    *رسانه خبری و مجله الکترونیکی مانا: آگاهی عمومی و شفافیت

    *تدریس مجازی: سهل الوصول و فرآیند نوین آموزشی

    *کرونا: بالاخره شکست میخوره

    *هلال احمر اردبیل: رفیق روزهای سخت

    *پرستاران: مدافعان سلامت

    *بهترین تیم فوتبال : تراختور

    *خاطره ای از امداد رسانی؟

    تلخی حوادثی که اکثریت امدادگران با آن روبرو هستند شاید علتی باشد برای بازگو نکردن آن. ولی خاطرات شیرین هم کم نیست.در یکی از  اولین صعودهای تخصصی ام به قله دماوند همراه استاد عزیزم آقای محمد مظفری در بارگاه سوم کمپ زدیم. آقا محمد شخصیت آینده نگری داره و در آستانه غروب آفتاب شروع کرد به پر کردن آب با کیسه های فریزر ،بیش از ۲۰ کیسه آب کنار چادر ذخیره کرد و من متعجب علت رو سوال کردم. محمد با تامل گفت یک ساعت دیگر به سوالت جواب خواهم داد. بعد از غروب آفتاب و سرد شدن هوا لوله های انتقال آب یخ بست و کوهنوردان با مشکل بی آّبی مواجه شدند. شاید لذت بخش ترین لحظه امدادرسانی، در اختیار گذاشتن آب های کیسه فریز به کوهنوردتان برای تهیه شام و رفع حاجت بود.  خلاقیت و ارزیابی محیط درس بزرگی بود که در پس این خاطره از محمد مظفری یادگرفتم.

     

    با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار تیم رسانه خبری و مجله الکترونیکی مانا قرار دادید. برای شما و همه تلاشگران عرصه سلامت و امداد آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.