جمله امروز ما:
خدا به هر کی که دلش دریا باشه، کشتی میده.

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 552 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 43×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/manajour/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • معرفی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز
    08 ژانویه 2022 - 8:00
    شناسه : 1904

    زمان مطالعه: ۳ دقیقه  معرفی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز تقریبا همه کسانی که گوشی موبایل هوشمند دارند و به اینترنت دسترسی دارند با مفهوم شبکه های اجتماعی آشنا هستند و می شناسند و نحوه کار آن ها را می دانند در اینجا سعی کردیم تا شما را با مفهوم  شبکه های اجتماعی غیر متمرکز آشنا کنیم. شبکه های […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    زمان مطالعه: ۳ دقیقه

     معرفی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز

    تقریبا همه کسانی که گوشی موبایل هوشمند دارند و به اینترنت دسترسی دارند با مفهوم شبکه های اجتماعی آشنا هستند و می شناسند و نحوه کار آن ها را می دانند در اینجا سعی کردیم تا شما را با مفهوم  شبکه های اجتماعی غیر متمرکز آشنا کنیم.

    شبکه های اجتماعی متمرکز

    تمام شبکه های اجتماعی که ما هم اکنون از آنها استفاده می کنیم مانند: ( اینستاگرام ، توییتر ، فیسبوک ، تلگرام ) همگی بر پایه شبکه های متمرکز است اما می شود پلتفرم هایی را ساخت و طراحی کرد که بر پایه غیر متمرکز باشند.

    منظور از شبکه های اجتماعی متمرکز چیست؟

    همانطور که گفته شد  تقریبا همه ی ما از شبکه های اجتماعی  بر پایه متمرکز بنا شده اند چرا که آنها دارای یک و یا چند سرور اختصاصی هستند که به تمامی اطلاعات مشتریان واستفاده کنندگان از این شبکه های اجتماعی دسترسی دارند.

    تعریف غیر متمرکز بودن

    وقتی که از شبکه های اجتماعی غیر متمرکز سخن می گوییم منظور پیاده سازی و راه اندازی کردن یک شبکه های اجتماعی بر روی بلاک چین است قبلا با بلاک چین آشنا شدید. این فناوری سبب می شود تا حتی  سازندگان این شبکه های اجتماعی  نیز به هیچ صورت نتوانند به پیام ها کاربران خود دسترسی داشته باشند.

    فناوری بلاک چین

    فناوری بلک چین یک نوع تکنولوژی است که به صورت کلی  روشی برای ذخیره اطلاعات است که هیچ کدوم از سازندگان آن نیز نمی توانند به داده ها و اطلاعات خرید و فروش کنندگان  آن دسترسی داشته باشند . مانند ارز دیجیتال( بیت کوین ) که از این روش استفاده می کند و مشاهده می شود که هیچ کدوم از دولت ها نیز نمی توانند در آن دخالتی داشته باشند.

    what is blockchain technology 300x177 - معرفی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز

    شبکه های اجتماعی و بلاک چین

    به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه ارز های دیجیتال و شبکه های اجتماعی اگر بتوان شبکه های اجتماعی بر پایه بلاک چین طراحی  و استفاده کرد تا حد بسیار زیادی از سرقت اطلاعات و رعایت حریم خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

    چرا باید از شبکه های اجتماعی غیر متمرکز استفاده بکنیم ؟

    در این نوع از شبکه های اجتماعی  اطلاعات کاربران و پیام های ارسال شده توسط کاربران در یک جا جمع نمی شود.چرا که اطلاعات بر روی هزاران سرور ذخیره می شود و این سرور ها به یکدیگر متصل هستند و به این ترتیب پیدا کردن مشخصات کاربران بسیار سخت می شود.

     

    اصلی ترین هدف راه اندازی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز

    • اصلی ترین کاربرد شبکه های اجتماعی بر پایه بلاک چین ، عدم مالکیت شرکت های مختلف و حتی دولت ها بر روی اطلاعات و حریم خصوصی افراد و کاربران می باشد.
    • و یکی دیگر از اهداف خوب بلاک چین شدن شبکه های اجتماعی بحث فیلترنیگ است . اما چگونه ؟ فرض کنید که کشور ایران اینستاگرام را فیلتر کند در این صورت دسترسی شما به اینستاگرام قطع می شود چون متمرکز است و. تنها از یک سرور دستور میگیرد و آن سرور را نیز فیلتر می کنند اما در بلاک چین باید هزاران سرور را فیلتر نمود که کار بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود که اصلا بصرفه نخواهد بود

    1 2 1024x576 1 300x169 - معرفی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز

    شبکه های اجتماعی و کوچ فناوری بلاک چین

    در سال ۲۰۱۹ بود که جک دروسی صاحب و بنیان گذار توییر اعلام کرد که بر روی اپلیکیشن و شبکه ی اجتماعی کار می کند که قرار است از بلاک چین و فناوری  غیر متمرکز استفاده بکند

    نمونه شبکه های اجتماعی بر پایه بلاک چین و غیر متمرکز

    • ماستادون : از ماستادون به جای توییتر
    • پیکسل فد به جای اینستاگرام
    • پیرتیوب بجای یوتیوب
    • ماتریکس و زمپ به جای واتساپ و تلگرام
    • لمی به جای ردیت

    download 11 - معرفی شبکه های اجتماعی غیر متمرکز

    سخن پایانی

    حفظ و احترام به حریم شخصی و خصوصی افراد همواره توسط دولت ها و شرکت های خصوصی که دارنده شبکه های اجتماعی مختلف هستند نقض شده است تا جایی که به راحتی می شود اطلاعات هر فرد را مشاهده دخالت کرد اما اکنون با پیشرفت فناوری بلاک چین و قرار گرفتن شبکه های اجتماعی بر پایه بلاک چین سبب حفظ هر چه بیشتر اطلاعات و آزادی عمل بین مردم خواهد شد

    مطالعه مقالات بیشتر :

    تبلیغ در سایت مانا

    ثبت دیدگاه

    1. blank

      از علاقمندان به جویای کار( خانم و آقا )
      هر رده سنی و شغلی (از تمامی کشورها)

      در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت پوست و مو (لیاتیم Liateam با برندTRUST ) در ایران با بنده در تماس باشند.

      🌹سایت محصولات آرایشی و بهداشتی 👇👇👇
      https://liateam.com/crc/149432

      💮همچنین:

      🌹بدون هیچ هزینه ای پول دربیار

      🏵️فقط کافیه تو ربات ثبت نام کنی مثل من
      و رو گزینه کسب درآمد رایگان بزنی و تا روزی ۳۰۰تومان راحت کار کنی🖖👇💵

      https://t.me/Salarbankbot?start=userRef97792195

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.